Ik ben nieuw hier en heb sinds een half jaar een relatie met een Turkse man die een paar jaar jonger is dan ik.
Nu is hij een seizoensarbeider en hij zit momenteel echt zonder geld, hij scharrelt zijn eten een beetje bij elkaar bij vrienden en familie en af en toe geef ik hem een beetje geld.
Nu is het zo dat hij momenteel in mijn huis woont( wat ik gehuurd heb in Turkije ) want geld voor de huur van zijn eigen woning had hij ook niet meer.
Ik ben op dit moment in Nederland en we hebben veel contact via de telefoon…ik bel voor 5 cent p min dus dat valt mee.
Ik wil over 2 weken weer naar Turkije en dan moet ik alles betalen uiteraard, nu maakt mij dat niet zoveel uit want eten moet ik thuis ook.
Vanavond had ik hem even aan de telefoon en toen vertelde hij dat hij mijn computertafel ( die ik echt nodig heb als ik daar ben voor mijn laptop omdat ik via internet werk ) gebruikt heeft om de TV op te zetten. ok zei ik…en wat moet ik dan als ik daar ben…nou ik kon wel aan de salontafel met mijn laptop volgens hem…nou dat kan dus niet want 5 uur werken met een gekromde rug dat gaat niet…bovendien staat de tv altijd aan en wil ik rustig aan de andere kant van de kamer kunnen werken.
Nou zei hij…dan moeten we maar kijken voor een andere tafel voor jou als je hier bent…en dat schoot mij dus verkeerd want hij heeft geen rooie cent op dit moment.
Komt bij dat het mijn huis is en ik nu maarr een andere tafel moet gaan kopen?
Het is mij al vaker opgevallen dat hij erg makkelijk denkt en daar ook naar handeld…de laatste keer dat ik daar was kwam zijn broer over uit Duitsland en die moest ik maar even gaan ophalen van het vliegveld ( 140 km rijden ) met de auto die ik gehuurd had …hij heeft geen geld en de benzine is al zo duur daar…en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.
Ik trek dit eigenlijk niet meer…hij is zo gemakkelijk en ik ga iedere keer bankroet naar huis.
Toen ik zei dat ik het niet meer kan opbrengen zei hij…gaat het je financieel dan zo slecht? toen dacht ik…wat gaat jou dat aan?
Ik ben bang dat onze relatie hierop kapot gaat lopen of is het normaal daar dat je zo met het geld van je partner omgaat? en moet ik daar aan wennen?
Zou het fijn vinden om eens te horen wat jullie hier van vinden.
Het is een beetje dubbel, aangezien je hem zelf in de watten hebt gelegd door hem in jouw huis te laten en dingen voor hem te betalen, als hij weet dat jij het beter hebt, dan is het voor hem normaal dat jij dat doet, tenminste vrienden die het beter hebben, doe ook alles en wanneer hij het beter heeft doet hij het weer anderom, maar beter als jij zal hij het nooit hebben dus denk dat het ook wel gemakkelijk is voor hem…
Hij heeft het natuurlijk goed voor elkaar hij kent je een half jaar, je stuurt hem geld, hij woont gratis, hij heeft wat dat betreft paradijs… Ik denk dat jij meer op je strepen moet gaan staan, want anders bepaald hij alles!
Hij kan kiezen tv ergens anders of hij en tv ergens anders. Wilt hij dat zijn broer komt, dan neemt die broer maar een taxi of bus, hij spreekt tenslotte de taal!
Ik persoonlijk krijg altijd de kriebels bij dit soort verhalen… waar is deze jongen op uit, liefde? of geld en liefde? of geld?
Ik zou zeggen maak zelf meer regels uitmaken zal hij zomaar niet doen, tenslotte is hij dan ook zijn huis kwijt… klinkt negatief en zo ben ik normaal niet, maar wat ik zeg ik krijg hier de kriebels van, heb het gevoel dat je uitgeleefd gaat worden, voor zijn plezier… sorry mooier kan ik het niet maken, misschien als je andere dingen als voorbeeld geeft het nog veranderd maar op dit moment denk ik, hij maakt gebruik van je…
Als ik heel eerlijk en heel hard mag zijn. Belachelijk! Hij moet blij zijn dat hij in jouw huis mag verblijven, en wie is hij om te vragen of het financieel slecht gaat?
