Weet iemand hier adressen in rio om tickets te kunnen kopen?
Ik kom in rio op 30jan aan, dus ik heb 2weken tijd om aan tickets te komen.
Of zal ik tot de dag zelf wachten en van die handelaren tickets te kopen?
Iemand ervaring hiermee?
Weet iemand hier adressen in rio om tickets te kunnen kopen?
Ik kom in rio op 30jan aan, dus ik heb 2weken tijd om aan tickets te komen.
Of zal ik tot de dag zelf wachten en van die handelaren tickets te kopen?
Iemand ervaring hiermee?
Ja dit weet ik!
Bij de Bradesco bank metrohalte carioca kun je kaartjes kopen. Je krijgt dan een bewijsje mee en een week later ga je weer terug om het officiele kaartje af te halen. Ik denk dat dit tegen de handel is.
Ik had vorig jaar een zitplaats in sector 13 of 6 en zat 7 rijen van de stoet af. Kon het echt prima zien voor 110 reais (zelfde prijs dit jaar). Hostels/hotels proberen vaak de duurdere kaartjes te verkopen.
Kijk hier http://liesa.globo.com/ of hier http://www.rio.rj.gov.br/ voor info. Ingressos betekent tickets.
Laat het maar weten als je nog vragen hebt. Heb je ook al een slaapplek gereserveerd?
bedankt alvast voor de moeite!
Kijk ik kom daar 30jan aan en 6feb ga ik naar salvador tot 12jan, dan vlieg ik weer terug naar rio. Kan ik die ticket ophalen voor 6jan of pas 12feb?
Ik heb 5nachten geboekt bij hotel ingles in flamengo, is het wel een veilig buurt??
En welke dag(n) raad je mij aan carnaval om tickets er voor te kopen om parades mee te maken?
Ik weet niet precies wanneer je ze kunt ophalen, denk wel een week van tevoren. De grote parades met de bekendste sambascholen zijn op 14 en 15 februari. De optocht begint tussen 20 en 21 uur en eindigt 's ochtends rond 6/7 uur.
Je kan ook proberen om op de dag zelf met mensen uit je hotel naar sector 6/13 te gaan. Daar heb je ook grote sta tribunes voor slechts 10 reais. Je staat er dan wel wat verder vanaf en als sardientjes in een blik, maar wel met alleen maar brazilianen.
Ik had ze vorig jaar van tevoren gekocht, omdat ik zeker wilde zijn van een goede plek. Maar op de dag zelf is ook altijd nog wat te regelen. Zolang je maar niet veel te veel betaald.
Flamengo is een niet erg mooie buurt, maar wel prima centraal. Metro vlakbij, genoeg bussen en je komt overal. Je kunt alleen niet zwemmen op het flamengo strand, dan ga je naar copacabana of ipanema. 's Avonds is het wel mooi om alle carioca’s te zien voetballen langs het flamengo strand.