Brasil

Hallo,
Ik ga met carnaval naar Rio, en ben van plan drie maanden in brazilie te blijven. (aanstekend land is dat, na mijn bezoek vorig jaar wil ik alleen maar terug) Misschien ga jij ook in dezelfde periode naar brazilie en heb je zin om met me te /kletsen/ reizen/ een kamer te delen/ andere wilde plannen. Mail me dan:)
Groetjes,
Lida.

Hoewel dit bericht al een tijdje oud is ben ik benieuwd hoe je het gehad hebt. Of zit je er nog steeds? Ik ga in januari voor de 3e keer naar Rio en wil ook voor langeretijd blijven, vandaar…

groetjes Marinus

He hoi. Wanneer is het carnaval in Rio dan,want ik ga begin januari 3maanden naar Brazilie en zoek ook nog een reisgenootje. Ik ben een meid van 26 jaar. Vorig jaar 3 maanden alleen door zo Azie gereisd en nu wil ik graag eens met iemand gaan. Let me know.Plien Mijn email is Plienemans@hotmail.com

Hallo Lida,
ik ga ook rond die periode naar Brazilie en zou graag het carnaval mee willen maken. Ik moet alleen nog veel regelen (ben niet zo’n planner, dus t wordt waarschijnlijk snel snel geregel, maja…dan ben ik t beste…haha). Wanneer vertrek jij precies, of heb je nog niks geboekt?
Het lijkt mij wel een leuk idee om met je mee te gaan…altijd leuk iemand rond je te hebben waarmee je leuke dingen kunt gaan doen (bijv.).
Wat zijn jouw plannen verder…eenmaal in Brazilie? Werken? Rondreizen? Beide?

Hoop snel wat van je te horen,

groet Ralph

Hallo,
Als ik jou was zou ik niet naar Rio gaan met carnaval. Het Noorden en Noord/Oosten daar wordt het daadwerkelijke carnaval. Rio daar is alleen de optocht maar in Natal, Fortraleza, Salvador enz. is het veel gezelliger de stranden zijn mooier en de feesten beter. Ik heb het dan meer over de omliggende dorpjes. Wil je meer info hier over stuur me dan een mailtje.

Sorry mn naam vergeten mee te sturen.
jeff fiolet

Even wat actuele info vanuit Rio de Janeiro:

Het cliché dat het carnaval in Rio beperkt is tot de parades in de sambadrome is totaal voorbijgestreefd inmiddels! De parades zijn trouwens een ongelooflijk en prachtig visueel spektakel doch wegens de exuberante prijzen enkel nog voor toeristen toegankelijk…De Brazilianen die feesten wel vooraf (je kan nl reeds vanaf december tijdens het weekend gratis de technische repitities meemaken in de sambadrome, heel toffe sfeer want dan komen de brazilianen hun favoriete sambaschool toejuichen).Ook gaan straks de straat bloco’s volop repeteren tijdens de weekends.

Want ook hier in Rio is het straatcarnaval immers terug enorm populair geworden de laatste jaren, en er wordt volop gefeest in alle wijken, iedereen verkleed en al de metro op, heel leuk! Bij een aantal van de traditionele bloco’s zoals de Carmelitas in Santa Teresa, de Banda de Ipanema en de Cordao da Bola Preta kan je over de koppen lopen, één dansende massa…

Als je dus in Rio zou belanden met carnaval, probeer dan in een lokale krant een overzicht te bemachtigen van alle straatcarnaval optochten, je kan me tzt ook wel een mailtje sturen, ik zal vast wel een kopie in electronische versie kunnen bemachtigen en kan je die dan doorsturen.

Moraal van het verhaal: have fun, waar je ook bent in Brazilie tijdens carnaval, en probeer zoveel info te krijgen van de locals!
Petra