De 3 mooiste plekken van Indonesië

Hoi Hans,
Het echte zuiden van Bali is onbekend & onbemind, zodoende mijn top 5. Volgens velen is het zuiden : Seminyak>Kuta>Nusa Dua,wat betiteld wordt als toeristisch & druk is en vergeten ze de rest van het zuidelijke schier eiland wat nog heel rustig is en op sommige stranden maagdelijk. Zodoende…

Maar Hans mail ze en zet een Lombok top 5 erop!

Warme groet,
Marcello

Omgeving Ubud, de stranden bij Pemutaran en het waterpaleis Tirtagangga zijn mijn toppers van Bali. Helaas kan ik over de rest van Indonesië niet mee praten.

Jaaaa!

-Ubud en de rijstvelden/dansshows
-Gili’s eilanden met de schildpadden
-Zuiden van Bali , Balangan/Uluwatu - surfing

Hierbij wat fotos: http://wahinesurfers.blogspot.com/p/reisverslag-indonesia.html

Krijg hier een enorme zin om te vertrekken !

Wij gaan 9 maart voor een maand naar sanur,Heerlijk.:chin:

[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:86973"”]

Wat vind jij de 3 mooiste plekken van Indonesië? Plaats ze hieronder!

[/quote]

Preanger West Java
Taman Nasional Merapi - Magelang Midden Java
Bedugul Pura Danau Bratan - Bali

1. Om 5u 's morgens de zon zien opkomen aan de Bromovulkaan
  2. Wandelen langs de flanken van de heuvels in Sukuh
  3. De rijstvelden van Ubud op Bali

Nationaal park Halimun, Omgeving Pangandaran, Baturraden, oerwoud Lombok,
Kawih Putih( 50 km van Bandoeng)

De rijstvelden rondom Ubud, Bali
Het eilandje Bunaken, boven en onder water
Flores, de onderwaterwereld daar en het prachtige binnenland. Deze zomer gaan we er twee weken (van de vier) heen! :cheer:

Hier nog een Flores fan! :slight_smile:

sumatra : met name `berestagi, het toba meer en samosir eiland, de batak gemeenschap, Bukit Lawang (orang utans) en natinaal park Gunung Leuser, tangkahan(olifanten)Bali : omgeving Ubud en Candi Dasa, heerlijk rustig, mooie zee, geweldig snorkelen!

Voor mij is midden java één van de mooiste plekken. Zie voor meer foto’s en reisverhalen mijn site. www.peterboom.nl

1 like

Buitengewoon mooie website met veel reisverhalen en schitterende foto’s
vuurwerk

Sumatera- Bukittingi en omgeving met Karbouwengat ,Harau vallei en Danau Maninjau
Sumatera-Toba meer en omgeving met de Batak Karo hooglanden, Berastagi , Gunung Sybayak en Gunung Sinabung
Java-Pangandaran en omgeving met pasir putih en het nationale park op het schiereiland

Malang,Jember en Kalibaru

[quote="“Wereldwijzer Reisforums, post:1, topic:86973"”]

Wat vind jij de 3 mooiste plekken van Indonesië? Plaats ze hieronder!

[/quote]

Voor ons was dit (na 14 dagen Indonesië )

1)Zonsopgang bij Bromo (cliché maar toch wonderlijk ,onaards mooi)

2)Ubud sawa’s ,rijstvelden en de begrafenisceremonie.

3)Borobodur

3 bis)Geen ‘plek’ :De hartelijkheid van de Javaanse mensen (dus heel Oost- Java)

Candi Dasa ( Bali)

Glodok. ( hippe wijk in Jakarta)

Helling Merapi.

Dit jaar gaan we naar Sulawesi, en zeker op zoek naar de tips van hier boven.

Wij zijn reeds op verschillende plekken in Indonesie geweest, zoals Bali, Lombok, java, Sulawesi.
Echter… De Kei-eilanden hebben mijn hart gestolen.
De mooiste stranden van de wereld zijn hier te vinden, en overal is het even rustig.
Weg van de bewoonde wereld…geen internet…en (bijna) geen telefoonverbinding.
De ongerepte natuur, de vriendelijke bevolking, en het zo on-toeristische is het mooiste wat er is.
Op Kei-kecil zijn verschillende home-stay’s aanwezig, echter op Kei-Besar ben je op de plaatselijke bevolking aangewezen.
Iets verder vliegen >>> dan het toeristische Bali, maar zeer zeker de moeite waard

www.ramahomestay.com

Jeandries:

Jawa Barat - Situ Patengan - Ciwidey
Jawa Tengah - Magelang Taman Nasional Merapi
Bali Pusat Tamblingan Pura Dalem GubugJawa Barat - Ciwidey Situ Patengan..jpgJawa Tengah - Magelang Taman Nasional Merapi.jpgBali Pusat Tamblingan Pura Dalem Gubug.jpg

1. Tana Toraja (Sulawesi) zeer indrukwekkend
  2. Komodo/Rinka island (dmv 4 daagse bootocht van Lombok naar Flores) echte aanrader!
  3. Palau Weh (eiland voor de kust bij Atjeh Sumatra) super snorkelspot.

Vind het wel moeilijk om de 3 mooiste plekken te noemen, weet er wel minstens 10.
Indonesie is toch wel mijn favoriete vakantiebestemming.