Wie gaat er mee naar Rio carnaval vieren?

Hoi, mijn naam is Evelyn en ik wil dit jaar graag carnaval vieren in Rio. Welke jonge meid(en) of jongen(s) willen met mij mee. Ik was van plan om de 16e te vliegen en de 21e of de 22e terug.
Laat wat van je horen!
Groetjes,

Evelyn

Salvador schijnt leuker te zijn met Carnaval. Wij (ik en 2 vrienden) zullen daar zijn rond de 14e t/m de 22e.

Ai! Jammer, misschien volgend jaar. Heb ook een vriendin gevonden die meegaat. Dus wij zitten in Rio…

Rio vs Salvador

ach, ze hebben elk hun specifieke atmosfeer en gezelligheid
het is meestal een subjectieve keuze op basis van “men zegt dat …”
ik ben ervan overtuigd dat iedereen zowel in beide steden “zijn ding kan vinden”

diegenen die naar Salvador komen mogen mij altijd mailen ivm lokale informatie

tropische groet uit Salvador da Bahia

Hejj,

Mijn broertje en ik gaan ook carnaval vieren in Rio.
Gaan jullie 's avonds ook naar zo’n feestavond/ ball ? of gaan jullie ergens anders opstap/carnavalle ?

groetjes

Gaan jullie ook naar de parade en naar een ball in Rio ?

Hey,

Ik kom de 20ste helaas pas aan in Rio.
Maar lijkt me leuk om wat mensen te ontmoeten om mee te gaan dansen!

Hejjj,

Ja dat is altijd wel gezellig toch ! alleen wij vertrekken de 21e naar Forteleza. Hoelaat kom je aan in Rio ?

Oh, ik zie nu dat ik de 19e al aankom om 22uur in Rio.
De 20ste is er ook nog Carnaval toch?!

19 & 20 feb zijn de dagen van de grote optocht in sambodromo. Carnaval duurt een hele week lang.

Heb je al een planning gemaakt wat je de 20e gaat doen ? ( naar een ball of gewoon naar een club ofzo )
want de 19e ga je denk ik niet meer opstap ofwel ?

Hey,

Nee eerlijk gezegd heb ik nog helemaal geen planning gemaakt!
Ik heb impulsief een ticket naar Brazil gekocht, maar me nog niet bezig gehouden met de planning verder…

Die straatfeesten lijken me ook erg leuk, en live muziek ook en is gratis :cheer:
Balls lijkt me ook leuk, moet ik alleen nog een leuk kostuum/masker zien te scoren…

Denk dat mijn voorkeur nu uitgaat naar straatfeestjes, naar de optocht natuurlijk.
Hebben jullie al kaartjes en een planning?

De 19e… Ligt aan de plek waar ik ga slapen, en energie gehalte.
Maar als jullie tegen die tijd een braziliaanse simkaart hebben, kan ik jullie wel smsen ofzo? Als jullie van plan zijn er 1 te kopen…

Yess, ik ben ook aanwezig met Rio Carnaval. Ik ben van 12-02 t/m 26-02 in Rio. Lijkt me leuk om wat NL-ers te meeten! Wie hebben er zin om (samen) de Nederlandse heupen los te gaan gooien?

Ik ben er ook met carnaval! Denk dat ik over een weekje al in Rio zal aankomen… vertrek vanuit Iguazu :dag:De straatfeesten moeten erg gaaf zijn!!

Zijn er mensen die tips/adviezen voor me hebben m.b.t accomodatie? Ik heb vrij impulsief een ticket geboekt en heb dus niet heel veel voorbereidingstijd. Wellicht kunnen jullie mij vertellen waar jullie zoal verblijven!

Dank alvast!

Hey jappie,

Heb je al iets gevonden?
Ik zat zelf erg te twijfelen tussen couchsurfing en het huren van een kamer.
Uiteindelijk ga ik waarschijnlijk een kamer huren voor een maand in Rio van een vriend…

Maar je kan ook een kamer huren via easyroom b.v.
Of een pousada nemen.
Of ik kwam ook deze site tegen; www.wimdu.nl
En dit hostal;http://www.riohostel.com/rat.html

Ik sta opzich ook nog wel open voor het samen huren van een kamer / hostel met iemand mocht dat toch goedkoper zijn!

Ik ga trouwens de avond van de 19e uit, zodra ik mijn spullen ergens gedropt heb… En ben van plan om naar de straatfeesten te gaan, en wat braziliaanse vrienden daar op te zoeken.
Mochten mensen willen joinen, stuur mn een berichtje at shamira@live.nl, dan kunnen we nummers ofzo uitwisselen.

Enjoy!

En nu maar hopen dat de politiestaking (die ze per notabene hier in Bahia op gang brachten maar ondertussen voorbij is) niet gaat zorgen voor een “onveiligheidsgevoel” in Rio …
Als jullie geluk hebben raakt het daar in extremis ook wel opgelost :zon02:

Groet uit (een inmiddels opnieuw veilig) Salvador da Bahia

IX

Ik ga carnaval 2013 naar Rio.
Wat zijn volgens jullie de do’s en dont’s?? Vwb accomodatie en tickets kopen voor het carnaval enzo??