Dagje Londen

Het verdient niet de schoonheidsprijs deze site, maar het is een prima beschrijving van hoe je 3 dagen Londen zou kunnen vullen:

http://archives.starbulletin.com/2002/07/07/travel/index.html

Een andere site die misschien wel interessant is, wellicht niet volledig, maar nog wel overzichtelijk…

http://www.city2enjoy.com/london/whattodoinlondon.html

groeten

Hi, zou idd ook even kijken om met de trein te gaan, als je op tijd een reservering maakt kan dat heel voordelig en snel zijn. Daarnaast zijn er natuurlijk een 5 tal vliegvelden, dus vluchten genoeg zou je zeggen, maar de vluchttijden zijn idd niet altijd even handig. Indien je meer info over londen wilt hebben, kijk dan even hier. Als je wat hebt gevonden, zou ik het graag horen.

Ik zeg Stena Line

Vroeger misschien, maar nu de discovery niet meer vaart schiet dat ook niet meer op

Als je maar 1 dagje Londen doet (erg kort hoor, zeker als je er voor het eerst bent!) zou ik gewoon met een reguliere lijndienst naar London City Airport (of als 2e keus Heathrow) vliegen en vanaf daar met public transport (tubes/DLR) naar het centrum.

Ik las dat iemand het had over de ‘peperdure’ paddington-line (de tube van Heatrow naar stad), maar dan snap ik zijn definitie niet van duur. Je koopt vanaf Heathrow gewoon een dagkaart van 7 pond en een beetje en je kan de rest van de dag binnen de 6 zones vrij reizen met bus, metro, trein en DLR. Vanaf London City heb je een kaart van 4 zones nodig a 6,30 pond. Hou overigens wel rekening met heel veel werkzaamheden aan o.a. de tubes die op dit moment gaande zijn. (=extra reistijd)!!

Al die aanbiedingen van Ryanair en Easyjet klinken leuk, maar je bent een hoop tijd en geld kwijt aan transport van en naar de luchthavens rond Londen (die treinen zijn niet echt goedkoop) en de vluchttijden zijn ook niet je-van-het… Als je alles bij elkaar optelt en de tijd die er in gaat zitten meerekent denk ik dat een lijndienst 1) een stuk comfortabeler en prettiger is en 2) niet heel erg veel duurder.

Wat betreft Eurostar en boten enzo heb ik geen idee… nooit op die manier naar Londen geweest. Lang leve het vliegtuig! >>>

BTW: Ik heb nog nooit zo’n tour in zo’n bus gedaan, maar het schijnt erg saai te zijn. Leuker is gewoon zelf de dingen op te zoeken… En dan ook de wat minder voor de hand liggende dingen waar zo’n tour niet komt :smiley:

Ow, anders ga ik ff reageren op een uit 02-2008… :confused:

Oeps, stond inderdaad niet 100% helder in het bericht. Er stond

de peperdure Paddington Express trein gebruikt.

En daar had moeten staan ‘peperdure Heathrow Express naar Paddington’. Haastwerk, sorry. Voor de rest klopt ie wel: die trein is de enige écht snelle verbinding Heathrow-centrum en absurd duur, iets van 15 pond voor een enkeltje; Heathrow Connect is z’n iets langzamer broertje maar ook nog steeds aan de prijs. Tube is stukken goedkoper inderdaad maar het gaat wel heel wat langzamer…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Vergeet de transavia niet, vliegt 2x per dag op gatwick en dat is toch een heel stuk beter geregeld vliegveld als heathrow.

Gatwick-london victoria is met de gewone trein, dus niet de gatwick express, ook heel niet zo duur en duurt een half uur ongeveer.

Londen city is leuk en snel enzo, ik heb er verschrikkelijk vaak op gevlogen, maar tegenwoordig vlieg ik met z’n 2en met transavia voor de zelfde prijs als ik in m’n eentje voor de VLM betaalde.