Mijn vriend en ik vertrekken aankomende vrijdag (4 maart) naar de Filipijnen. Wij hebben alleen een ticket naar Manilla en een hotel in Manilla geboekt voor 2 nachten.
We hebben een lijstje met plaatsen waar we naar toe zouden willen gaan, maar we vroegen ons af of ons plan qua (reis)tijd haalbaar is:
- Manilla;
- Palawan (El Nido);
- Cebu;
- Bohol;
- Boracay;
- Donsol;
- Manilla
Het idee was wel om een of meerdere binnenlandse vluchten te maken (mits de vliegtickets niet al te duur zijn). Ook hoeven we niet per se op Bohol te overnachten, maar hebben we het plan misschien een keer een dagtocht te doen vanaf Cebu. De volgorde van het bezoeken van de plaatsen is principe ook niet van belang (we moeten er alleen voor zorgen dat we op tijd terug zijn in Manilla, omdat we de 21e naar Hong Kong vliegen)
Kan iemand mij vertellen of ons geplande reisschema enigszins reëel is?
Alvast bedankt!
Zijn wel veel plaatsen ,maar moet te doen zijn als je het goed pland. Binnenlandse vluchten zijn erg goedkoop als je met de budgetmaatschappij Cebupacific vliegt. http://www.cebupacificair.com/ De meeste mensen die naar palawan gaan vliegen met Cebupacific van Manila naar Puerto Princesa,en nemen dan de bus naar EL Nido. Maar als jullie in Palawan alleen El Nido gaan zien zou ik jullie adviseren om met ITI rechtstreeks van Manila naar El nido te vliegen, dat scheeld je 8 uur reistijd met de bus van Puerto naar El Nido.http://www.islandtransvoyager.com/ Dat de meeste mensen via Puerto gaan heeft te maken met het feit dat een rechtstreekse vlucht met ITI 3keer duurder is. Maar je kan zo wel een dag reis tijdwinst maken.Vanuit El Nido kun je makkelijk in Cebu komen,je pakt de bus naar Puerto en neemt daar een vlucht van Cebupacic naar Cebu. Bohol als dagtrip doen moet wel kunnen als je de vroege fastferry neemt ben je in 2 uurtjes in Bohol. http://oceanjet.net/ De vroegste vertrekt om 6 uur in de ochtend in Cebu ,dus zijn jullie om 8 uur in Bohol.Ik zou in verband met jullie vlucht naar Hongkong wel zorgen 1 a 2 dagen te voren in Manila te zijn. Vanaf alle eilanden is Manila in principe in 1 uur te berijken per vliegtuig, maar in Filippijnen worden vluchten soms om de meest vreemde reden gecanceld, een naderde typhoon, staking van personeel, of noem maar op.Nou is dat van jullie laatse bestemming Donsol niet zo erg , want vanaf daar kun je ook met een auto of bus in manila komen.
Bedankt voor de snelle reactie!
Heb alleen nog een twee vraagjes:
- als de reistijd toch wat langer blijkt uit te vallen, welke bestemming raad je aan om te schrappen?
- is het verstandig om vanuit Manilla meteen alle vliegtickets te boeken of is dat niet nodig en kun je ter plekke de tickets boeken?
Alvast bedankt weer:)
Ik zou zelf Boracay schrappen, maar dat is heel pesoonlijk, kan me indenken dat jullie een andere keuze maken. ik vind Boracay veel te toeristich en te druk, vooral veel koreanen lopen er. Wel is er veel keus uit een heel scala van restaurants,en dat is op andere eilanden dan vaak weer minder. Het ticket voor de vlucht van manila naar palawan kunje al vast in Nederland boeken omdat toch al vast staat dat jullie na 2 dagen Manila daar eerst heen gaan. De rest zou ik nog niet boeken, anders heb je de hele vakantie de tijdsdruk om tijdig voor je volgende vlucht aanwezig te zijn. Lijkt me niet prettig. Want dan kun je op een plaats waar het je goed bevalt niet een extra dagje er aan plakken vanwege je vlucht.