Hulp bij reisschema september

Hallo allemaal,

Het is definitief, we hebben het ticket geboekt! Op 2 september komen we om 23 uur aan in Manilla en we vliegen op 21 september weer terug.

Dit betekent dat we sowieso een hotel moeten hebben in Manilla ivm de late aankomst. Ook zouden we misschien (als het in het reisschema past) nog naar Lake Taal en Pagsanjan willen.
We weten alleen niet of we daar in de buurt zouden willen overnachten, of dit vanuit Manilla willen doen, om een beetje de rust te bewaren. Of weet iemand een betere vulkaan om te bezichtigen?

Daarna willen we door naar Banaue (met de nachtbus om tijd te sparen) en Bontoc en Sagada. Zouden 3 dagen daar voldoende zijn?

Vervolgens terug naar Manilla om daar een vlucht te nemen.
Eigenlijk hadden we in het reisschema 5 dagen Bohol en daarna 5 dagen Palawan ingepland. We kunnen echt geen keuze maken tussen deze twee eilanden. We willen namelijk heel graag het tarsier aapje zien en de Chocolate Hills, maar Palawan lijkt ons qua natuur heel mooi en is nog authentiek, vooral El Nido lijkt ons prachtig, maar dit is weer moeilijk bereikbaar wat weer lastig is als je maar kort de tijd hebt…
We willen ook heel graag een nachtje in de jungle overnachten, inclusief apengeluiden en zo. Iemand nog een tip waar dat zou kunnen? We lazen nuthuts op Bohol, maar is dat echte jungle/rimboe met apen en zo?

Daarentegen lees ik dat Bohol niet echt een duidelijk regen- of droog seizoen heeft, waar Palawan dat wel heeft in september. Dus Bohol (of wellicht de hele visaya’s?) lijken qua weer beter in september. We willen namelijk ook wel een keer een dagje aan het strand liggen.

Alvast bedankt voor de reacties en tips!

Hallo Puravida,

Een geweldige keuze heb je gemaakt om naar de Filipijnen te komen.
Wij zijn hier al zowat 11 maanden…en nee…het verveelt nog steeds niet.

Ik kan je niet zo veel raad geven.
Het enigste waar ik wel vast van overtuigd ben is, dat 3 dagen veel te kort is om te reizen naar Banaue en Bontoc en Sagada.
Het reizen er naar toe neemt heel veel tijd in beslag.
MAAR het is zeker wel de moeite. Wij hebben de rijstterrassen bezocht in Banaue, Bangaan en Batd.
Voor meer informatie hierover, lees dan effe de topic:" Welke accomodatie in El Nido". Lees ook:" Rondreis Filipijnen".

Wij zijn 5 maanden in Palwan geweest. Echt de max.
Maar nog niet naar Bohol.
Dus ik kan geen vergelijking maken.

Maarre…ik denk ook dat je naar teveel plaatsjes wilt voor zo’n korte tijd.
Reizen in de Filipijnen neemt echt veel tijd in beslag.

Maar je gaat een fantastische, onvergetelijke vakantie hebben.
Daar ben ik vast van overtuigd.

Groetjes, Mo & Ro :cheer:

Lees ook de topic van Korikong…“Alles over Palawan”.
En lees ook de oudere topics, dan ga je ook heel veel informatie vinden.
Ook voor een slaapplekje in Manilla.

DoeiDoeiii, Mo

Hoi romo,

Bedankt voor je reactie! Wat heerlijk zeg al 11 maanden! Wij hebben er ook zin in, t lijkt ons fantastisch maar inderdaad teveel keus!
Hoe lang denk jij nodig te hebben voor Banaue, Bontoc en Sagada? Ik heb nl ook een beetje gekeken naar voorbeelden van individuele rondreizen en dan zou t moeten kunnen in een paar dagen. Nu weet ik dat dan t vervoer goed geregeld is en je daar dus niet achteraan hoeft, maar daarom leek me de nachtbus maar banaue ideaal omdat je dan geen reisdag kwijt bent. En zijn die plaatsjes onderling niet makkelijk te combineren/bereiken?
Palawan is dus echt een aanrader? Zit ik alleen met regen seizoen daar wat je op bohol niet echt hebt. En weet jij of t makkelijk is om vluchten te boeken kort van tevoren? Heb je een prijs indicatie?

Groetjes!

Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App

Hallo Puravida,

Het is een beetje moeilijk te zeggen hoe lang je er voor uit moet trekken om Banaue, Bontoc en Sagade te bezoeken.
Op een kaartje liggen die plaatsjes relatief dicht bij elkaar maar meestal neemt het reizen heel veel tijd in beslag.
Om vanuit Manilla naar daar te reizen en terug dat je bijna, op zijn minst, 5-6 dagen nodig hebt. En dan nog heb je niet alle tijd van de wereld.
Ook omdat de aansluitingen van bus tot bus of mini-van niet altijd “vanzelfsprekend” zijn.
Soms moet je bij het overstappen zelfs helemaal met een tricycle een andere kant op gaan enzo.
En op internet is er heel weinig over te vinden.
Maar…het is wel adembenemnd mooi daaro, nou ja…ik kan alleen maar spreken van Banaue hey.

Wij zelf zijn nog niet in Bohol geweest maar dit staat wel op ons verlanglijstje.
We hebben er heel veel lof over gehoord.

Ik denk zelfs dat het beter is om naar Bohol te gaan, dan naar Palawan.
Ook door het regenseizoen en in Palawan ben je wat langer onderweg of je moet je beperken tot Honda Bay.
Je vliegt namelijk van Manila naar Puerto Princesa.
Honda Bay ligt misschien 3/4 uurtje van PP vandaan.
Wil je doorreizen naar El Nido…dan hobbel je 5 uur met de mini-van of een uur of 6 met de RoRobus (alhoewel deze een stukje goedkoper is en je zit ruimer en geen gezeik met je bagage)
Je kan ook vliegen naar El Nido zelf…maar dat is een stuk duurder en je kan niet online boeken met deze vliegmaatschappij ITT, dan moet je naar een boekingskantoor.

Voor naar Bohol te gaan vlieg je op Cebu en daarna zo’n 2 uur met de boot mee naar Bohol.

Voor prijsindicatie moet je zelf even kijken op Cebu Pacific, ZestAir, Airphilexpress.

Hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper je ticket.
Hou er wel rekening mee dat sommige vliegmaatschappijen maar 10 of 15 kilo bagage toe laten.
Voor elke kilo extra betaal je 150 pesos per kilo.
Dus dit moet je ook bij tellen bij de prijs van je ticket hey!!!

Veel succes met de voorbereiding hoor!
Doei, Mo :foto:

beste is boeken van te voren, al hoewel de prijsen fors anders zijn dan in NL dus wel betaalbaar