Carnaval in Rio de Janeiro

Ik ga komend weekend ook een kaartje bestellen. Mijn voorkeur gaat uit naar de zondag (ik lees op verschillende plaatsen dat de zondag en maandag de beste / mooiste dagen zijn). Qua vak wil ik nog even kijken, prijzen liggen nogal uit elkaar. Ik ben waarschijnlijk maar 1x in Rio met Carnaval, dus geef wat dat betreft liever iets meer uit zodat ik tussendoor ook nog een paar leuke foto’s kan schieten als dat ik daar achteraf spijt van krijg…

wij gaan ook zondag of maandag.
maar wil je dan in een ticket kopen dat je helemaal vooraan staat? of ga je een ticket kopen op een tribune ? en weet jij iets over sector 9 (de toeristen sector ) ?

Helemaal vooraan staan kost op zondag / maandag meer dan $600, dat vindt ik weer een beetje overdreven :wink:

Ik ben gister vergeten te kijken, en zie al dat een aantal tickets weer uitverkocht zijn, waaronder sector 9. Daar wordt trouwens op de Rio Carnaval site over gezegd:

As a tourist, am I obliged to buy tickets for sector 9?
Although some agencies only offer tickets for this sector, feel free to choose from any of the available tickets on our dedicated Samba Parade ticket page.

Ik ga nu boeken, maandag sector 6 grand staircase. Deze kosten op dit moment nog $240 (+ $24 fee) dollar. Sector 6 omdat het een even sector is (nieuwe faciliteiten) en midden in de parade. Ach ja, de kans dat ik een twee keer Carnaval in Rio ga meemaken is klein, dus dan die ene keer mag het ook wel iets kosten :slight_smile:

Ja dat vind ik ook. Ik ga ook zeker niet vooraan staan. gewoon de staantribunes.
Via welke site doe je de tickets bestellen ? en is het gewoon gelukt met je creditcard ? want bij mij is het op 2 verschillende site’s niet gelukt, terwijl het niet aan me limiet ligt van creditcard.
Ja alles mag wat meer kosten in Rio met de carnaval, maja zoiets maak je waarschijnlijk maar 1 keer mee dus je moet er wel maximaal van genieten :teeth:

Ik heb gewoon via de officiele site (voor zover ik weet) een kaartje gekocht:

Gewoon met Mastercard inderdaad betaald. Ik heb overigens besteld voor sector 6 op maandag:cheer:

Dan gaan wij waarschijnlijk ook kaartjes kopen voor maandag sector 6. Altijd relax om mensen uit Nederland te spreke toch :tongue:

Ik vlieg zondag a.s. naar Rio en blijf er 2 weken. Ik neem aan dat je daar ter plekke ook wel kaarten kunt kopen toch?! Iemand ervaring mee? Zijn er mensen die willen meeten in Rio (om samen een dansje te doen :slight_smile: )?

Wat ik heb gehoord kun je daar de dag zelf nog kaarten kopen. Dat gaan wij ook doen. maar meeten met NL’ers is altijd leuk. Maar same een dansje doen kan ik niet belove, want ik dans niet met jongens :smiley:

Heeft er iemand tips m.b.t. accomodatie? Ik moet nog e.e.a. regelen en ik vlieg a.s. zondag al! Heb geen flauw idee waar ik precies zijn moet. Als er daarnaast mensen zijn die interesse hebben om een keertje af te spreken voor een biertje hoor ik het graag!

Alle suggesties zijn welkom!

Kennelijk zijn jullie in 2012 in Rio geweest met carnaval.
Ik ga in 2013…ben erg benieuwd!

Wat zijn de ervaringen? En wat zijn jullie must do’s en dont’s?
Dit dan vwb de accomdatie en tickets voor het carnaval.

Ik hoor het graag!

Groetjes

Als je een Hostel zoekt kan ik je het Lemon Spirit Hostel (Leblon) aanraden, super sfeer en 2 blokken van het strand. Verder moet je er rekening mee houden dat maandag en dinsdag nationale feestdagen zijn (of iets in die richting) en dus veel dingen gesloten zullen zijn (o.a. winkelcentra, sommige toeristische dingen zoals een Favela tour kun je dan ook niet doen).

Verder (afhankelijk van hoe sportief je bent) is de weg naar Chirst Redeemer goed te hiken (bij voorkeur niet alleen), alleen moet je op de heenweg even opletten waar het trail op de weg uitkomt, ik kon het toegangspad niet meer vinden en ben via een omweg van 2 uur naar beneden gegaan:mad:.

Geniet van de Blocko’s, pak een Club / Standfeestje mee, drink een paar caipirinha etc… Ik ben aan het twijfelen puur voor Carnaval nog een keer terug te gaan, maar heb nog geen idee wanneer.

1 like

Bedankt voor je info! Erg nuttig!
En die wandeling naar Christ Redeemer moet wel goed komen…klinkt goed!

