Carnaval

Hoe zijn jullie ervaringen met carnaval in Brazilië?
En welke stad raden jullie aan?

Hallo,

Iedereen zal natuurlijk zeggen Rio, maar toch is Salvador en Olinda/Recife volgens mij meer de moeite, origineler en natuurlijker. Met veel meer echte Brazilianen die willen feesten, zonder dat er (veel) geld mee gemoeid is.

Abraço
Patrick

Even over het carnaval in Rio: behalve de kleurrijke parades in de sambadrome (carnaval 2007: zondag 18 en maandag 19 feb 2007) waarbij je dus vooral gaat om te kijken (mits een duur ingangsticket), is in Rio de laatste jaren ook het straatcarnaval terug aan een enorme opgang bezig!

Kost je niets, en ambiance verzekerd, want je “huppelt” immers zelf mee in de carnavalsstoet (bloco’s de rua), leuk om de uitbundige sfeer op te snuiven in de verschillende wijken!

Een tip voor diegenen die niet in Rio kunnen zijn tijdens carnaval en toch een beetje van de sfeer in de sambadrome willen opsnuiven: vanaf december kan je tijdens het weekend gratis de technische repetities van de sambascholen meemaken in de sambadrome, super sfeer omdat de ganse ‘comunidade’ vertegenwoordigd is om hun school aan te moedigen (deze sfeer heb je dus niet tijdens het carnavalsweekend omdat enkel toeristen zich de peperdure tickets kunnen veroorloven).

Ik heb geïnformeerd naar verblijfsplaatsen in Rio…en die zijn heel erg prijzig tijdens carnaval (logisch ook)… Ik ben in sept naar een feest in Vila Isabella geweest en werd toen wel heel erg nieuwsgierig hoe carnaval in Brazilië eruit ziet.

Jouw oproep om er te werken tijdens carnaval ziet er erg aantrekkelijk uit! Maar kan helaas niet zo lang weg uit nl…en mijn portugees gaat niet verder dan obrigada…

Ik vroeg me af of er iemand naar Rio de Janeiro gaat in februari 2007? Ik ga naar Rio met Carnaval alleen (ben al in Rio geweest afgelopen oktober) en vond het wel leuk om wat contacten te maken! Ik hoor het wel

Beste Mirjam,

Ik ga waarschijnlijk ook naar Rio in februari (11 feb t/m 2 maart) en ik ga ook alleen. Het is dus nog niet zeker, dat hangt mede af van het feit of ik nog een talencursus kan volgen in die periode, maar tot nu toe kan ik geen Nederlandse organisatie vinden die dit aanbiedt in Rio. Enkel Bridgelinguatec en Amerispam vind ik op het internet, maar ik weet niet of deze scholen betrouwbaar zijn. Heb jij hier ervaring mee of ken je misschien een leuke talenschool?

groetjes Alma

este Mirjam,

Ik ga waarschijnlijk ook naar Rio in februari (11 feb t/m 2 maart) en ik ga ook alleen. Het is dus nog niet zeker, dat hangt mede af van het feit of ik nog een talencursus kan volgen in die periode, maar tot nu toe kan ik geen Nederlandse organisatie vinden die dit aanbiedt in Rio. Enkel Bridgelinguatec en Amerispam vind ik op het internet, maar ik weet niet of deze scholen betrouwbaar zijn. Heb jij hier ervaring mee of ken je misschien een leuke talenschool?

groetjes Alma

Hey,

Ik vlieg 4 februari naar Rio en kom 5 februari aan. Ik vlieg diezelfde avond alleen wel meteen door naar Maceio. Daar ga ik een talencursus doen bij Amerispam. Ik heb nog geen ervaring met deze organisatie, maar ik ben via Travel Active bij hen terecht gekomen, en dat is in ieder geval wel een betrouwbare organisatie. Dus ik ga er vanuit dat Amerispam ook wel ok zal zijn. Mijn talencursus begint 6 februari en duurt een maand.
Is er toevallig iemand die ook op 5 februari in Rio is? Ik heb namelijk 10 uur overstap tijd, maar durf niet als meisje alleen Rio in. Ik hoor het wel!

Groetjes,
Myrna

Hy Myrna,

Bedankt voor je reactie en veel plezier in Maceio!

groet Alma