Hoi Hans,
Het echte zuiden van Bali is onbekend & onbemind, zodoende mijn top 5. Volgens velen is het zuiden : Seminyak>Kuta>Nusa Dua,wat betiteld wordt als toeristisch & druk is en vergeten ze de rest van het zuidelijke schier eiland wat nog heel rustig is en op sommige stranden maagdelijk. Zodoende…
Omgeving Ubud, de stranden bij Pemutaran en het waterpaleis Tirtagangga zijn mijn toppers van Bali. Helaas kan ik over de rest van Indonesië niet mee praten.
De rijstvelden rondom Ubud, Bali
Het eilandje Bunaken, boven en onder water
Flores, de onderwaterwereld daar en het prachtige binnenland. Deze zomer gaan we er twee weken (van de vier) heen! :cheer:
sumatra : met name `berestagi, het toba meer en samosir eiland, de batak gemeenschap, Bukit Lawang (orang utans) en natinaal park Gunung Leuser, tangkahan(olifanten)Bali : omgeving Ubud en Candi Dasa, heerlijk rustig, mooie zee, geweldig snorkelen!
Sumatera- Bukittingi en omgeving met Karbouwengat ,Harau vallei en Danau Maninjau
Sumatera-Toba meer en omgeving met de Batak Karo hooglanden, Berastagi , Gunung Sybayak en Gunung Sinabung
Java-Pangandaran en omgeving met pasir putih en het nationale park op het schiereiland
Wij zijn reeds op verschillende plekken in Indonesie geweest, zoals Bali, Lombok, java, Sulawesi.
Echter… De Kei-eilanden hebben mijn hart gestolen.
De mooiste stranden van de wereld zijn hier te vinden, en overal is het even rustig.
Weg van de bewoonde wereld…geen internet…en (bijna) geen telefoonverbinding.
De ongerepte natuur, de vriendelijke bevolking, en het zo on-toeristische is het mooiste wat er is.
Op Kei-kecil zijn verschillende home-stay’s aanwezig, echter op Kei-Besar ben je op de plaatselijke bevolking aangewezen.
Iets verder vliegen >>> dan het toeristische Bali, maar zeer zeker de moeite waard