In februari 2012 gaan wij aan het eind van onze zuid amerika reis nog een paar dagen in Rio vertoeven, net als het daar carnaval is!
Nu zouden we heel graag op zondagavond naar het Sambadrome gaan.
Wij komen pas op de zaterdag ervoor (dus 1 dag eerder) aan en vliegen maandagnacht weer weg, dus wij kunnen alleen op zondag. Is het mogelijk om op zondag nog kaartjes te regelen via de “officiele route” (heb het niet zo op mannetjes die op straat kaartjes verkopen). Of zouden we die van te voren moeten bestellen? Zo ja, waar kan je die bestellen en kan je die dan op zondag afhalen?
Volgens mij kan dat niet, behalve misschien bij toeristenbureaus die veel meer vragen. Je kunt ze als particulier namelijk bij de bank kopen. Op zich lukt het de meeste toeristen wel om kaartjes te kopen op de dag zelf voor de deur, voor een redelijke prijs.
Verkoop gaat jan/feb van start, de prijzen zijn wel al te zien op http://liesa.globo.com/ bij ingressos. De beste kwaliteit/prijs vind ik de stoelen=cadeiras, 120 reais.
Hej, hoe kom je aan deze informatie ? uit ervaring of van horen zeggen ? want ik ben bezig om kaarten te regelen via internet, maar ik heb bij een site gehad dat die mijn aanvraag blokkeert en bij een andere site werd mijn aanvraag gecancelled ( ik heb wel genoeg geld op mijn creditcard staan).
Dus ik zou het anders graag daar bij de bank of aan de deur kopen (wat jij zegt) , maar ik ben bang dat het uitverkocht is en daarom wil ik het van te voren kopen.
Hopelijk hoor ik snel iets van je
Er zullen altijd mensen voor de deur kaartjes verkopen. Hoe dan ook, je komt zeker binnen.
En ik ben in 2009 geweest. Nu is het systeem blijkbaar wel iets veranderd, ging langs de bank…maar had blijkbaar een telefonische afspraak moeten maken. Dus maandag ga ik nog een poging wagen.
Hoe bedoel je “Dus maandag ga ik nog een poging wagen” ? Ga je dit jaar weer ? Of ben je al in brazilie, dat je daar bij de bank een kaartje gaat halen?
nice !!
Kan een toerist ook een kaartje kopen bij de bank ? of wat raad jij mij aan om de tickets te regelen? ik land 15 feb in Rio.
Is er een vak wat jij zou aan-/afraden ?
Als je de 15de aankomt probeer dan of kaartjes voor de deur te kopen iets nadat het gestart is. (het duurt echt de hele nacht) 1 sambaschool duurt misschien iets van anderhalf uur. Of boek een hostel/hotel waar de kaartjes inbegrepen zijn.
Ik raad sector 12 of 13 aan, omdat deze een redelijke prijs hebben.
Mag ik vrage wat jij voor de kaartjes hebt betaald bij de bank, en welke sector heb je ? want misschien laat ik de host van mijn appartement de kaarten kopen bij de bank. En als dat niet lukt, kan je informatie geven hoe ik kan zien dat de kaartjes echt zijn of welke mensen ik wel kan vertrouwen. Zodat ik geen nep kaartje koop ?