In maart gaan mijn vriendin en ik naar de Filippijnen. De eerste weken van ons verblijf zijn al geregeld (Palawan, Tao Expedition). We hebben nog een week in Cebu en/of Bohol te besteden. Kan iemand mij tips geven over wat het leukste is? We willen sowieso gaan snorkelen met walvishaaien in Oslob (Cebu) en uiteraard de Chocolate Hills en aapjes in Bohol zien. Verder willen we relaxen op een mooi strand waar tevens ook 's avonds wat te beleven is (eten, drinken, gezelligheid). Ik hoop dat iemand tips kan geven over een goede verblijfplaats op Cebu en op Bohol om deze dingen te doen!
als je van aktief houdt kun je op Cebu in het plaatsje Moalboal vele aktiviteiten boeken bij Jochem die daar een hotelletje heeft link: www.action-philippines.com van daaruit moet je nog wel 2 uurtjes met de auto naar Oslob maar het is het meest waanzinnige wat wij in ons leven gedaan hebben, het eiland Bohol is ook geweldig mooi. wat betreft relaxen strand etc dat kan ook op Bohol wij waren in het Alona Tropical Beach resort direct aan het strand. Wij waren afgelopen november op de Filipijnen en het is zeer zeker de moeite waard.
Groetjes Marjo
Hoi Marjo, bedankt voor je antwoord! Wat vonden jullie het leukste, Moalboal of Alona? We hebben ruim eeen week en willen wat relaxen op een mooi strand waar ook 's avonds genoeg te doen is. Is Moalboal of Alona dan beter? We gaan sowieso naar beide plaatsen omdat we de whalesharks en de chocolate hills en tarsiers willen zien. Ik twijfel alleen nog over de lengte van het verblijf. Meer tips zijn uiteraard welkom!
Wat betreft strand kun je beter op Bohol (Alona) zitten Cebu is meer een doe-eiland het strandje In Moalboal stelde niets voor hier komen ook veel mensen voor duik-vakanties en lessen. Alona is een lang strand met veel eettentjes je zit hier ook echt op het strand te eten en dat is dan weer het ultieme vakantie-gevoel.
Top, Alona Tropical Beach resort is dus ook een aanrader?
Nog een vraagje: is het te doen om in 1 dag van Moalboal naar Alona te gaan? Of misschien van Moalboal naar de Whale Sharks en vanuit daar meteen naar Alona?
het is 2 uurtjes heen en 2 terug van Moalboal naar de whale-sharks.
Er gaat een boot vanuit Bohol naar Cebu.
Vanuit Bohol worden er wel dagtripjes aangeboden om naar de whale-sharks te gaan dus het is wel mogelijk om Cebu over te slaan en het dagtripje te maken vanuit Bohol.
Als je verder niet van de aktiviteiten houdt op Cebu is dat misschien ook een optie.
Wij waren er 3 weken en hebben Palawan -Bohol- Moalbol-Baracay gedaan. Dit laatste eiland is wel super toeristisch maar wel lekker als je 2,5 week aktief bent geweest om af te schakelen en daar zijn de stranden heel mooi. hier kan je ook heel mooi snorkelen en lekker aan het strand eten. heb ik het je nu natuurlijk misschien niet gemakkelijker gemaakt!?
Nee, het maakt de keuze niet makkelijker! Boracay is het mooiste strand, eten en drinken. Bohol is leuker qua combinatie “strand en dingen te doen”. Lastig lastig! Is het strand van Boracay veel mooier dan Bohol?!
ja het geeft meer het vakantiegevoel en de zee is een stuk mooier van kleur en je kunt er mooier snorkelen, wat je misschien minder trekt is dat het veel toeristiser is. ik vond het een super afsluiter. vraag ik net aan mijn zoon van 19 wat zou jij adviseren zegt hij Bohol!! en vooral het Alona tropical resort, ja zo zie je maar… hier zijn we ook geweest dolfijnen spotten maar die waren er die ochtend moeilijk te vinden je moest snel kijken om er 2 te zien ik had ze dus gemist omdat ik met de camera bezig was dus dat is dan weer pech hebben. In ieders geval wat je ook beslist ik denk dat je het zowieso een prachtig land vind en met me eens bent dat het te weinig ge-pro-moot wordt aan de andere kant hoef ik natuurlijk ook niet tussen een bende hollanders te zitten.
mocht je nog vragen hebben laat me gerust weten niets mooier dan over reizen te babbelen. ben je zelf overigens ooit naar Maleisie of Mexico geweest daar gaat onze interesse dit jaar naar uit.
