Volgend jaar ga ik met mijn vriend 4 maand door Zuid Amerika reizen en beginnen in februari met Carnaval in Rio. :zon02:
Ik heb al een en ander op het forum gelezen over carnaval maar vroeg me nog een paar dingen af.
Wat is de beste wijk om een accomodatie te regelen? En zijn er mensen die nog tips hebben voor een goed hostel o.i.d.
Ik verwacht dat we ook kaartjes moet hebben om de parades goed te kunnen zien. Waar kunnen we dit het beste regelen? Ik neem aan dat dit ook redelijk van te voren geregeld moet worden.
Ik las dat officiele carnaval 4 dagen is (2013 9 t/m 12 febr, zonder alle activiteiten etc. die hier al aan vooraf gaan) Is het echt aan te raden om hier ook 4 dagen te zijn? We komen namelijk 6e aan in Rio en zouden dan na twee dagen carnaval (9e en 10e) bijvoorbeeld door kunnen reizen op de 11. Missen we dan spectaculaire dingen of zijn alle dagen wel een beetje gelijkwaardig?
Ik weet dat ik er op tijd bij ben, maar ik ga er vanuit dat dat ook wel nodig is, willen we nog een beetje een leuke slaapplek kunnen vinden.
Veel hostels verhuren hun bedden / kamers tijdens Carnaval alleen voor 5 nachten op rij, en voor letterlijk 10x zoveel geld als normaal. Misschien kun je dat delen met andere reizigers.
Je zou ook kunnen overwegen om carnaval te vieren in Salvador ofOlinda/Recife. Daar kun je makkelijker zelf meelopen met de parades (in Salvador kun je deelnemen aan een bloco; in Olinda kun je achter de bands aan lopen en meer je eigen gang gaan… daar zijn geen tribunes). Foto’s van carnaval in Olinda vind je op mijn fotosite www.pbase.com/cile/brazil.
Ik ga tijdens carnaval ook naar Rio. Je moet inderdaad minimaal 6 nachten boeken en de prijzen zijn ook 4x zo duur als normaal. Zelf slaap ik in Ipanema Beach House, schijnt een heel gezellig backpackers hostel op een top locatie te zijn.
Hoi allen, wij (mijn vrouw en ik) gaan voor het eerst naar Rio om Carnaval te vieren. We zijn al een keer of 10 in Bahia (Salvador) geweest en willen nu een keertje Rio meemaken. Wij hebben 3 weken gepland: 1e week in een appartement Copacabana (via homeaway.nl) gehuurd, huren regelmatig via deze site (voor oa. New York en Barcelona) en hebben zeer goede ervaringen. De 2e week gaan we naar Ilha Grande: pousada geboekt via booking.com en de laatste week (v.a. 4 febr. tot 11 febr) een het Ibishotel Centro (ca. 10/15 min lopen naar de Sambadrome) geboekt via de site van accor.com . De tickets voor de Sambadrome heb ik geboekt via de site van carnivalbookers.com (je krijgt de vouchers doorgemaild, de kaartjes dien je op te halen bij hotel Atlantico Copacabana). We zijn tevens van plan om zo’n samba avond te bezoeken van banda Mangueira, goede verhalen over gehoord. We zijn erg benieuwd hoe het in Rio zal zijn.