De 3 mooiste plekken van Indonesië

Is inderdaad moeilijk om de mooiste plekken te noemen. Het is ook zo groot en mooi. Er zijn ontelbaar veel mooie pekken.
Kijk ook eens op mijn website met foto’s en reisverhalen.
www.peterboom.nl

3 mooie onbekendere gebieden:

1. Kalksteen rotsen Bantimurung, Zuid Sulawesi
  2. Bada vallei, Centraal Sulawesi
  3. Papandayan vulkaan landschap, West Java (nabij Cipanas)

Sulawesi is mijn favoriete eiland, omdat hier nog zoveel te ontdekken valt. Maar ook op het veel bezochte Java zijn nog zoveel mooie plekken, waar de meeste mensen niet komen. Logisch, in 1 vakantie van 3 weken kun je niet heel Indonesië bezoeken! Er is maar 1 oplossing: vaker gaan en dan in 1 gebied de diepte in gaan. ;-))):chin::chin:

Beste Paulien v.d. Geest,

Je hebt echt het beste advies gegeven voor iedereen die “echt” indonesia willen leren kennen.
Compliment voor jouw visie.
Salam
siri

Moeilijk!

Mijn top4 (sorry):

1. Zonsopkomst bij Bromo
  2. Rijstvelden en theeplantages in de omgeving van Bandung (Java): onvoorstelbaar groen en veel uitgestrekter en authentieker dan op Bali
  3. Selong Belanak (strand op Lombok, wauw!)
  4. Borobodur

dag leonnnekevandervoort,

een hele goede keus ! vooral nr.2 .

salam
siri

Op Sulawesi “Nog” niet geweest maar vorig jaar op weg naar Pangandaran wel de Papadayan vulkaan bezocht en beklommen: heel indrukwekkend!

Iets verfijnen tov eerdere posts. De rijstvelden bij Tirtaganga op Bali, en Nusa Ceningan, het eilandje onder Nusa Lembongan. Ijen Krater, en dan wel helemaal naar beneden (met gids). Effe doorbijten, wel super mooi !

Kanewa island voor de kust van Flores bij Lubean Bayo, heerlijke plek om te snorkelen vanaf het strand. De huisjes zijn wat vervallen. Wij waren er 5 jaar geleden. We wilden er niet weer weg.

Met stip op nr 1 de Baliem valley in Papua!!!

Sent from my GT-S5570 using Wereldwijzer

Candidasa eo Bali

de drie die ik kies Itjen, Pangandaran, Yogja

nog eens drie Ulun Danu in Bali, Tobameer Sumatra, Belimbing rijdtvelden Bali

Alle genoemde plekken zijn prachtig natuurlijk. Wat ik mis zijn de Derawan Islands persoonlijk vindt ik dat die zeker in het rijtje thuishoren

Mijn keuze
Zo verdomde moeilijk om een keuze te maken omdat er zoveel mooie plekjes zijn die in mijn gedachten opploppen als ik aan het schrijven ga en ik wil een aantal plaatsen zeker niet tekort doen

1. Ketambe Sumatra, Orang Utans gespot met gids JFK via Friendship Guesthouse een van mijn mooiste reiservaringen tot nu.
    Jungletrekking nabij Bukittinggi van Bukittinggi naar het Minanjaumeer heftig maar prachtige omgeving.
  2. Ijenvulkaan op Java zwaveldragers lopen met een forse last vanuit de krater naar boven en dan naar beneden, zelf heb je zonder die last al moeite om op en neer te lopen maar je inspanning word beloond de vulkaan is in een prachtig gebied en het uitzicht op de rand is adembenemend mooi.
  3. Onder water, kan ook hier moeilijk een keuze maken en doe ik daarom ook niet, Gilli eilanden nabij Lombok en Pulau Weh eiland nabij de kust van Sumatra
    ter hoogte van Bandah Aceh. Niet gedoken wel gesnorkeld maar een ervaring voor het leven.

Ik ben tot nu toe alleen in Bali geweest!

Mooiste rijstvelden:

1. De rijstterrassen van Jatiluwih.
  2. De rijstvelden rondom Ubud.
  3. De rijstterrassen bij de Gunung Kawi monumenten.

Mooiste tempels:

1. Pura Tirta Empul.
  2. Pura Agung Besakih.
  3. Pura Luhur Tanah Lot.

Maar ik wil in de toekomst nog van veel van Indonesie zien, dus deze lijst zal nog wel veranderen.