Luzon - Negros - Bohol

De afgelopen dagen heb ik me een beetje verdiept in wat ik deze zomer wil doen, en ik ben er denk ik zo’n beetje uit. Maar tips en adviezen zijn nog altijd welkom

Ik arriveer (vanuit Maleisië) in Clark, maar daar wil ik zo snel mogelijk weg. Ik wil graag naar het noorden van Luzon. Waarschijnlijk wil ik de volgende dag al naar Baguio, maar dan? Ik zou in ieder geval rijstterassen willen zien (maar die heb je daar op meer plekken

), de mummies bij Kabayan, maar daarna twijfel ik tussen Banaue en Sagada (of beide?). Qua vervoer terug naar Manilla lijkt Banaue makkelijker. Ik wil ongeveer een week over dit rondje doen.

Iemand tips voor die omgeving? Ik zit midden in het regenseizoen in dit gebied, dus lange trekkings zie ik niet zo zitten…

Daarna wil ik afsluiten op Bohol en Dumaguete. Voor Dumaguete heb ik al een goede tip wat goedkope accommodatie betreft, heeft iemand suggesties voor Bohol? Ik neig nu naar Alona-beach… (Maar iets ander mag ook - ik zou wel twee dagen willen duiken.)

Hallo Jenny,

Sagada is leuk voor een paar dagen. Zorg ervoor dat je je inschrijf bij het toeristen bureau als je aankom. Daar kan je ook diverse excursies met gids boeken. Het uitzichtpunt geeft een mooi zicht op rijstterassen, de grote waterval is ook een mooie wandeltocht. Verder de grotten, wel kleding aantrekken dat nat mag worden aangezien je door het water moet.

Voor Bohol is alonatropical beach resort een aanrader. Het zit ook aan alonabeach. http://alonatropicalbeachresort.com/

Hoi Jenny,

Moeilijk vandaag de dag goedkope accomodatie te vinden op Alonabeach. Alonabeach is hard op weg een soort tweede Boracay te worden.

Ik zat 3 jaar terug op Alonabeach in de ,Blauwe Olifant, voor 500 peso per dag. En ik wou eiegenlijk dit you adviseren tot ik op hun site keek, en zag de goedkoopste kamer is nu 1500 pesos.

Alonabeach is wel ideaal als je wil duiken want hier zitten alle duikresorts bij elkaar.

In de Nederlandse zomermaanden is het toch laagseizoen in Filippijnen , dus je kan wel op bonnefooi naar Alonabeach, en dan een goedkope accomodatie opzoeken, want de goedkopere hebben vaak geen website en vind je dus niet op internet.

Fijne tijd in Filippijnen toegewenst :zon02:

Bedankt voor jullie adviezen!

Het valt mij ook op (en een beetje tegen) dat aan het water (zowel Bohol als omgeving Dumaguete) de prijzen hoger liggen dan in het binnenland. En al helemaal hoger dan in de rest van ZO-Azië… In eerste instantie stuitte ik vooral op plekken voor meer dan 50-60 euro per nacht, dus dan is p 1500 al bijna een meevaller te noemen.

Misschien nuttig voor anderen die betaalbare accommodatie zoeken bij Alona Alona Beach Hotels and Resorts | AlonaBeachGuide.com - your guide to amazing Alona Beach on Panglao Island, Bohol, Philippines!

Ik vond de accomodatie ook erg tegenvallen in vergelijking met de rest van zuid-oost azië!
Op Bohol zat it in Alumbung tropical living, ik geloof rond de 1200 peso per nacht… Maar je moet dan wel van een kleinschalig, rustig resort houden. Het ligt ook een beetje afgelegen, maar voor 20 peso kan je met de brommer naar alona beach.

Hier nog een goed betaaalbare accomodatie op Panglao island bij Bohol, niet aan Alonabeach gelegen, maar op 20 minuten lopen. met een tricycle zo 5 minuten rijden schat ik

http://www.casanovagarden.com/

Kamers vanaf 300 peso=6 euro

Volgens hun website kost bij Alumbung de goedkoopste kamer al 1400 peso.

Ik vond nog een andere op internet. http://hopehomes-danao.com/ . Kamers vanaf 650 peso, en het leuke is dat een scooter of motorfiets in de prijs inbegrepen is