Bedankt voor al je tips! Ik denk dat we toch een paar dagen Boracay inlassen, klinkt wel erg goed! Ben vorig jaar in Maleisie geweest, ook erg leuk. Zijn van Singapore naar Pulau Tioman gegaan, hier niet zo lang gebleven omdat er zandvliegen zaten waar ik veel last van had. Daarna naar het noorden, naar Perhentian Besar. We hebben gekozen voor het kleine Perhentian eiland, dar is het lekker rustig en er ligt een goed rif voor de deur om te snorkelen en duiken. Perhentian is wat meer ontwikkeld dan Tioman. Tioman is daarentegen wel tax free en niet heel erg moslim-achtig (makkelijker bier te kopen dus!). Daarna naar Taman Negara, was leuk maar mijn vriendin werd daar helaas ziek. Na TN via de Cameron Highlands naar Kuala Lumpur. De Cameron Highlands vonden wij helemaal niks. Wel een mooi landschap met heuvels en theeplantages. Verder veel Chinezen die daar komen kijken hoe aardbeien gekweekt worden … dat kan in Nl dus ook! KL is ook echt een leuke stad! Als je meer info wilt dan hoor ik het graag!
Correctie: Perhentian Besar is het grote eiland, daar verbleven we. Kecil is het kleinere, party-eiland!
Beankt voor je reactie dit jaar willen we zowieso een land waar we zelf met een huurauto kunnen rijden en dat kan natuurlijk gemakkelijk in Maleisie maar ook in Mexico hoe hebben jullie gereisd?
In Maleisie hebben we met openbaar vervoer en reisbureautjes gereisd. Is allemaal prima te doen daar, bussen zijn redelijk luxe en netjes. Nadeel van zelf rijden is dat je je auto op het vaste land moet stallen als je naar de eilanden gaat! Zelf met de auto rijden kan ook, maar hebben wij niet gedaan! Aanrader als je zelf wilt rijden is Zuid Afrika, echt heel erg gaaf!
ja dat klopt maar dat vind ik te duur! dus kijk ik liever naar goedkopere reizen. maar thnx voor de tips.
Ja das maar de vraag of Boracay het mooiste strand heeft, sommige seisoenen is de zee net een groene soep op White beach in Boracay, door dat alle water van de hotels ongzuiverd de zee in gaat.
Ik krijg steeds meer het idee als ik op Boracay ben dat ik in korea zit met zoveele duizenden koreanen op het eiland, zelfs in de restaurants zijn de menu kaarten nu al in koreaans
http://imageshack.us/a/img248/6089/54169410151398406161522.jpg
Kun je vertellen of dat in maart ook zo is?
Ja komt meest voor in het drukke seizoen dus van januari tot en met april. Maar mocht het zo zijn , dan gewoon White beach mijden, en naar de andere stranden van Boracay gaan, op Bolabogbeach komt het veel minder voor, en op Pukabeach komt het helemaal niet voor. Is wel mijn favoriete strand op Bora, pukabeach lekker rustig, en vanaf het centum (DMall) ben er met een trycicle in een kwartiertje.
Dank je!
Gelukkig hebben wij de zee daar zo niet gezien dus het kwam mij even vreemd voor, en idd er zitten veel koreanen maar daar heb je geen last van wat irriteerd zijn de russen die zich daar misdragen veel drank en doen of dat de serveersters minder zijn dan hen, maar dat komt wel in meerdere landen voor niet echt iets nieuws natuurlijk.
Gr. Marjo
Hai Marjo,
Klopt de zee is gelukkig niet altijd zo, maar tis soms veel erger dan op de foto . Tik op google maar eens , green algae boracay , in. Die fotoos liegen er niet om. De groene algen zijn gewoon een natuurproduct, maar ontwikkelen zich de laatse jaren zeer snel door de vele fosfaten uit het afvalwater.
En er is meer aan de hand. De vuinisbelt op het eiland kan enorm stinken als de wind verkeerd staat. Maar ook daar geld als je geluk heb merk je er niks van.
ja dan besef je je temeer wat toerisme ook met een land doet!