Carnaval feb 2010

Ik ben van 11-17 feb in Rio voor het carnaval.

Ik heb begrepen dat op zondag 14 en maandag 15 de grote parades zijn in de Sambadrome, en dat die commercieel en duur zijn en je lang van tevoren moet boeken.

Maar ook heb ik gehoord dat de zaterdag ervoor (dus 13 feb) er een minder grote parade is die niet zo duur is en waarvoor je redelijk kort vantevoren nog kaarten kan krijgen en waar meer locals naar toe gaan.

Maar nu las ik dat er de zaterdag erna (20 feb) er nog een winnaars parade is en begin ik plotseling te twijfelen of er op 13 feb wel een parade is of dat deze bedoeld wordt (en dan ben ik niet meer in Rio).

Weet iemand hier meer van? Graag tips, bedankt!

De parade daarvoor is een soort van opwarmer en is leuk om te zien als je niet veel geld wil uitgeven. Het leukste is de winnaarsparade en als je vlot Portugees spreekt, betaal je ook niet zoveel voor je kaarten.
Plezier zal je in elk geval wel hebben, ik ben eens 3 dagen ni thuisgekomen maar das een ander verhaal :teeth:

Ik ben dit jaar geweest naar de parade op maandag. Een paar weken vantevoren kaartjes gereserveerd bij de bank Bradesco (metrohalte carioca). Dan moet je een week vantevoren terug om de officiele kaartjes af te halen. Voor 110 reais zat ik aan het einde van de parade 7 rijen van de stoet af. Redelijk goed dus!

Zelfs voor de sambodrome op de avond zelf zijn nog allerlei kaartjes te koop bij handelaartjes, flink onderhandelen.