3 Weken filipijnen, tips?!

Hoi,

Ik ga samen met een vriendin 3 weken naar de filipijnen (van te voren 3 weken naar vietnam). We hebben alleen de tickets geboekt, verder nog niets. Heeft iemand tips bij aankomst in manila voor bijvoorbeeld een reisbureautje om het één en ander te regelen qua excursies naar bijvoorbeeld Banaue, palawan underground river etc. etc. Of mogelijke highlights.
Wat we wel willen is naar Davao ongeveer een week, dit omdat we daar 5 jaar geleden stage gelopen hebben we hebben dus een aantal mensen die we graag zouden opzoeken.

Wat is handig qua reizen eerst naar mindanao gaan en dan terug naar boven reizen? of eerst naar bijvoorbeeld banaue gaan en dan afzakken naar mindanao om vervolgens weer naar manila te vliegen en van daar weer te vertrekken?
Laat even wat weten als je tips en/of ideetjes hebt!

Alvast bedankt.

Marianne

Reisburo FTC staat goed bekend, en ze hebben onder meer een vestiging in de wijk Ermita in Manila. staat onder leiding van de nederlander Hans van Weerden hun site is http://www.filipinotravel.com.ph/
Palawan underground trip kun je ook goed zelf organiseren,alleen de vliegticket te voren kopen.
Maakt niet zoveel uit denk ik of je eerst Mindanao doet en dan het noorden of andersom, echter als je op een bepaalde datum een internatinale vlucht heb om het land te verlaten, zorg dan enkele dagen te voren in manila te arriveren, binnenlandse vluchten worden vaak door allerelij redenen gecanceld , dus al je heel krap alles gepland hebt zou je vlucht kunnen missen om het land te verlaten.

Huur een motor!!!

Dat is weer eens wat anders om op vakantie te gaan en een land te verkennen. Is echt een dikke aanrader om daar rond te rijden!

hoi beter Mindanao te mijden weer mensen ontvoerd Amerikaanse toeristen
en Palawan is heel mooi maar veel problemen met de mijnbouw daar voor de rest prettige vakantie
ik ga ook naar Angeles naar mijn vriendin voor groot verjaardagfeest 17 augustus groetjes

hi
ben al enkele keren in phil geweest,nog niet in mindanau
wel in palawan,tip ga verder naar el nido of coron
de rijst terassen zijn prachtig in batad niet ver van banaue maar de reis vanuit manila is wel lang met de bus maar de moeite
mindanau is onbekend voor mij
veel plezier

Mijn vrouw en ik samen met 6 Nederlanders fietsten in maart 2011, 3 weken in Luzon en bewonderden o.a. Bannaue. Ik had alles van hier uit georganiseerd . Om niets aan het toeval over te laten ( allemaal 60 +) huurden wij twee camionetten ( één voor mensen,één voor de fietsen). We zijn nog altijd wild enthousiast over de reis en bijzonder over het verhuurbedrijfje van de voertuigen. De eigenaar is mevr.Esperanza Manalo Carreon. Ik houd nog steeds contact met haar via Facebook. Misschien kan je ook via Facebook contact met haar opnemen. Ze spreekt vloeiend engels.