hallo allemaal!!
ik vertrek 13 oktober naar curacao voor een stage van een half jaar! ik heb er echt al onwijs veel zin in!! ik vroeg me af of er meer mensen zijn die in oktober ook naar curacao gaan?? (misschien zelfs wel op 13 oktober?) het lijkt me leuk om alvast wat contacten te leggen om er daar een supertijd van te maken! ik hoor het wel! groetjes marjolein
Tof!.. waar ga je stage lopen?
Hey ik ben die periode ook op Curacao! Wel al wat eerder, vanaf 1 september!!!
september! dat is ook al snel! tot wanneer blijf je dan? ik ga stage lopen bij een touroperator die excursies verkoopt aan de toeristen! heb er echt onwijs veel zin in!! wat ga jij doen? en waar verblijf je? groetjess!!
Hi allemaal,
Ik ga ook stage lopen op Curacao, heb eindeeelijk alles rond en vetrek al 31 juli! Volgende week maandag dus al …
Mayo’s : Ik blijf ongeveer 7 maanden, terugdatum is nu half april. Ik ga stage lopen in het Floris Suite Hotel en verblijf in www.kamersopcuracao.nl en jij?
mijn terugdatum is nu 4 april, ik heb alles geregeld via wereldstage, en kom dus ook in het studentenhuis van wereldstage te wonen! wel leuk dat jij er in die periode ook bent! ga jij alleen of met nog andere? heb al zo veel leuke dingen gehoord, heb er echt al zin in! groetjess!
Ik ga inderdaad alleen! Grappig dat zoveel mensen via wereldstage naar Curacao komen. Ga jij alleen of met anderen?
nou er gaat nog wel iemand anders uit mijn klas mee, we vliegen dezelfde dag en verblijven waarschijnlijk ook in hetzelfde huis, maar dat is niet iemand waar ik super veel contact mee heb. maar toch is het wel handig als je daar naartoe gaat en kent iig 1 iemand! hoe heb jij je stage geregeld? ik heb het eerst bijna 5 maanden zelf geprobeerd maar dat was niet gelukt en toen heb ik me ingeschreven via wereldstage en dat was echt super snel en goed geregeld! welke opleiding doe je?
Ik doe de Hogere Hotelschool, via school dan ook mijn stage geregeld. Is idd chill als je vast iemand kent, scheelt vast een hoop zenuwen haha!!! Ben je trouwens m/v? Kan ik niet uit je naam opmaken namelijk, en hoe oud ben je?
mijn naam is marjolein en ben 21! hoe oud ben jij? scheelt denk ik idd wel hoor als je van te voren al wat mensen kent! maar ik denk maar zo, waarschijnlijk zijn er veel meer mensen die daar ook alleen naartoe gaan, dus zijn jij en ik gelukkig niet de enige! haha zelf volg ik de opleiding MTRO en zit nu in mijn laatste jaar. heb je alles al geregeld voor je stage?
Ik ben 22. Heb nog niet alles geregeld, moet geboortebewijs, doktersaantekening dat ik gezond ben en bewijs van goed gedrag enzo nog allemaal regelen, ahhh… haha. En zit nu al te berekenen hoe ik in godsnaam alles mee kan nemen qua spullen met maar 20 kg. Heb jij alles al rond?
nee, ben nu ongeveer even ver als jou, mijn stage is allemaal geregeld en de vlucht ook, maar moet ook al die documenten nog aanvragen voor de vergunningen die je daar nodig hebt! moet jij ze zelf aanvragen of niet? ik moet alleen maar alle documenten meenemen, en de rest wordt voor mij via wereldstage geregeld! ik heb laats ook klm gemail om te vragen of er een mogelijkheid is om eventueel extra bagage mee te nemen omdat je voor zo’n lange tijd gaat, maar idd helaas! er worden daarvoor geen uitzonderingen gemaakt! nu scheelt het gelukkig wel dat we voornamelijk alleen maar zomerspullen nodig hebben en wat werk kleding dus iig geen dikke winter truien en lange broeken! hahaha heerlijk zo’n jaartje de winter overslaan! haha
Dames, misschien een tip om wat zwaardere spullen (boeken, spijkerbroeken, jacks, etc) alvast via zeepost naar je logeeradres te posten (normaal via het postkantoor).
Dan heb je al die spullen als je aankomt. Dingen als haarshampoo, cosmetica e.d. worden allemaal hier verkocht, alle Nederlandse merken kun je krijgen in de DA drogisterij.
Veel plezier op Curacao!
bedankt voor de goede tip! goed idee en handig om te weten dat er veel ook gewoon daar te koop is! zijn er dingen die misschien helemaal niet of heel moeilijk te verkrijgen zijn op curacao??
Nee, niet echt. Behalve alle cosmetica, zijn er in veel supermarkts veel Albert Heijn en Spar, enz artikelen te koop. Je moet iets heel specifieks nodig hebben, dat het hier niet verkrijgbaar is. Boeken zijn in principe vrij prijzig, dus neem die mee of leen ze van mede-stagiars.
Ik zou wat favoriete CD’s in je postpakket doen, of leuke liedjes op je Ipod meenemen.
Qua kleding kun je veel shirtjes, vooral witte linnenjurken en broeken voor alle strandfeesten en luchtige dingen meenemen. Slippers, casual en deftig, zijn hier overal verkrijgbaar.
Groetjes,
Bedankt voor de goede tips! erg handig om dit van te voren alvast te weten!! dank je wel!!
Roozzzje, ik zag ik je berichtje staan dat je wat wilde weten over vliegtickets. ik heb zelf mijn ticket al geboekt. ik heb mijn ticket geboekt bij klm. hun heben een speciaal studenten tarief waarvoor je dan goedkoop naar curacao kan vliegen. het voordeel van dit ticket is dat er een jaar verschil mag zitten tussen de vertrek en terugkom datum, en het is goedkoop mocht je de datum willen veranderen. erg handig dus! groetjess!
Eey dames!
ik ga ook in die tijd naar curacao… over kleine drie weekjes al…! 23 augustus…! heb idd ook een ticket via klm… is gewoon hartstikke handig… en sjah… haha…die 20 kilo… heb ik al weken kopzorgen van (bij martinair bestaat de mogelijkheid volgens mij om meer mee te nemen)
begin t nu wel spannend te vinden…!
Leuk! Wat ga je doen? En waar verblijf je?
Leuk wordt gezellig daar! hahah! heb de zelfde vraag… wat ga je doen en waar verblijf je?