Dagje Londen

Ik wil graag sochtends naar Londen vliegen en dan savonds weer terug. Dus op dezelfde dag. Nu heb ik al gezocht via Ryanair en Easyjet. Ryanair vanaf Dusseldorf is echt een schijntje alleen qua tijden onhaalbaar.

Het idee wat ik heb moet naar mijn idee gewoon mogelijk zijn.

Dus wie kan mij hiermee helpen??

Budgetvluchten zijn inderdaad vaak maar 1 x per dag, of indien 2 x dan niet persé dagrand. En vanaf de meeste Londen airports ben je al snel 60-90 minuten onderweg naar stadscentrum. Uitzonderingen zijn London City (KLM en Air France Cityjet vanaf Amsterdam) en Heathrow maar dan alleen als je de peperdure Paddington Express trein gebruikt.

Dus het zou wel eens kunnen zijn dat je met budgetvlucht en dan 1 overnachting in snelweghotel dichtbij de airport (Luton of Stansted) beter uit bent dan met 1 dag heen en weer…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Je zou eens kunnen kijken op www.flyvlm.com

Daar heb ik wekelijks mee naar london city gevlogen, en met hun schema van 10 vluchten per dag is er heel wat mogelijk.

Ze zijn niet goedkoop, goedkoopste retourtje kost je zo’n 180 euro

dank voor de reacties!

Dat flyvlm is behoorlijk prijzig inderdaad.

Mocht het allemaal doorgaan, dan misschien een budgetvlucht en een hostel-overnachting ergens in of rond het centrum.

Bedankt!

www.eurostar.com misschien?

Het probleem met vliegen is ook de lange inchecktijd en de reistijd van het vliegveld naar Londen zelf. Vanaf Stansted (waar Ryanair op vliegt) is het bijvoorbeeld nog 60km naar het centrum. De trein is hierin een stuk praktischer.

Ik heb inderdaad even via eurostar gekeken en dat ziet er best ok uit! Maar dan wel zo’n 8uur onderweg bij elkaar. Maar idd het vervoer naar vliegveld, inchecken, en reis naar centrum ook veel gehassel…Plus de kosten van het vervoer daarvan.

Vond gisteren tickets voor 80 euro. Heen en terug naar Londen- Brussel. Moet wel vanuit Deventer daarnaar toe. Dus komt er ook bij.

Thanks!!

Van NS en eurostar is allemaal niet goedkoop. Als je goedkoop wilt moet je met Eurolines (bus). Ga je vrijdagavond weg, kom je zaterdag vroeg aan, zaterdagavond rond 22:00 uur weer weg en zondag’s vroeg ben je dan weer thuis. Gaat ook vanuit verschillende plaatsen in Nederland!;):slight_smile:

klopt en dank voor je tp! bus kan ook en idd goedkoop! Maar ik haat bussen…die bedompte lucht en je kan je poten nooit kwijt…

Dan kies ik echt liever de trein.

Ikzelf zou toch liever 180 euro ophoesten en lekker in comfort van Rdam naar Londen City, waar je op allebij de vliegvelden geen uren hoeft te wachten van te voren en je geen dure trein naar het centrum hoeft te betalen, want je zit al in het centrum als je naar buiten stapt.

Zeker als je heen en terug op 1 dag wilt doen is het perfect want het is de snelste manier, en ikzelf zou na 4h in de trein zitten geen zin meer hebben om dan nog een hele dag te wandelen en savonds weer 4h terug, alleen om een paar tientjes uit te sparen :slight_smile:

toch die optie weer bekeken, maar ze vliegen niet op zaterdag lijkt het???

Zondag zou ook kunnen maar heb voorkeur voor de zaterdag…

Hmm inderdaad, ze vliegen alleen sochtens… en niet voor een leuke prijs!

Ik dacht dat ze elke dag zo vaak vlogen maar dat is dus alleen door de weeks, sorry! :frowning:

no worries WME.

Maar, ik kan toch ook sochtends met de trein via eurostar, en dan savonds terug met een budgetvlucht?? Lijkt mij toch ook mogelijk?

mijn laatst genoemde optie kan ook niet. Kan wel, maar voor een enkeltje Brussel - Londen mag je dan lekker iets van 280 euro neerleggen…:tssk:

Mijn plan nu is om vrijdagavond bij familie in R’dam te slapen, vandaar zaterdagochtend naar Brussel -> Londen. Zo’n 4 uurtjes. Geen probleem!!

Sorry? 280 euro voor een enkele reis met de Eurostar van Brussel naar Londen? Ik heb vandaag inlichtingen genomen voor een weekend Londen in het laatste weekend van juni en lag aan 240 euro heen & terug voor 2 personen… Ik zou nog maar eens goed naar de prijsberekening kijken moest ik van jou zijn…

Hallo,
Ik ga in december ook een dagje naar Londen met de Eurostar.
Heeft iemand tips, wat ik op die dag allemaal kan bezichtigen en hoe ik er geraak, met de bus, metro of te voet.
Een bezoek aan Oxford street wil ik er zeker bij hebben, dan nog een vraagje, waar vind ik een goed stratenplan?
Dank u wel !

Als je met de Eurostar gaat, kom je volgens mij middenin het centrum van Londen, of in ieder geval erg dichtbij.

Check anders de site van Eurostar zelf

Hey
Ja, ik kom juist in het centrum aan, maar dan weet ik eigenlijk niet, wat eerst ? Ik zou een goed plannetje moeten hebben, ik weet bvb. niet, wanneer ik aan de Harrods ben, hoever zit ik dan van Buckingham palace af? enz…
De London tour bus is ook wel aan te raden denk ik.

Een dagje Londen eigenlijk veel te kort!
Er is zoveel te zien. Maar als je een een goede planning maakt is het wel mogelijk.

Wanneer kom je aan en hoe laat gaat de trein weer terug?
Ben je hier al weleens eerder geweest?
Hou je van musea?
Kom je voornamelijk om te winkelen?
Of voor de kerstsfeer?

Er staat een hoop info op http://www.visitlondon.com/
Info over het OV http://www.tfl.gov.uk/[URL=“http://www.tfl.gov.uk”]

groetjes
Christina

Bedankt Christina voor de intressante links, daar ga ik veel aan hebben!
Het is de eerste keer dat ik ga, we zullen er al rond 8 uur zijn en blijven tot ongeveer zes uur denk ik.
Graag zouden wij een beetje vanalles zien, daarom dacht ik een tourbus te nemen waar ik op en af kan stappen, maar ik weet nog niet waar ik die vind, dan zeker eens naar Oxford street en de Harrods wil ik ook wel eens zien, de aflossing van de wacht misschien, zou dit allemaal lukken op één dag?
Groetjes!