Carnaval In Rio - Brazilië

B) Na een half jaar rondreizen door Zuid-Amerika vliegen wij volgend jaar iets na carnaval terug vanuit Rio de Janeiro. We hebben begrepen dat de accomodatie en andere dingen in Rio enorm veel duurder zijn dan normaal.

Heeft iemand hier ervaring mee?

En kan iemand vertellen of er ook ‘cheap’ hostels zijn die nog redelijke prijzen rekenen tijdens carnaval?

Alvast bedankt voor de tips etc.!

Het klopt dat alles in Rio (eigenlijk in heel Brazilië) duurder is tijdens het carnaval, het is daar dan natuurlijk hoogseizoen (zomervakantie). Ik zou je aanraden om zo snel mogelijk te boeken, hoe langer je wacht, hoe duurder het wordt…
Er zijn genoeg hotels goed betaalbaar, ik raad je aan de Lonely Planet van Brazilië te checken. Het is wel opletten in wat voor wijk je dan terecht komt, maar ook dit staat in de Lonely Planet beschreven.

Veel plezier in Rio!!

Hoi,

Informeer eens bij Petra in Rio, zij baadt samen met haar man een kleinschalige guesthouse uit in Rio.

http://www.riobayguesthouse.com

Groetjes,
Patrick

B) Hoi!
Geen paniek!!

Wij zijn ook na een half jaar door Zuid-Amerika naar het carnaval in Rio gegaan en ook wij waren bang geen slaapplaats te vinden. Desondanks hadden we niks gereserveerd en reden we op de bonnefooi de mooiste stad van Brazilie (die wij gezien hebben dan) binnen. Misschien geluk, maar bij het eertse hotel dat wij aandeden, konden we blijven. Met afgesloten garage voor de motor! Later bleek dat het een hotel was waar mensen vooral kamers per uur of voor een nacht huurden, maar daar hebben we totaal geen last van gehad.
Leuk veel spiegels in de kamer, elke dag een schoon bed en ontbijt op de kamer. En dat alles voor weinig geld (weet het bedrag niet meer precies).
Het is: hotel Pedro Américo, Rua pedro Américo 173, Catete, Rio de Janeiro. tel.: (21) 2205-2019 .

Wij vonden de wijk ook heel gezellig. Op loopafstand van het Flamengo-strand (leuker dan Copa Cobana). In de wijk rondom carnaval elke avond gezellige muziek, lekker eten etc. Met de metro kun je andere delen van Rio bezoeken.

Hallo alweer,

mijn vriend vertelt net dat het 69 real per nacht kosttte, dta is ongeveer 20 euro. Redelijke prijs rond carnaval, goedkoper kun je denk ik niet vinden.

Succes!
Saskia.