Ik ben op zoek naar de goedkoopste manier naar Londen met de trein plus overnachting(3 nachten) in een hotel(of hostel als er 2 pers kamer is) voor 2 pers in november. Ik zie alleen maar mega hoge prijzen, misschien hebben jullie tips voor waar ik kan kijken? Ons budget is pp eigenlijk 200 euro totaal, is dat te doen?
Alvast bedankt!
Over hotels kan ik je helaas heel weinig vertellen. Enige wat ik weet is dat je wel goed moet kijken omdat sommige hotels niet echt meewerken aan een positieve vakantie om het zo maar te noemen.
Waar ik wel even aan dacht is waarom je perse met de Trein wilt gaan. Ondanks sommige aanbiedingen zit je vaak toch al snel aan 80 euro enkelle reis te denken. Alternatieven zijn er ook. Als je graag met je eigen auto gaat dan is het misschien voordeliger om met de boot over te varen en als je weinig spullen mee wilt nemen dan ben je goedkoop en snel met het vliegtuig aan de andere kant van de zee. Easyjet heeft vaak al goedkope aanbiedingen waarbij je voor 65 euro heen en weer kunt als je maar vroeg genoeg van te voren boekt. Kijk dus vooral goed rond als de prijs belangrijk is.
Bedankt voor je bericht! We wilde met de trein omdat vliegen uiteindelijk ook veel tijd kost, met alles eromheen.(nr vliegveld, inchecken, uitchecken, stad in etc) Maar ik denk dat we toch wel gaan vliegen als het goedkoper is. We willen half Nov gaan, dus opzich kunnen we vroeg boeken. Bedankt!
Tips voor hotels zijn nog erg welkom!
200 euro pp moet wel lukken denk ik. De treinreizen naar Londen waren altijd behoorlijk voordelig. Die kon je al voor 100 pp boeken (retour) maar nu zijn de prijzen toch minimaal 150 a 160 euro voor een retour
waardoor driekwart van jouw budget al op is. Vliegen zal dan inderdaad de voordeligste optie zijn aangezien er altijd wel goedkope vluchten naar Londen te boeken zijn.
Voor hotels en b&b’s ben je toch altijd wel minimaal 25 a 30 GBP pp per nacht kwijt maar de hostels zijn wel een slag goedkoper. Ik spreek niet uit ervaring wat hostels betreft maar ik zie dat ze al voor 15 a 20 GBP per nacht te boeken zijn.
Misschien een tip om te vliegen? Ryanair is megavoordelig! Zo boek ik, als ik het goed doe, een retourtje voor rond de 30€. (Excl hotel, vervoer van en naar vliegveld, etc)