Ons Reisschema en Wie gaat er met ons carnaval vieren??

Hoi!

Mijn beste vriendin en ik (33 en 35) gaan samen een maand naar Brazilie! We vliegen naar Rio op 22 febr.
We willen de periode tot aan de Carnaval (= 1 week) de omgeving van Ilha Grande, Paraty etc ontdekken.
We wilden misschien een auto huren, maar misschien is het handiger om dit gewoon met de bus te doen?

1 tm 4 maart is het natuurlijk Carnaval. Nu leek het ons wel erg leuk om met een club gezellige Nederlanders samen te komen. Maar waar kunnen we dat nu het beste vieren? Rio? Sao Paolo? Direct na de Carnaval, of misschien tijdens al, vliegen wij door richting Iquazu falls. Om daar vervolgens 3 dagen te blijven. Is er los van de watervallen ook nog wat anders te doen daar? jungle trekking? Paardrijden?

Dan willen we richting Fortaleza vliegen. Om vervolgens van Fortaleza richting Recife of Natal te reizen (per bus?)
Ik wil eigenlijk ook nog naar Campo Diamantica (natuurpark). Maar misschien wordt dit teveel? Of is het handiger om naar Salvador te vliegen, ipv Fortaleza?
Ook willen we graag naar Pipa om daar een paar dagen lekker te chillen.
Vanuit Natal of Recife willen we dan weer terug vliegen naar Rio om daar de laatste dagen van onze vakantie te spenderen.

In totaal hebben we een maand. Is bovenstaande schema haalbaar denken jullie?
En durven jullie het aan om met twee Amsterdamse meiden de Carnaval aan te gaan?? :slight_smile:

Let me know!

Groetjes!

Hi,

Ik zou met de bus gaan ipv een auto huren, maar het is een optie.

Als je twijfelt tussen Rio en SP voor carnaval zou ik zeker voor Rio kiezen.

Zag ik vandaag op facebook:

Op maandag van Carnaval ‘desfileert’ “Vai Barrar? Nunca!” in de Av. Rio Branco. Nederlanders zijn uitgenodigd om in de 'ala Holandêsa" mee te lopen.

Meld je aan, geef je maat T-shirt op en hoofdomvang (voor een oranje kroon).

Namens IBISS en “Vai Barrar? Nunca!”

Nanko (presidente honra de “Via Barrar? Nunca!”)
íbiss@ibiss.com.br

In Iguauzu zou ik aan de arg kant verblijven. Maar als uitstapje zou je naar Paraguay kunnen gaan, ciudad del este is een soort mega Beverwijk. Ook kun je in Paraguay de stuwdam Itaipu, een vogelpark en indianenmuseum bezoeken.

Fortaleza en Natal ben ik nog nooit geweest, maar als je praat over vliegtickets…dan is Salvador een stuk goedkoper. In de omgeving van Salvador heb je ook heel veel mooie stranden en relax plekken.

Grtz

Saywhat thanks voor de tip over de optocht. heb je toevallig een linkje naar de desbetreffende facebookpagina?

Jet1980 waar verblijven jullie in Rio met de carnaval? zelf zit ik al in Rio en met carnaval verblijf ik in de wijk Botofago (hostel)

Altijd leuk om te meeten maar denk dat je ter plaatse zeker genoeg Nederlanders zult tegenkomen :slight_smile:
Anyway, als je toch ff in contact wilt blijven om straks in Rio misschien samen een feestje te bouwen dan kan je me toevoegen @ FB:

Niels (33)

thanks!

Morgen is het zo ver
Carnaval gaat met hoge verwachtingen van start.
Wie is er in Salvador ?