hallo,
deze carnaval ga ik naar rio toe. ben aan het rondreizen dus kom vanuit argentinie. maar ben er nog niet echt op voorbereid. dus alle tips zijn welkom!!
vooral over het vervoer. ik kom vanaf de watervallen op de grens met argentinie… zijn er genoeg bussen vanaf daar naar rio?? of moet ik dat van te voren reserveren??
groetjes,
lotte
Lees hier op het Lonely Planet forum tips over accommodatie tijdens carnaval
en hier meer over hoe de sfeer is in de verschillende steden tijdens carnaval.
Realiseer je goed dat de prijzen voor accommodatie tijdens carnaval (in al die steden zoals Rio, Salvador, Olinda) ongeveer vertienvoudigen. Dit is geen grap! Een hotelkamer die normaal $10 per nacht kost, wordt tijdens carnaval voor $100 verhuurd en dan meestal ook nog voor minstens 5 of 7 nachten achter elkaar.
Ik heb in Olinda ter plaatse een homestay gevonden (verblijf bij een lokaal gezin in huis, tegen betaling). Ook dat was nog best duur ($30 per nacht voor een dun matrasje op de grond), maar wel goedkoper dan de hotels in die periode.
In mijn ervaring werden er in het noorden van Brazilië wel meer bussen ingezet tijdens carnaval om de drukte op te vangen. Weet niet of dat ook op die route zo is. Je zou het ook in dat Lonely Planet forum kunnen vragen. Ik denk dat ik zelf ongeveer een week van tevoren zou proberen te boeken maar dat is puur een gok.
Boa viagem,
Cécile