Carnaval 2005 Nog?

Hallo daar!

Ook ik wil graag gaan rondreizen door Zuid Amerika en Brazilie bezoeken wanneer het daar carnaval is! Wie weet op welke dagen het carnaval dit jaar valt, of is dat al geweest??? en is carnaval in Rio de Janeiro leuker of in Salvador?

Bedankt!

Hey,

Carnaval van dit jaar is al geweest, in 2006 is dat van 25 t/m 29 februari, maar mijn ervaring van afgelopen carnaval is dat 't zo’n 7 dagen duurt :lol: . Ik ben in Salvado5r geweest en heb 't echt super naar m’n zin gehad, meegelopen met de meute en dansend achte een vrachtwagen met een band erop :smiley: . Ik heb veel verhalen gehoord over carnaval in Rio maar ben er zelf niet geweest. Uit deze verhalen heb ik wel kunne opmaken dat 't duurder is en dat je zelf niet echt mee kunt doen. 't is voornamelijk een parade van sambascholen en proffesionele dansers. Je moet zelf maar kijken wat je leuk vind. Hoop je hier een beetje mee te hebben geholpen, als je nog vragen hebt kun je me mailen
veel plezier iig!
Groetjes Daphne :blink:

:slight_smile: Hoi!
Ik was in Rio met carnaval in 2004. Je kijkt daar inderdaad vanaf een tribune in een speciaal stadion (sambadrome) naar een nachtlang durende optocht/show. Ik en mijn vriedn vonden het een geweldige belevenis. Wij vonden de kaartjes bij de bureau’s te duur en zijn een paar dagne voor de show naar het Sambadrome gegaan en daar (zwarte) kaartjes gekocht. Wij zaten op een tribune tussen het gewone braziliaanse publiek en niet bij de toeristen, dat maakte het voor ons extra leuk.
Rondom het carnaval zijn er in de stad ook kleine optochten waar je ana mee kunt doen, maar die in Salvador zijn vast veel groter.

Misschien kun je van de zomer naar het zomercarnaval in Rotterdam, dan kun je vast een klein beetje de sfeer proeven.

Succes en veel plezier!
Saskia.

Niet helemaal met voorgaande eens!

Kom al sinds 1994 in Brazilie en woon nu sinds 3 jaar in Rio de Janeiro. Je kunt wel degelijk meedoen aan het carnaval in Rio, echter dit vereist wat contacten richting de “Escolas da Samba” ofwel sambascholen. je kunt n.l voor zo`n 300…400R$ (ongeveer 150 EUR) een costuum kopen en daarmee heb je gewoon het recht om te participeren tijdens het voorbestemde timeslot van desbetreffende escola da samba. Je danst en zingt dan een uur lang door de 2 km lange sambodromo (je moet wel ongeveer 2 a 3 uur van te voren aanwezig zijn) erg leuk en relaxed, heb het al verschillende keren met vrienden uit Europa gedaan. Is stuk leuker dan op een stoeltje naar de groepen kijken. Wat ook leuk is zijn de camerotes (VIP cabines) echter das vaak moeilijk binnen komen tenzij je vrienden in de jetset hebt. Verder kan ik ook buiten het seizoen aanraden om een sambaschool te bezoeken er zijn nl. specifieke avonden elke week dat er geoefend wordt en in deze scholen wordt dan ook gedanst en gezongen. Er zijn een grote hoeveelheid van deze scholen door heel Rio de Janeiro. Daarnaast is er tijdens het Carnaval ook buiten de Sambodromo feest, er is namelijk ook zgn blocos, straatcarnaval. Carmalitas (wijk: Santa Tereza) Monobloco (Leblon/Ipanema) Banda de Ipanema (het Gay/GLS carnaval in Ipanema) Bola Preta (opening van het Carnaval op Zaterdag morgen in het Centrum/Centro) etc. dus HEEL VEEL opties voor een leuk en interactief carnaval in Rio

Abracos,

Hans