Ik kan je niets anders meegeven dan houdt je ogen open. Ik krijg er een naar gevoel bij…
Dank jullie wel…en ja ik begin er ook een naar gevoel bij te krijgen…toen ik hem zei wat gaat jou het aan hoe ik er financieel voor sta toen werd ie kwaad en zei…ja hoor eens we zijn toch samen en dan verberg je niks voor elkaar …en zo heeft hij altijd wel een antwoord om mij de mond te snoeren…gek word ik ervan en heb steeds het gevoel dat ik mij moet verantwoorden aan hem…terwijl meneer zelf niets inbrengt op dit moment.
De laatste keer dat ik er was…hebben we nog samen boodschappen gedaanik heb toen gekocht wat ik nodig had voor de laatste dagen…eenmaal thuis was hij boos omdat ik hem niet gevraagd had of hij nog wat nodig had.
Ja sorry maar ik heb ook een leven hier in Nederland…heb een kind…ik kan geen 2 gezinnen onderhouden…en deze discussie’s maken me doodmoe.
kirwanna mijn askim heeft werkelijk nog nooit naar mijn financiele situatie gevraagd, zegt zolang we niet getrouwd zijn hoef ik het niet te weten en eigenlijk dan ook niet.
Jouw askim is een prinsje! En als jij ook je twijfels hebt, dan komt het ergens vandaan. Ik weet niet wanneer je weer gaat, maar eerlijk gezegd zou ik dit afkappen, hier wordt je niet gelukkig van, zeker neit als je thuis ook een kindje hebt… straks is hij weer aan het werk dus heeft hij geld en voel jij geen medelijden…
Mijn kindje…is een zoon van 20 jaar, maar woont nog wel bij mij thuis.
Ik ben van plan om over 2 weken weer te gaan…ik zal hem dan precies vertellen wat mijn plan is…hij krijgt van mij geen cent meer en zolang hij niks in te brengen heeft bepaal ik de regels in mijn huis…dus ook geen familie meer van hem in mijn huis ( hij zal dan wel zeggen …je respecteerd mijn familie niet ) maar daar trek ik mij dan niets meer van aan.
Zijn werk begint pas weer in April maar wat had hij gedaan als ik er niet geweest was? als ik dat vraag haalt hij zijn schouders op.
Iedere keer als ik dit soort zaken wil bespreken als ik hem aan de foon heb zegt hij…kom nu maar eerst weer hier dan praten we erover hij wil het niet door de telefoon bespreken…ja lekker makkelijk denk ik dan…ik moet weer een vlucht boeken jij niet ( of hij rekt tijd )
soms als we ruzie hebben en ik zeg…ja hallo ik betaal alles en wat doe jij ? dan zegt hij…jij praat alleen maar over geld…ja natuurlijk doe ik dat…ik kan het niet meer opbrengen…
Pffff…ik ben blij dat het niks met zijn cultuur te maken heeft en ik ga nu echt op mijn strepen staan en bevalt het hem niet dan gaat hij maar…de straat op? zal wel meevallen denk ik…vrienden en familie heeft hij genoeg.
gelijk heb je meid, op straat komt hij niet te staan en cultuur is het niet, het is meer dat hij het wel prima vindt! tenminste zo zie ik het! succes met sterk zijn, je kunt altijd hier terecht!!!
