Cultuurverschillen of is het zijn karakter?

Foute boel als ik het zo lees. Je schrijft dat hij ‘een paar jaar jonger is’.
Ik weet niet hoeveel jonger hij is, maar wat ik soms om me heen zie is echt ongelofelijk. Vrouwen van rond de 60 met een ‘askım’ van 25 of jonger …
Denk je nou echt dat dit iets met liefde te maken heeft? Wake up!!
Gebruik je gezonde verstand en vraag jezelf eens af of je dit gedrag ook zou accepteren van een vriend in Nederland… ik denk dat je dan al wel weet wat je zo snel mogelijk moet doen als je in Turkije bent.
Deze jongens profiteren alleen maar van je en het kost je niet alleen je geld, maar zoveel meer. En soms speelt de hele familie het spel mee, met als enige doel: jouw geld.
Steek geen energie meer in dit soort types.

kirwana hoe is de stand van zaken tot nu toe??
loreley ik heb je bericht een beetje aangepast, prima om je mening te geven, maar beledigen is hier niet de bedoeling!

De stand van zaken…ik had gisteren opeens 2000,00 euro bijgeschreven staan op mijn bankrekening, hij heeft het geld van zijn moeder ‘geleend’ die in Duitsland woont…daarmee heb ik nog niet alles terug maar hij wil niet de indruk bij mij wekken dat het hem om het geld te doen is, half April begint zijn werk weer en aankomende zomer wil hij de rest terug betalen…dus tja daar vertrouw ik dan maar even op gezien de move die hij nu gemaakt heeft.
hij is overigens 6 jaar jonger dan ik ben.

Mm dat doet hij dan toch wel goed…

Ik kan me niet voorstellen dat ik iemand beledigd heb. Ik reageer niet vaak op dit forum en als ik het doe word ik dus direct teruggefloten … beetje vreemd. Het valt me echter op dat veel meisjes/dames onder het mom van ‘cultuurverschillen’ heel veel accepteren, ver over hun grenzen en waardigheidsgevoel gaan en uiteindelijk berooid en zwaar ontgoocheld terug naar Nederland gaan. Het verhaal van Kirwanna is een klassieker in mijn ogen. Maar goed, hij heeft nu geld overgemaakt, dus wellicht valt het in dat opzicht mee. Maar de andere zaken die je hebt geschreven, zoals het kapotmaken van je spullen lijkt me toch al genoeg reden om aan hem te twijfelen. Iedereen heeft eigen grenzen en moet eigen keuzes maken, het is alleen zo triest dat zoveel vrouwen zich zo opofferen voor hun ‘askım’.

kirwana dat is mooi iig een start zou ik zeggen, nu de rest nog!

loreley je mag je mening geven, daarom heb ik je stukje laten staan, heb alleen beledigende woorden eruit gehaald! Deze mevrouw komt met een serieuze vraag en krijgt al niet te aardig advies, maar wel eerlijk en zit er dus niet op te wachten op beledigingen. Maar als jij het niet ziet als een belediging, prima dan vindt je het vast niet erg dat ik het wel zo opvat en daarom weghaal.

1 like

Idd Kirwanna, eerlijk is eerlijk: dat is toch een mooie stap van hem… afwachten met hem zou ik zeggen.

Je hebt deels wel gelijk, dat was zeker niet netjes van hem maar aan de andere kant kan ik zijn reaktie wel begrijpen toen ik zei dat hij uit mijn huis moest vertrekken en hij daarop reageerde met ik maak al jouw spullen kapot… hij zit zonder geld en dreigt dan ook nog eens op straat gezet te worden, een kat in het nauw maakt soms rare sprongen.
Maar goed hij heeft zich van zijn goede kant laten zien en de rest van het geld ( 500,00 euro ) zal ook wel komen.
Het probleem met mijn buro wat hij gebruikt had voor de TV schijnt ook opgelost te zijn…de verhuurder had nog een tafeltje over waar de tv prima op past :-))
We hebben de afgelopen 2 dagen veel met elkaar gebeld en hij ziet nu wel in dat hij ook water bij de wijn zal moeten gaan doen…hij heeft een cultuur…maar ik heb die ook.

kirwana haal ik het hier uit op dat je nog verder met hem wilt gaan???

Ik ga er 8 Februari weer naar toe en dan zal er eerst flink gepraat moeten worden, er is veel kapot gegaan eerst maar eens kijken hoe dat gesprek gaat verlopen…kortom ik weet het op dit moment niet.

ik kan me voorstellen dat je gevoelens er zijn voor hem hoor, daar niet van, maar als je dit gek*t al hebt na een relatie van een half jaar… dan lijkt het mij handiger om er een punt achter te zetten voordat je nog veel verder bent, maar goed ik snap dat je een gesprek wilt, maar bij mij zou het duidelijk zijn! succes lekker snel al!

Kirwanne Jeetje meid ik lees nu pas het hele verhaal je hebt al heel wat reacties gehad dus zal er niet teveel meer op ingaan maar wil toch reageren beetje dubbel dus :wink: Je vraag was: is het Cultuur?? Dat denk ik niet zoals ik het ervaar is het juist zo dat de man de vrouw wilt onderhouden en absoluut niet van haar wilt profiteren.

Wel is het feitelijk zo dat het meestal zo is dat wij als Europese vrouwen om het zomaar te zeggen nou eenmaal meer te besteden hebben dus (automatisch) misschien daarom in het begin meer betalen. Ik snap jou goedheid dat je zegt ga maar in mijn huis het staat toch leeg je bent gek met elkaar als iemand goede bedoelingen heeft maakt het ook allemaal niet uit. Ik vindt het heel lastig te oordelen wat zijn bedoelingen zijn ik denk dat hij inderdaad verschrikkelijk verwend is door je en dat je dat nu wel heb teruggedraaid maar hoe het verder zal gaan ik heb geen idee het feit dat hij in 1 keer al het geld terug heeft betaald zegt ook weer een hoop.

Nogmaals ik denk dat je de schuld ook een beetje bij jezelf moet zoeken wat betreft je eigen goedheid dat hij hier zo makkelijk gebruik van heeft gemaakt zegt dan wel weer wat over zijn persoonlijkheid maar het blijft aan jou de keus of je daar wel of niet mee wilt leven. Als hij zo in het leven staat dan zal dat waarschijnlijk niet veranderen. Ik denk maar zo buiten het seizoens werk kan hij ook werk zoeken maar goed ik weet dat het niet simpel is in Turkije maar ook niet onmogelijk zeker als je instelling zo is dat je niet op je vrouw haar zak wilt leven. Dus denk goed na of je dit de rest van je leven zo wilt blijven doen…

Heel veel sterkte in je relatie meid!!!

1 like