Ik ben op zoek naar overnachtingsmogelijkheden tijdens carnaval in Brazilië. Ik weet dat ik aan de late kant ben, maar hoop toch nog iets betaalbaars te vinden. Wat ik tot nu toe vind op internet, is ongeveer 5-voudige prijzen voor een slaapplaats t.o.v. de normale prijzen!
Ik wil heel graag eens carnaval meemaken daar, het liefst in Salvador, maar het moet niet belachelijk hoog geprijsd zijn (bijv. €75 p.p.p.n. voor een simpel hostel waar je normaal €15 betaald).
Heeft iemand suggesties? Misschien minder bekende websites, of een dorp in de buurt van bijv. Salvador waar nog wat keus is in betaalbare hotels / B&B’s? Liefst iets voor 4 nachten. Of ken je iemand die een kamer verhuurd?
Het mag ook in Rio zijn, of een andere plaats waar carnaval gevierd wordt (Porto Seguro, Recife, Olinda wordt het ook goed gevierd, lees ik).
Zal jij (en iedereen die graag droomt van goedkoop carnaval in Brazilië) je moeten neerleggen bij de economische realiteit …
Het is nu eenmaal logisch dat prijzen tijdens die periode de hoogte in gaan, de vraag is immers veel groter dan het aanbod in steden zoals Rio, Salvador, Recife… maar ook zelfs in kleinere plaatsen zoals Olinda is dat het geval.
Zelfs de simpelste “kamer” gaat in die periode alleen voor een goede prijs van de hand !
Denk misschien eens na (en allen die steeds opnieuw met het zelfde probleem van “veel te duur carnaval” komen aandraven mogen meedenken) en geef op het volgende een eerlijk antwoord : zou jij een mooie gegarandeerde kans om een extra te verdienen links laten liggen ? Als je daarbij weet dat dit niet bepaald een rijk land is …
Hopelijk begrijp je nu beter het waarom
Maar goed, Brazilië mag dan inderdaad geen koopje zijn tijdens die periode maar de voornoemde steden bieden nog altijd het beste carnaval ter wereld :cheer:
Voor diegenen die ietsje meer zoeken wij hebben (voorlopig) nog plaats hier in het historisch centrum in Salvador. Reserveer je de hele carnavalsweek dan stellen wij daarbij zelfs 24/7 een voertuig met chauffeur ter beschikking zodat u zich bovendien in alle veiligheid kunt verplaatsen. Meer details vind je HIER
Maar wij kunnen zorgen tevens voor een cultureel/culinaire begeleiding buiten de carnavals-uren indien je eens wat afleiding wenst.
De enige tip die ik uit eigen ervaring kan geven is… wordt op facebook lid van de groep Rio White House en informeer naar prijzen. Zij zijn minder duur dan de populaire hostels in ipanema & copacabana. Twee jaar geleden heb ik daar 3 maanden gewoond.
Zoals Ixke aangeeft, goedkoop zal het tijdens carnaval zeker niet zijn!
Wat je ook kunt proberen, wordt lid van couchsurfing! Bij mensen thuis logeren, veel Brazilianen vinden het erg leuk om internationale contacten op te doen.