Ik sluit me aan bij Mutlu en Cynthia en wil je zeggen heel goed op te letten. Dit heeft niets met cultuur te maken maar met de persoon zelf. En misschien hard gezegd…maar ik denk dat het bij hem om geld draait en absoluut niet om liefde. Sterkte ermee…
Tja , ik sluit me eerlijk gezegd ook bij de voorgaande reacties aan … ik krijg het gevoel dat hij heel erg profiteert van de situatie … ik ga het ook even hard zeggen … maar als je vraagt ‘wat had je gedaan als ik er niet was’, en dat ie dan zijn schouders ophaalt, het eerste dat in mij opkwam is : dan had ie een ander slachtoffer gezocht om voor hem op te draaien …
Zo kwam het écht meteen in mij op … maar natuurlijk kennen wij hem niet, ben jij de enige die hem kent, wij lezen enkel wat jij over hem zegt natuurlijk! Dus volg jou gevoel, maar zet je verstand niet aan de kant
Ik sluit me verder bij de anderen aan, en als ik bijvoorbeeld naar mijn vriend kijk… Hij heeft ook weleens minder geld gehad dat ik iets betaalde… maar dat ging meestal alleen onder hevig protest, want de turkse mannen willen voor hun vrouw zorgen.
Dat hij dus gretig gebruik maakt van je, vind ik echt een slecht teken…
Sterkte in ieder geval met een eventuele beslissing.
Ik heb hem vanmiddag al gesproken en gezegd dat ik wil dat hij mijn huis uitgaat…nou ja dat werd ruzie natuurlijk…( ik ben een slecht mens dat ik hem op straat gooi bla bla ) maar goed ik ga er over 2,5 week zelf naar toe…we zullen zien wat er dan gebeurd.
mijn complimenten, je voegd daad bij woord! En een slecht mens ben je niet, want je hebt eerst om raad gevraagd en ik mag best zeggen dat de meeste die gereageerd hebben inmiddels genoeg ervaring hebben om te weten hoe de meeste mannen doen als het om geld gaat. Laat hij eerst maar eens bij zichzelf te raden gaan. Ik hoop dat hij er uit is voor je komt kan je dat eventueel nog controleren voor die tijd?
Ja ik heb al contact gehad met de verhuurder…die woont op hetzelfde terrein en er is camera bewaking…en ik heb nog een troef achter de hand…hij moet nog in dienst …1 telefoontje van mij naar de politie daar en hij is weg…in dienst.
Maar hij heeft wel gezegd vanmiddag dat hij al mijn spullen in mijn huis kapot gaat maken…wat een klein zielig kind :disgust:
Kirwanna, dit vind ik er echt zwaar over voor een man die stapelverliefd hoort te zijn op jou!!!
Oké turkse mannen kunnen soms heel erg overdrijven als ze boos zijn (haha) , maar dat ie zegt dat ie jou spullen kapot zal slaan … waar is het respect dan gebleven??
Ik hoop dat je over 2 weken toch nog een goed gesprek kan hebben met hem, en kan je vrage wat zijn bedoelingen nou eigenlijk zijn …
Ik hoor wel dat jij een sterke vrouw bent, je laat je niet doen ;)! Sterkte!
Kirwana, eerst en vooral welkom!
En ook ik vrees dat ik me moet aansluiten met de andere meiden. Ik heb nog niet zo heel lang een relatie met mijn vriend, maar heb wel al gemerkt dat zij alles willen betalen! Momenteel zit hij in het leger en hij heeft dus echt geen rosse frank ( want hij heeft 15 maanden dus niet kunnen werken) en in april ga ik naar daar, maar hij wil absoluut niet dat ik het hotel betaal ( zelf niet mijn deel dat ik eigenlijk zou moeten betalen.)
En ook zijn reactie vind ik er los over gaan, hij zou dankbaar moeten zijn dat hij er heeft mogen wonen …
Zoals fieeh hoop ik ook toch nog dat je er een goed gesprek mee kan hebben!
Toegeven dat hij mij gebruikt heeft zal hij natuurlijk nooit doen, maar ik heb zijn broer gebeld die geeft mij gelukkig groot gelijk en heeft mij beloofd te helpen als hij moeilijk gaat doen.
Ik ga heb geboekt voor 8 Februari, ik laat jullie wel weten hoe het afgelopen is.