Wie gaat er/wie wil er in 2011 Carnaval vieren in Salvador Bahia?

hoi ik ben Githa (30)

ik wil graag voor de 2de keer carnaval gaan vieren in Salvador Bahia eind februari/begin maart 2011.

ik ben benieuwd of er nog anderen zijn die ook die kant op gaan.

en een gezellige reisgenoot zou ook wel erg leuk zijn

groetjes

:zon02:

ik woon hier al enkele jaren … zal er dit jaar ook eens blik werpen in het feestgewoel

voor de geinteresseerden … wij beschikken over een aangename bed & breakfast formule :wink:

greetz from the tropIX

Hee! Ik ga inderdaad tijdens carnaval dit jaar naar Brazilie! Ik heb alleen nog dillema’s omdat ik niet weet wat ik kan verwachten, hoe ik me moet voorbereiden en naar werke plek ik heen moet… maar ik ga wel!!

Hey!

Ik wil in febr/maart 2011 een maandje rondreizen in Brazilie en dan carnaval vieren in Rio. Githa waarom geen carnaval in Rio? En wat voor plannen heb je verder?
Ik zit er alleen een beetje mee dat zoveel mensen waarschuwen voor Brazilie en backpacken in je eentje (vooral als vrouw…)

Is het echt niet mogelijk om alleen rond te reizen en niet beroofd/overallen te worden?

Hallo,

Salvador Bahia is het echte carnaval in Brazil daar loop je echt mee met de groepen in Rio zit je langs de kant op de tribune (sanadrome)

kijk maar eens op youtube carnaval salvador Bahia dan kunnen jullie zien wat ik bedoel. ook als je aan de brazilianen zelf vraagt waar is t echte carnaval dan zeggen ze Salvador Bahia!!! T is echt geweldig!!!

ik ben in 2009 met een vriendin geweest en wij hebben ons nooit onveilig gevoeld! Alleen ik zou zelf nooit alleen met een vriendin naar Rio gaan dat lijkt mij wel eng.

Ik zoek nog 1 of 2 leuke meiden om een appartement mee te delen in Salvador tijdens Carnaval.

Het is niet goedkoop de prijzen zijn echt 2 a 3x zo hoog!!

En voor de feesten/meelopen moet je kaarten kopen uitleg zie: http://home.centraldocarnaval.com.br/index_ingles.asp

:dag:

Hey Githa,

Bedankt voor de info. Dat wist ik niet van Rio. Ik wil namelijk ook meelopen/dansen en niet langs de zijlijn staan. Ik ga me eerst maar eens goed inlezen. Maar ik ben zeker geinterreseerd! Ook om samen een appartement te delen.

Je blijft er dus alleen voor carnaval? Of ga je ook naar andere plaatsen?

hoi n84?

kan je wat meer over jezelf vertellen. ben je een man of een vrouw leeftijd. heb je hyves? ik ga al samen met iemand en nu zoeken we nog 1 of 2 gezellige meiden om het appartement mee te delen en om samen mee te feesten. ik ben van plan om 25 februari of 01 maart naar salvador te vliegen dan ongeveer 10 nachten verblijven in Salavador en daarna wil ik graag 3 nachten relaxen op het prachtige eiland morro sao paolo dat ligt bij salvador.

http://www.google.nl/images?hl=nl&biw=831&bih=510&q=morro%20sao%20paolo&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi

wat heel handig is is dat ik al ruim 9 jaar in de reisbranche werk, ik stel dus alles zelf samen en ik heb al een keer Carnaval gevierd in Salvador Bahia. Als je echt wil mee lopen/dansen moet echt je daar wezen.

de volgende kaarten ga ik kopen (misschien leuk om op te zoeken op youtube)

-bloco coruja (is met ivete sangalo)
-Camarote do nana (is met chiclete)
-bloco salvador

dit appartement vond ik wel leuk in Salvador is vlakbij t strand

:zon02:

Tip:

Tijdens carnaval kan je vantevoren een shirtje kopen voor een bloco of camarote, maar je kan ook kopen van straathandelaren, vlakbij Shopping Barra staan ze allemaal. Vaak is dit ook nog goedkoper dan de orginele prijs van een bloco of camarote, omdat ze er vanaf moeten.

ik heb weleens bij van die straathandelaars bijna gekocht maar dat scheelt niet veel vond ik. en die grote/bekende feesten van b.v ivete sangalo zijn ook echt niet goedkoper of uitverkocht, de braziliaanse mensen die in salvador wonen die ik ken hebben ook al van te voren gekocht. misschien als t je niet echt uit maakt waar je naar toe gaat is t een idee om bij die straathandelaren te kopen voordelig. super bedankt voor de tip!

Ik ben ook opzoek naar 1 of meerdere vrouwlijke reisgenoten voor een 3 weekse reis Brazilië. Ik wil in augustus 3 weken die kant op! Ik heb o.a. Rio op de planning staan, ook wil ik genieten van het strand en uitgaansleven en natuurlijk ook dingen bekijken. Ik hoor het wel!

nounou

dat gaat hier best leuk worden met komend carnaval in Salvador

wij hebben hier ook 2 nederlandse juffen op bezoek in die periode
zou leuk zijn om met zn allen eens af te spreken tijdens die dagen en met een nederlandstalige groep op stap te gaan

ik wil het initiatief gerust centraliseren (woonachtig in de Bairo do Carmo, 5 minuten stappen van de Pelo :wink:

tropische groet

ixke

Hoi,

Mijn vriend en ik zijn momenteel in Brasil en we komen hier, na een rondreis door Z-A, terug om de carnaval in Salvador mee te pikken. Echter zoeken we nog overnachtingsmogelijkheden tijdens deze week. Het liefst in Pilhourinho. Heeft iemand goede tips voor ons? Het liefst een double room. Geen voorkeur voor hotel of hostel.

Groetjes Lonneke

hey gittha,
ik kom 1 maart aan in Salvador op mijn eentje en ben ook van plan om daar carnaval te vieren voor ik verder ga rondtrekken naar lençois. Ik weet niet of er ondertussen al iets gepland is bij jullie? maar ik ben eventueel wel geinteresseerd om een apartementje te delen met wat vrouwen. want feesten is natuurlijk leuker als je niet alleen bent. ben zelf wel nog maar 19 jaar en woon in België. voeg me eventueel toe op facebook.
groetjes, laurie