Bohol

Hallo allemaal

wij reizen 22 juli naar de filippijnen en dachten aan Bohol
wij zijn met twee meiden van 14 en 15 is daar wat te doen s avonds

en zijn er overdag leuke uitstapjes

alle tips zijn welkom misschien een ander eiland of tip voor de eerste 2 dagen manilla

alvast bedankt voor jullie inspanningen

gr

bob

Bohol is zeker moeite waard
ben er al keer geweest
chocolat hills,paongla beach ,en nog veel meer
succes daar

Overdag is` er zat te doen, dolfijnen en walvissen spotten met een bootje bijvoorbeeld , of een tripje naar de tarsiersanctuary, tarsiers zijn die E.T. achtige diertjes op Bohol, vaartochtje over de Lobocrivier, relaxen op alonabeach, de grotten op panglao, Savonds is er toch weinig te doen vrees ik, ben al aantal jaren niet op bohol geweest, maar destijds was het vrij doods in de avond.
Je zou eventueel een paar dagen Boracay kunnen doen dat is ook savonds heel levendig .
IN manila zou je de oude binnenstad Intramuros kunnen doen, vlak daarbij Fort Santiago en Luneta park, en het nieuwe Manila ocean park.
En wellicht shopping in the Mall of Asia, een van de grootse winkelcentrums ter wereld.

Hallo, Ik ben er zelf geweest en het is echt heel leuk. Er valt genoeg te zien. Maar als je inderdaad voor het nachtleven wil gaan dan is Boracay een echte aanrader. Heel gezellig in de avond langs het strand, live muziek, bufetten, tropische stranden en heel veel kleine winkeltjes, echt wat voor die 2 meiden. Succes en veel plezier

1 like

allemaal hartelijk bedankt

weten jullie toevallig ook een mooie slaapplek op bohol en/of boracay

nog 2 weken we hebben er zin in:vak02:

gr

bob:zon02:

PS: Anouk ontvang je wel me mail

Is OasisResort op Panglao-Bohol iets voor jullie? Knus resort bestaande uit 15 Filippijnse bungalowtjes rond een zwembad, en op 1 minuut lopen van Alonabeach, Nederlandse eigenaar en ze hebben ook een duikcentrum.

das leuk,wat is de prijs daar voor 2 personen per dag ?

Nou ,volgens hun site kost een Deluxe Aircon accomodatie voor 2 personen 3195 peso per dag.

goedkoop vind ik dat dat wel niet.
zoveel luxe heb ik wel niet nodig hihihi.

Zeker, ik vind het ook niet goedkoop, maar je moet bedenken dat dit resort zich hoofdzakelijk op duikers richt, en die willen toch vaak wel een comfortabel onderkomen hebben. En die duikers kopen meestal een pakket van een accomodatie plus ook een aantal duiken, en dan komt de accomodatie wellicht wat goedkoper uit. Maar er is natuurlijk ook wel goedkope accomdatie, de Blauwe Olifant bijvoorbeeld http://www.lelephantbleu.com/lodging daar beginnen de prijzen bij 500 peso voor een kamer.

Ik ben er een aantal jaren geleden geweest. Ik was in een hotel of resort met de naam Aquatica of zoiets. Dit was in steen opgetrokken op Alona beach.

Dit was goedkoop en ok. Er was een duikschool met een Duitser en een Filipino. Die Duitser heeft mijn broer leren duiken (dat was niet makkelijk) en zelf ben ik veel met die Filipino gaan duiken. Dit was erg handig want als mijn lucht op was kreeg ik zijn 2e mondstuk en doken we samen op zijn fles verder.

Geweldig mooie duiken en ongelooflijk wat die Filipino onder water met zijn mes lospulkte, om boven water weer op te eten. Ik was er toen ongeveer een week en dat was in de tijd dat met alleen in Tagbilaran op het postkantoor een telefoon had om naar Manila te bellen. Ik denk ergens in 1996 of 1997.

Groet, Foots :wereld: