wie gaat met carnaval naar Rio de Janeiro ?

Ik ga voor me eerste keer naar Brasil en aangezien ik begin februari stop met werken heb ik tot planning gebracht dat ik naar rio de janeiro ga misschien wel alleen, wel met heen en retour ticket met een suite/appartement in de zona sul van rio copacabana ipanema leblon botafogo lijken mij de beste keuzes om te blijven dicht bij het strand.
Is het wel ok om als een 23 jarige meid naar rio te gaan de stad verkennen de samba leren vrienden maken etc vakantie vieren in een onbekend land spreek de Portugese taal wel vloeiend.

Helemaal als je de taal goed spreekt zou het geen probleem moeten zijn, mits je je een beetje veilig gedraagd. In je eentje in het donker over straat is geen aanrader, dus misschien kun je ook in hostels verblijven zodat je wat sneller mensen leert kennen die ook alleen zijn.

Besef wel dat carnaval behoorlijk druk en duur is. Zodra je iets definitief weet, boek dan zsm een slaapplek.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Helpt zeker als je de taal goed spreekt. Wat betreft het boeken van een accomodatie voor carnaval, ik zou nu vast beginnen te zoeken, want prijzen gaan behoorlijk omhoog als Carnaval dichterbij komt. Wij gaan zelf naar Recife voor carnaval en wij hebben ons appartement en tickets 5 maanden geleden al geboekt. Wat betreft veiligheid, dit is vrij relatief hier tijdens carnaval. Ga er vanuit dat je zakken gerold worden, oude telefoon, alleen de hoeveelheid cash mee die je nodig hebt op een dag en een ID bewijs waarvan het geen ramp is als je die verliest (gebruik zelf altijd mijn oude Nederlandse bibliotheek kaart, die ziet er officieel genoeg uit blijkbaar).

Dankje Tjec me ticket heb ik all geboekt 480 euro heen en weer met klm goedkoper kan het niet.
Ik ben van plan om de eerste 3 nachten in een b&b te slapen en vanuit daar naar een kamer op easyquarto.com vivaanunvios.com etc kamers te gaan bekijken en dan lekker wel dicht bij het strand.
Ik ben heerlijk gezegd van plan om er lang te blijven ik heb gelezen dat je 3 maanden kunt blijven en dan nog 3 maanden aanvragen + nog 2 maanden en dan een boete betalen dus in totaal kan ik er 8 maanden blijven.
Ja als je vakantie wilt vieren moet je het wel goed doen, pak ik ook stukje van de wk erbij.
Ik wil ook rondreizen in brazil en meer zien en meemaken dan alleen Rio de Janeiro ma ja na 8 maanden ga ik terug naar Nederland en naar Portugal wat zal ik mijn familie missen en de zo overgeorganiseerde Nederland.

Dankje Tjec me ticket heb ik all geboekt 480 euro heen en weer met klm goedkoper kan het niet.
Ik ben van plan om de eerste 3 nachten in een b&b te slapen en vanuit daar naar een kamer op easyquarto.com vivaanunvios.com etc kamers te gaan bekijken en dan lekker wel dicht bij het strand.
Ik ben heerlijk gezegd van plan om er lang te blijven ik heb gelezen dat je 3 maanden kunt blijven en dan nog 3 maanden aanvragen + nog 2 maanden en dan een boete betalen dus in totaal kan ik er 8 maanden blijven.
Ja als je vakantie wilt vieren moet je het wel goed doen, pak ik ook stukje van de wk erbij.
Ik wil ook rondreizen in brazil en meer zien en meemaken dan alleen Rio de Janeiro ma ja na 8 maanden ga ik terug naar Nederland en naar Portugal wat zal ik mijn familie missen en de zo overgeorganiseerde Nederland.

@xandrinha

Je kunt hier prima alleen heen!

Met een nederlands paspoort kun je niet meer verlengen, wel met een portugees paspoort.

Beste is altijd viavia… kijk ook op bijv airbnb en wimdu.

Dus je hebt een ticket van 8 maanden? Mocht KLM hier iets over vragen, zeg dan dat je naar meerdere landen gaat in Zuid-Amerika.

De agenda voor de bloco´s Agenda 2014 dos Blocos de Rua do Rio de Janeiro - Diário do Rio de Janeiro