Carnaval in Rio de Janeiro

Hai!
Ik ben van 17 t/m 23 februari in Rio de Janeiro, want ik wil graag Dè Carnaval meemaken.
Nu moet ik natuurlijk wel een overnachtingsplek hebben.
Gaat nog iemand deze data carnaval in Rio meemaken?
Heb je dan al een slaapplaats? (wellicht kunnen we met meerdere een appartement huren, dat scheelt aanzienlijk in de kosten)

Ik hoop dat iemand dit ook heel vet lijkt! :cheer:

Groetjes Anne

Hoi Anne!

Ik ben ook in Rio gedurende het carnaval in 2012! Op 23 December vlieg ik vanuit Ecuador naar Salvador waar ik eerst zal gaan rondreizen, daarna wil ik afzakken naar het zuiden en afsluiten met Carnaval! Het is idd vrij lastig om in die periode redelijk geprijsde accomodatie te vinden, dus ben er zeker voor in om samen iets te zoeken :slight_smile: Wat zijn jouw reisplannen verder?

Groetjes Esther

Wordt op facebook lid van Rio White House en informeer naar prijzen. Zij zijn minder duur dan de populaire hostels in ipanema & copacabana.

Hoi Anne,

Ik heb bij dit hostel een prijsopgave gedaan, zij vroegen vorig jaar ‘slechts’ 77 Reais per nacht… Hopelijk zijn dit jaar de zelfde prijzen mogelijk en zit het in een goede buurt, want zo ver was ik nog niet met uitzoeken. Wat worden jouw verdere reisplannen?

Groetjes Esther

El Misti zit in een goede buurt, ken het hostel verder niet.

Hai Esther,

Ow wat leuk!
ik vlieg 29 oktober ook naar Ecuador, maar ik ga net de andere kant op. Ik ga daarna naar Peru, Bolivia, Argentinie en dan Brazilie waar ik in Rio eindig. 23 februari vlieg ik weer terug naar Nederland.
Ik ben benieuwd naar hun prijsopgave, want dat is wel een mooie prijs!
Copacabana of Ipanema zijn de betere/ veilige gebieden.
Ik heb een prijsopgave bij: www.bonitaipanema.com gedaan.

Groetjes Anne

Eh… Dit kan niet! Ik vlieg namelijk ook op zaterdag 29 oktober naar Ecuador en op 23 Februari terug naar NL!!! Hahaha welke tijden heb jij?

Ik ben ook van plan die dagen in Rio te zijn. Wilde eigenlijk een goedkoop hostel boeken, dit leek me wel wat:

Ligt redelijk zuidelijk ten opzichte van de rest van de stad (schijnt gemakkelijk te zijn) en is niet duur.

@supermario
150 reais per nacht in een slaapzaal vind ik aardig aan de prijs!

De volgende keer moet ik doorklikken naar de daadwerkelijke datums en beschikbaarheid… 66 euro is niet bepaald goedkoop nee.

weet niet hoe low budget jullie willen gaan,

maar ik vlieg op 1 februari naar rio en ben er dus ook met Carnaval!! heb gehoord dat de prijzen met carnaval wel 10 x zo duur kunnen zijn als normaal,… van 10 naar 100 dollar dusss…

dacht ik aan couchsurfen, heb een aardige jongen aangesproken 'Fábio Dias ’
hij biedt zijn appartement aan tijdens carnaval, heeft vorig jaar meer dan 10 mensen opgevangen in zijn appartement… zomaar! dus zo kan het dan ook …

xx

Ik heb gister de hele avond liggen zoeken, maar de prijzen van de “bekende” hostels (Lonely Planet, Hostelworld) liggen allemaal tussen de 65 - 100 euro per nacht. Goedkoop is anders, maar ze weten daar ook wel wat ze kunnen vragen, ik ben nu toch maar een poging aan het doen te boeken bij zo’n hostel. Beter iets dan niets:smile:

Ik ben ook in Rio tijdens carnaval en hoorde inderdaad al van meer mensen dat couchsurfen ongeveer de enige optie is om geen bakken met geld aan verblijf kwijt te zijn. Vind het zelf wel relaxed om samen met iemand anders te gaan couchsurfen, heeft er iemand zin om gezamenlijk naar een adres op zoek te gaan?

BUDGET-reizen en CARNAVAL zijn als water en vuur beste mensen

draai het en keer het zoals je wilt
carnaval is voor Brazilianen een (terechte) gelegenheid om centen te verdien aangezien IEDEREEN er bij wil zijn

Couchsurfing zal in de Carnavalsperiode dan ook weinig soulaas brengen want iedereen hoort ook die klok luiden …

maw. als je nu nog iets kunt vinden voor 60€ (zelfs in een slaapzaal) zou ik maar niet al te lang meer wachten om je reservatie vast te leggen !

TER INFORMATIE : de praktijk om prijzen te laten stijgen tijdens een drukke periode is geen Braziliaanse exclusiviteit hoor … ik las net dat de prijzen van hotels in LONDON tijdens de komende Olympische Spelen VERVIERVOUDIGEN …

groeten uit :brazil:

Ik heb uiteindelijk voor 80 euro geboekt voor een week, verwacht wel dat het het waard is dus:D

Nee inderdaad niet meer dan logisch dat de inwoners van Rio tijdens carnaval geld willen vangen van couchsurfers. Vind het dan ook dikke prima om voor een plekje op de bank te betalen. Gaat misschien enigszins tegen de principes van het couchsurfen in, maar die bedragen zullen de hostelprijzen niet overstijgen toch?

@supermario
Misschien ook handig om te vermelden…waar?

Carnaval in Rio rules! :wub:

Hej, heeft er iemand kaarten gekocht voor de parade ? zo ja , welke dag ga je en welk vak ? misschien leuk om zo te kunnen afspreken en wat informatie kunnen uitwisselen.

groetjes

Excuses, ik bedoelde 80 euro per nacht…

Ik heb inderdaad ook gekeken naar kaarten voor de Parade en ik twijfel een beetje. Zouden ze daar nog te krijgen zijn tegen die tijd (ik zal het hostel eens mailen, misschien dat ze daar iets kunnen adviseren)?