Ik en mijn vriend willen heel graag gaan backpacken in de Filippijnen.
Ik ben nu bezig met een soort van reis schema te maken.
Het plan is om op Manilla te vliegen en dan…???
In ieder geval willen we naar Palawan en daar veel mooie dingen zien.
Ik lees dat Camiguin ook heel mooi is, net als Cebu, en Bonol.
Wat is te doen in 3 weken tijd? We willen overal wel rustig de tijd nemen en dingen zien. We komen vooral voor de natuur, onderwater wereld, mooie stranden etc. We komen niet voor het uitgaan of winkelen, al zal dat voor een keertje wel leuk zijn.
Ik lees ook op de site dat binnenlandse vluchten niet makkelijk geboekt kunnen worden vanuit nederland??? Dat lijkt mij wel de makkelijkste manier om daar te verplaatsen.
Ik heb al veel gezien in Azie (thailand,laos,maleisie,borneo) is het net als daar ook in de Filippijnen dat je in de toeristische plekken boekings kantoortjes hebt, waar je tours/ trips kan boeken?
Het zijn nogal wat vragen :-), ik hoop dat iemand ons advies kan geven en goeie tips!
3 weken is zeker niet veel tijd voor een land als Filippijnen, zeker niet als jullie het rustg aan willen doen en overal de tijd voor nemen. Dan zou ik het bij 2 eilanden houden, anders word het toch haasten. En als jullie al zeker zijn van palawan , kun je vandaar per vliegtuig makkelijk Cebu bereiken,en vanuit Cebu ben je met de fastferry in 2 uurtjes in Bohol http://www.oceanjet.net/ Camiguin is ook zeer charmant, en redelijk compact eiland, maaar toch weer wat lastiger te bereiken,want zover ik weet zijn er nog geen rechtstreekse vluchten van Cebu naar Camiguin, dus is het dichtsbijzijnde vliegveld voor Camiguin of Butuancity of Cagayan de Orocity, en moet je dan nog een halve dag met de bus plus 2 uur veerboot. Vanuit Manila naar Palawan of naar Cebu is een binnenlandse vlucht inderdaad de beste oplossing Manila-Cebu is ongeveer half uurtje vliegen, Manila -Palawan is iets mider dan 1 uurtje vliegen. Doe je dit met de veerboot kost je dat 24 uur. Boeken vanuit Nederland is lastig ,soms lukt het ,maar meestal niet. Miischien kun je de binnenlandse tickets al in Nederland via filipinotravel kopen een reisburo van een Nederlander die in Filippijnen woont? http://www.filipinotravel.com.ph/ Ook in Filippijnen heb je op de diverse eilanden diverse boekingskantoortjes voor de toeristische attracties te bekijken. Op Bohol en Cebu ben ik al een aantal jaren niet geweest dus ben ik vergeten waar ze precies zitten. Op Palawan weet ik het wel, Als je vanaf het vliegveld in Puerto Princesa komt, en je gaat vanaf het vliegveld rechtsaf de Rizalavenue op richting de stad, dan zitten daar talloze kleine kantoortjes, voor trips naar de undergroundriver, eilandhopping in Hondabay, Dophinwatching,trips naar Estellafalls, Naar EL Nido en ook gewone stadstrips. Als je wat meer avontuurlijk bent ingesteld hier zitten ook de motorzaken die motors verhuren om zelf naar El Nido te rijden. http://www.dutchpickle.com/philippines/palawan/page/3 Op deze site dutchpickel staat wel nuttige info over filippijnen. In welke periode gaan jullie trouwens?
Hier nog een overzicht van alle boekingskantoortjes op Rizalavenue ,puerto Princesa , met hum e-mail adres zodat je eventueel van te voren al wat trips kan bespreken of info inwinnen
Ik heb vanmiddag geboekt, we vliegen 18 april precies 3 weken. We doen dan denk ik alleen Palawan en Cebu en daar gaan we een beetje rondtrekken, tours doen etc… Heb er helemaal zin in :-).
Ben jij al vaak op de Filippijnen geweest? Weet jij ook of ze in Manilla backpacks verkopen toevallig?
Mijn vriend moet er eentje hebben, ik weet in Bangkok heb ik afgelopen jaar daar een gekocht en daar zaten echt overal van dat soort winkels, vraag me af of dat in de grote steden zoals manilla ook is.
Waarom een backpack kopen in Manila? Natuurlijk kan dat, maar waar laat je dan z’n koffer? Het lijkt mij zinvoller een goede rugzak te kopen in Nederland, met een transporthoes (vanwege al die riemen en zo) en daar alles al vast in te pakken.
Het boeken van binnenlandse vluchten op de Filippijnen is overigens geen enkel probleem, hoor. Dat kan echt overal!
Camiguin kan ik aanbevelen. Je hebt daar zoveel! Koud en warmwaterbronnen, mooie duik/snorkel locaties, wandelingen naar de vulkanen en zoveel meer. Het is maar een klein eiland, en vanuit Cagayan de Oro of Butuan makkelijk te bereiken. En ongeveer 3á 4 uur in de bus, plus een uurtje ferry. In elk geval: welkom op de Filippijnen! En geniet er van!:wereld:
Hallow,
Wij hebben vorig jaar 3 weken gebackpackt in Palawan en Coron.
Echt de MAX!!!
Manilla naar Puerto Princesa met binnenlandse vlucht (als het je niet lukt om van hier uit te boeken-en ik denk dat dat niet lukt-dan moet je 's morgens heel vroeg op het vliegveld zijn, omdat de meeste vluchten al 's morgens geboekt worden en de meeste vluchten 's morgens zij; anders ben je een dag verloren!).
P.P. naar Honda Bay “Santa Lourdes”.
Overnachting in Kim’s Hot Spring (soort hot tubes privé…héérlijk!).
Vanuit Honda Bay…Eilandhoppen.
Zeker de moeite…heel mooi om te snorkelen.
Dan verder naar Roxas.
Van hieruit met boot naar Coco Loco Resort.
=Paradijseilandje + supermooi om te snorkelen.
Van Roxas naar TayTay met local bus.
Fantàààstisch…korte versie van Parijs-Dakar! De MAX!!!
Vanuit Tay Tay per boot naar Icadambanauan Island, naar Dilis Beach Resort.
Pracht uitzicht! Wel wat duurdere resort. Maar héél privé!
Daarna naar El Nido.
Dat is HET van HET!!!
Subliem!!!
Natuur-snorkelen-duiken-local people-t stadje…kortom ALLES is top!
Als je gaat eilandhoppen, doe dit met Phyton (een schat van een man)!
Je kan hem treffen via Golden Monkey Resort op Ca’alan Beach bij El Nido.
Dan met binnenlandse vlucht terug naar Manilla en dan weer met binnenlandse vlucht naar Coron.
Ook echt super!
Overnachten in Coron-City bij Amphibi Ko.
Klein maar heel proper en supervriendelijk personeel!
Bij hun kan je eilandhoppen met Manuel & Marvelous en hun pa!
Die zijn echt oppietoppiemoppies!!!
Aanrader!!!
Bij Amphibi Ko kun je ook buggie’s huren om de rest van het eiland te verkennen.
Echt…Palawan en Coron heeft ons hart gestolen.
Voor herhaling vatbaar…