De prijzen van dit hostel zijn inderdaad stukken beter…en geen packages.

Maar wil je alleen voor carnaval terug omdat het zo leuk was, of omdat je er toen niet bent geweest?

Voor het geval je er al wel bent geweest met carnaval:
Wat is het makkelijkste om naar het carnaval te komen? Zie dat er allemaal tourbussen gaan e.d…maar is dit ook noodzakelijk?

Ik wil terug omdat Carnaval zo geweldig was, en dan praat ik niet over de show in Sambadromo maar alles wat er in de stad te doen is. Sambadromo is leuk om een keer gezien te hebben, maar niet meer dan dat (was mijn persoonlijke mening).

Om bij Sambodromo te komen moet je door een Favela, dus openbaar vervoer raad men niet aan. Ik heb zelf een busritje erbij gekocht, maar hostelgenoten hebben een Taxi gedeeld en dit is ook goed gegaan. Maakt allemaal niet zoveel uit, maar OV raad ik je af. Het is rond de start van de show wel druk op de weg, houd daar rekening mee als je met een Taxi er heen wilt gaan.

Edit:
Verder is carnaval door de hele stad, bij je Hostel / Hotel hebben ze vast wel schema’s van tijden / locaties van de Blocko’s (straatfeestjes). Aan het strand is altijd wel wat te doen, en de wijk Lapa (onder de witte bogen) is ook altijd wel wat te doen. Laat ik het zo stellen, in die week is de stad een groot feest, 24 uur per dag drukte in alle straten (Lapa, Copacabana, Ipanema en Leblon)… Voor je rust hoef je dan niet te gaan :wink:

1 like

Wat dat betreft twijfel ik ook om een kaartje voor Sambadromo te kopen…het lijkt me te gek maar het is ook echt duur…maarja…ik ga waarschijnlijk maar 1 keer.
Is het nog een optie om daar een kaartje te kopen? Of zijn ze dan dubbel zo duur en uitverkocht??

En ik zeg: gewoon gaan volgend jaar…!! Kan je me de weg wijzen haha :smiley:

Tja, ik vond de 180 dollar die ik ook besteed heb aan een Grand Canyon helicopter vlucht beter besteed, maar ik ben het met je eens dat je ook de show in Sambodromo mee moet maken als je er toch naar toe gaat. De kaartjes worden inderdaad alleen maar duurder daar. Hostelgenoten hadden het goedkoopste ticket (aan het einde van de “straat”) en konden hier niets meer zien, dus als je besluit te gaan zou ik iets meer geld uit geven (volgens mij heb ik iets van 260 euro betaald) en zorgen dat je wat meer in het midden zit.

Over het terug gaan, de wereld is groot, en in midden amerika schijnen ze ook carnaval te vieren, daar ben ik nog niet geweest :slight_smile:

Sorry, maar dit is echt een broodje aap verhaal. Je kunt gewoon met de bus of metro. Of als je met meerdere bent een taxi delen.

Gelukkig heb je het wel naar je zin gehad en ik ben het met je eens, sambodromo is leuk om een keer gezien te hebben. Maar het is minder feest zoals men verwacht. Het feest is meer over de stad verspreid.

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat men het af raad. Ik zou persoonlijk ook niet door die wijk willen lopen waar wij doorheen gereden zijn om bij de ingang te komen, maar dat is ieder voor zich :slight_smile:

Maar dit is geen favela, je bent waarschijnlijk door de wijk Estácio gereden. Als hostels/touroperators zeggen dat je door een favela moet om er te komen, dan is dit een verkoperstrucje…dat wilde ik er mee zeggen.

Klopt, je hebt gelijk. Moet toegeven dat ik verder ook bijna niet in die hoek ben geweest. Had me van te voren ook even ingelezen, en iedereen raadde aan in ieder geval niet met OV te gaan, in het hostel gaven ze aan dat we die wijken beter konden vermijden (al ben ik daar wel 'n keer perongeluk terecht gekomen, voelde me niet onveilig ofzo). Als je met een groep gaat zal het sowieso niet zo’n probleem zijn allemaal, maar ik had m’n ticket vooraf (alleen) gekocht dus had geen spijt van die busrit :slight_smile: (met het idee, donker, alleen, grote camera bij incl rugzak etc…). Nogmaals, achteraf heb ik me in Rio eigenlijk geen moment onveilig gevoeld.

Ja idd met een grote camera op zak zou ik misschien ook een taxi pakken. Maar ik vind dat hostels soms echt overdrijven met geen ov nemen etc. Waarschijnlijk bellen zij elke x de taxi voor toeristen en krijgen ze een lekkere commissie.

En je kunt echt naar veel meer wijken dan je denkt. Is alleen jammer dat de hostels meestal alleen de toeristische trekpleisters aanraden (waar uiteraard ook de meeste toeristen worden beroofd).

Neem zelf dagelijks de bus, durf namelijk (nog) geen auto te rijden hier.