Jaa tijd is echt zo snel gegaan! Niet normaal! Morgenvroeg vlieg ik! Nu ben ik even aan het twijfelen over mijn handbagage. Daarin zit mijn paspoort met DS2019 en visum, ik heb dollars bij en verder heb ik die rode map van CCUSA gewoon volledig aangevuld. Verder hoeft er toch niks bijzonders in te zitten he ? Mis ik nog iets?
Echt een super goede ervaring voor mij! Zeker aan te raden. CCUSA probeert je echt te plaatsen op een kamp dat goed bij je past. Moest ik kunnen zou ik volgende zomer terug gaan, maar dat gaat wegens privé omstandigheden waarschijnlijk niet lukken.
Heb er wel een fantastische (en warme!) zomer aan overgehouden, zal het nooit vergeten.
Mooi! Snelle reactie ook, hahah. Heb hier inmiddels al jullie ervaringen gelezen en ze lijken me zeer positief. Hoe is jullie ervaring met CCUSA wanneer je daar bent? CCUSA is dus echt helemaal bij je betrokken? Ik heb gezien dat CCUSA een van de goedkoopste aanbieders is, maar ook de meest bertrouwbare? Ik ben nogal een muggenzifter in die dingen… Ik wil het enorm graag, maar vind het ook een angst die ik moet overwinnen, in mn uppie naar de andere kant van de wereld… Er lijkt me niets dat mooier is dan dat, een groot avontuur maar wel heel spannend. Goede bemiddeling vind ik daarbij een must.
Wij hebben een keer halverwege de zomer een CCUSA medewerker over de vloer gehad (een Amerikaan). Hij nam dan de internationals even apart, wij waren maar met 12, en stelde ons dan enkele vragen. Wanneer we problemen of vragen hadden konden we hem ook nog even persoonlijk spreken, indien we dat wensten.
Verder heb ik met CCUSA geen contact gehad tijdens mijn verblijf omdat ik geen problemen had. Ik moest niet naar huis, was niet ziek,… Maar je krijgt een noodnummer van CCUSA in de US dat je altijd kan bereiken, als er iets zou zijn. Ik vind ze zeker betrouwbaar in elk geval!
Hoi ! … Nu alweer 2 maanden terug zoiets, echt een onvergetelijke zomer gehad. Volgende zomer teruggaan en alweer met CCUSA. Op kamp zelf heb ik helemaal geen contact gehad met ccusa, omdat ik dat gewoon niet nodig had. Soms sturen ze wel iemand van het amerikaanse kantoor naar je kamp toe om te kijken hoe het gaat en dergelijke. Ze regelen echt veel voor je als je hier nog in Nederland bent de dagen voordat je vertrekt. Echt een aanrader hoor !
Ik lees dat het alweer even geleden is dat jullie zijn geweest. Ik wil graag in de zomer van 2014 op een summercamp gaan werken. Ik vroeg me af of jullie mij konden vertellen hoeveel geld het ongeveer kost. Ik weet dat je daar een deel terug verdient maar ik wil wel vast gaan sparen ervoor. Ik ga denk ik ook met CCUSA want lees eigenlijk alleen maar positieve dingen daar over
Ik vertrek over een maand weer naar dezelfde plek, heb er echt heel veel zin ! … Je moet rekening houden met de volgende kosten als je eerstejaars deelnemer bent:
Aanmeldingskosten (Te betalen bij aanmelding) €95
Acceptatiekosten - Met door CCUSA geregelde Retourvlucht €500
Acceptatiekosten - Met Eigen Retourvlucht €170
Ikzelf vind de ‘door ccusa geregelde retourvlucht’ veel fijner. 500 euro in totaal is echt geen geld in vergelijking met wat ik nu zelf betaal voor mijn eigen ticket. Je wordt dan waarschijnlijk wel omgeleid via Spanje of Frankrijk misschien maar dat moet je dan maar voor lief nemen.
Visum kost ongeveer 150 euro met alles erbij, en ikzelf vondt het fijn om al wat geld te hebben toen ik naar kamp vertrok voor de eerste keer ( lees:1000 euro ). Hierdoor kom je niet voor verassingen te staan. Kheb dit niet nodig gehad trouwens, het ligt aan jezelf hoeveel je daar wilt uitgeven op je vrije dagen.
Bedankt voor je reactie! en wat leuk dat je weer teruggaat naar dezelfde plek! Ik kijk nu al uit naar volgend jaar! ga me na de zomer vakantie wel vast inschrijven denk ik! Ik wil jou iig het alleberste en veel plezier wensen deze zomer :D.
Ik weet niet of het al ergens is langsgekomen of dat ik er overheen gelezen heb. Maar het “pocket money” Salaris, is dat een maandelijks salaris of voor je gehele gewerkte periode?
Hey,
ik zie dat dit topic al een tijdje niet meer gebruikt word. toch wou ik even vragen of er mensen zijn die deze zomer heen gaan? ik heb me aangemeld en heb 31 januari een intervieuw. ik best best zenuachtig mijn engels is nou niet mijn aller beste taal. hoe is jullie ervaring hiermee. werd je erg streng beoordeelt op je engels??