Cebu en/of Bohol

Ik had het over Moalboal, maar bedoelde Oslob. Mijn fout. Idem verhaal als Greuf, wat ik al eerder aangaf: het is idd een vreeeeeselijke boottrip.

@ Greuf

Tis eiegnlijk heel link om met dergelijk banca,s een dergelijke afstand te varen, krijg je midden op zee motorpech, dan heb je je echt een probleem , vaak hebben die boten geen afdoende communicatie apparatuur aan boord, om de kust wacht te kunnen oproepen.

Terwijl je met de bus vanuit Cebucity toch heel comfortabel naar Oslob kan reizen.

http://www.the-adventist-adventurer.com/2013/04/the-adventurers-guide-to-oslob-cebu.html

Ook de spanjaarden hebben nog wat dingen uit het koloniale tijdperk achtergelaten in Oslob die wel leuk zijn te zien als je daar toch ben.

Hoi Greuf, als je wilt duiken met de walvishaai is Oslob inderdaad de juiste plek in Cebu.
Het beste is om in de ochtend vannuit Cebu City te vertrekken, onderweg kom je meerdere barangays (dorpjes) tegen waar je een tussen stop kunt maken voor een versnapering of om te genieten van de omgeving en de bevolking.
Als je heb gedoken met de walvishaai, heb je in de middag nog ruim de tijd om de Kawasan Falls te bezoeken.
Kawasan falls in Badian, Cebu is een rustgevend natuurlijke plek waar je kunt genieten van meerdere waterfalls met natuurlijk springwater.

Cebu heeft een bruisend uitgaan’s leven je kunt er veel verschillende soorten cafe, bars, en disco vinden en een groot variatie aan muziek. Sunflower Disco op Salinas Drive is de grootste Disco op het eiland Cebu. Mango Square is de trendy uitgaan’s plek vlakbij Osmea Circle.
Vannuit Cebu is Bohol het best bereikbaar met de Supercat ofwel de fast verry.