Reisgenoot Rio + Champions Parade 14 - 18 februari

Hallo!
Wie is er van 14 t/m 18 februari in Rio de Janeiro en vind t leuk om de stad te bekijken en naar de Champion’s Parade (onderdeel van t Carnaval) te gaan op zaterdag 16 februari? Ik heb nog geen kaartje gekocht, was van plan dat van tevoren online te doen maar wellicht kan dat ook nog ter plekke geregeld worden? Iemand ervaringen? Ik ga 14 februari voor 3 weken naar Brazilie, beginnend in Rio en ga daarna een vriendin opzoeken. Ik hoor t wel!

Groetjes Nicolette

Hoi Nicolette,

Carnaval is toch van 8 t/m 12 februari?

@Faartje 16 feb is de winnaarsparade wanneer de uitslag van de carnavalsoptocht in Sambodromo van de week ervoor bekend is.

En de hele maand zijn er feesten, niet alleen van 8 t/m 12 feb.

Hoi Faartje,

Het lukt me niet om eerder te gaan, t is lastig om nu nog hostels te vinden (allemaal pakketten van min 5/6 nachten), maar zou wel graag iets meemaken van 't Carnaval in de Sambodrome. Of is t ook al gaaf als je t gewoon op straat meemaakt? Ben je wel in Rio rond die tijd?

Groetjes Nicolette

Toevallig wel. Ik vlieg de 19e weer terug. Ben waarschijnlijk de 17e weer in Rio :slight_smile:
Ga je alleen naar Rio of ook rondtrekken?

@SayWhat Thanks, dat is goed om te weten. Nu heb ik helemaal een goede reden om niet tussendoor langs Rio te gaan. Dan maak ik het de laatste dagen van mijn reis wel mee.

Ik ga een vriendin opzoeken, maar wilde beginnen met een paar dagen Rio (incl. Carnaval). Maar de 16e ben je er dan nog niet toch?