Camperreis West-Canada

Edmonton is inderdaad interessanter dan Calgary.
Drumheller vond ik niets aan.
Ik vind dat je banff en jasper allebei gezien moet hebben. Deze zijn beide veel mooier als wells grey.
Prince George is niet de moeite. De alaska highway is veel te ver.
Vanaf jasper is het een flink stuk naar het noorden rijden voordat er weer spectaculaire natuur aan komt.
Ik zou eerder afzakken naar Waterton glacier NP en eventueel Seattle meepikken en naar de boeing fabriek of zo.

Zoveel mensen zoveel meningen. Drumheller vond ik wel leuk om een keer gezien (en ervaren) te hebben (warm). Banff en Jasper zijn allebei fraai, maar…druk druk en nogeens druk. Jasper heeft nb een stoplicht om het verkeer te regelen (en dat in een Nat. Park). Daarnaast zijn de wegen door deze beide parken tevens de doorgaande route voor het vrachtverkeer van BC naar Alberta en vv. Beide dorpen zijn ingesteld op het massa-tourisme (veel souvenirwinkels, hotels en restaurants) hetgeen je ook in Jasper kunt merken aan de NP campgrounds (de grootste heeft geloof ik bijna 1.000 plaatsen). Wells Grey vind ik persoonlijk net zo fraai, heeft alleen een wat ander karakter (en is rustiger). Het hangt er mi dus vanaf wat je zoekt en wat je wilt in je vakantie. Ga je vnl voor Banff en Jasper omdat het bekend is en veel mensen het hebben gezien? Prima. Of wil je meer van het ‘echte’ Canada zien (dan zou ik zeker de Alaska Highway - gedeeltelijk- rijden). De start ligt op 1 dag rijden vanaf Jasper (Dawson Creek) en vanaf Fort Nelson begint de omgeving echt spectaculair te worden. Ik zou dat nu niet direct heel ver noemen (zeker voor Canadese begrippen).

Kortom, ik vind Banff en Jasper zeker fraai maar de vanzelfsprekendheid dat deze parken een ‘must’ zijn als je in BC/Alberta bent vind ik wel erg kort door de bocht. Beide parken zijn slechts een klein gedeelte wat (Noord-)West-Canada te bieden heeft en de rest is, hoewel anders van karakter, minstens net zo de moeite waard.
Maar da’s mijn bescheiden mening.:nod:

Helemaal mee eens. Banff en Jasper zijn inderdaad behoorlijk toeristisch en alles is dan ook op toeristen ingesteld. Maar, er is ook een reden dat er zoveel toeristen komen, de omgeving is mooi, heel erg mooi. En daarom vind ik Banff en Jasper nog steeds een aanrader. Als je echter de tijd hebt ga dan ook zeker naar andere omgevingen toe. En hiervoor hoef je niet eens ver van Banff of Jasper vandaan. Yoho Nat. Park, Kootenay Nat. Park en Peter Lougheed Prov. Park grenzen allemaal aan Banff en doen zeker niet onder voor Banff/Jasper maar zijn al een stuk minder toeristisch.

en hoe druk het in Banff en Jasper ook is, op de hiking-trails merk je daar niets van…

Wij zijn er dus gelijktijdig… gaan jullie ook met Fraserway?

bekijk ook de omgeving van Canmore en kananaskis country eens…minder toeristisch en prachtig…
het ligt ten zuiden en zuidwesten van Banff

Nee, wij gaan met gocanada en reizen met een canadream camper…