Ik heb de volgende vraag.
Wij hebben reeds onze tickets geboekt naar Zuid Amerika.
Wij beginnen in Rio De Janeiro… Hostel hebben wij reeds ook al geboekt.
Nu wil ik graag toegangskaarten bestellen voor Carnaval ( zondag )
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Waar kan ik deze tickets het beste boeken ?
Worden de ticekts via e-mail verstrekt of krijg je deze thuis via de post ?
enig idee ?
Heeft iemand ook ervaring met de plek ?
Welke zone is het mooist ? en goed betaalbaar ?
Ik hoop snel reacties te ontvangen ! uiteraard met goede tips !
Bedankt voor je reachte…
Wat ontzettend aardig van je ! Leuke reactie !
Ik heb dit op forum gezet, om te kijken of iemand hier ervaring mee had.
Het zijn toch normale vragen ?
Als jij iedere vraag op dit forum zo beantwoord… wat moeten we dan met een forum ? Ik wil het hier bij laten… En hoop snel van andere reizigers antwoord te ontvangen…
:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:
Ik ga volgend jaar ook naar Zuid-Amerika, en zit er ook sterk over na te denken om Rio mee te pakken in februari! In het kader van: Nu we er toch zijn…
Je kunt ook overwegen om carnaval te vieren in bijvoorbeeld Olinda in het noorden. Daar kun je echt tussen de muziekbands lopen en is het veel meer een volksfeest (in plaats van een show). Lees er hier alles over.
Wat betreft Rio: heb je de links die ik eerder noemde al aangeklikt? En de links waar die weer toe leidden?
Ik heb nog even tips en tricks gevraagd aan mensen die vorig jaar zijn geweest…misschien hebben zij nog wat info
Welk hostel hebben jullie geboekt?
Het prijzenverschil is nogal groot zie ik…ze gaan met carnaval 3x over de kop.
En zijn vaak packages die meteen voor 5 of 9 dagen zijn. Maar ik geloof dat ik maar 2 of 3 dagen wil blijven…en wil eigenlijk ook wel vóór het carnaval in Rio zijn…
Kaartjes kun je volgens mij wel eerder reserveren via bijv bovenstaande link. Maar in werkelijkheid gaan de kaartjes pas een maand van tevoren in de verkoop.
Okee, voor een laatste keer zal ik een link plaatsen want jullie zijn kennelijk te lui om die eerdere aan te klikken (waar je ook al alle antwoorden kon vinden als je even door klikt).
Even kijken of jullie deze wel aan gaan klikken en lezen…
@cecilia
Heb dit jaar geprobeerd betaalbare kaartjes te kopen voor vrienden via Liesa. Maar alle lijnen waren continu bezet en de kaartjes die vrij kwamen, waren elke x binnen een half uur uitverkocht. Ook heb je een braziliaans sofinummer nodig om op deze manier aan kaartjes te komen, max 4 per sofinummer. Met het reserveringsnummer wat je krijgt kun je binnen twee dagen naar de bank om af te rekenen en ze op te halen. (aantal jaar geleden kon je ze gewoon bij de bank kopen) Dit is een paar weken voor de optocht, de meeste toeristen zijn er dan nog niet.
De kaartjes die erna nog over waren werden erna bij sambodromo verkocht, was een kleine stand voor een paar dagen gebouwd. De goedkoopste kaartjes waren daar 240 reais en er kon alleen cash afgerekend worden.
Eindstand, kaartjes voor de cadeiras van ongeveer 120 reais en goede plekken, zijn erg lastig te krijgen. Als je jezelf wilt verzekeren van een kaartje dan is deze website http://www.rio-carnival.net/rio_carn…de-tickets.php zo gek nog niet. Wel raad ik aan om niet voor een heel duur kaartje te gaan, is het echt niet waard.
Dank je. Maar die info hadden ze ook al kunnen vinden via mijn link in antwoord #2. Die leidde naar allerlei discussies met antwoorden over tickets kopen (incl. posts van jou).
Maar soms is het fijn om antwoord te krijgen op je eigen vragen…in plaats van oude info te lezen… En als mensen de moeite nemen om daar antwoord op te geven is dat toch prima?!
Ik ben in ieder geval met de info!! Ook met jouw doorgestuurde links die ik heus wel heb aangeklikt…maar…maak je niet zo druk?
Ja, de Liever Lui Dan Moe Methode. Die ken ik goed.
Maar dan moet Raymond niet verbaasd zijn dat hij geen of amper antwoorden krijgt. Of eentje met een ironisch grapje (maar wel nuttige links!).
Als je andere topics eens bekijkt, zie je dat mensen die al wat ‘huiswerk’ hebben gedaan en goede vragen stellen over dingen die lastiger te vinden zijn, veel meer reacties krijgen.
En over ‘oude info’… die vraag over carnaval wordt op internet natuurlijk meerdere keren per week gesteld. Als niet hier, dan wel in Lonely Planet of een ander forum dat je met effe googlen vindt. Zo oud is die info dus helemaal niet. Bovendien kom je via zulke bestaande discussies, ook vaak op leuke andere tips en suggesties voor plekken en ideeën. Google is your friend… Forums zijn er voor dingen die je elders moeilijk kunt vinden.
Dat kan ik niet weten zonder terugkoppeling of bedankje. Dan voelt het dus alsof mijn gratis hulp genegeerd wordt.
Gelukkig heb je wat aan de info.
Ehm, het was Raymond die zich druk maakte. Hij kon niet tegen het plagerijtje om zijn luie post. En was niet tevreden met een verwijzing naar nuttige info.