Je gaat veel meer verschillende dingen zien als je van Vancouver naar Whitehorse rijdt…
Ik vind Whitehorse best wel een toffe stad.
Een zeer goed en mooi visitorcenter, de ‘bekende’ boekenwinkel Mac’s Fireweed…
En iets ten zuid-westen van Whitehorse, vind je zeer panoramische bergen en meertjes.
Yeah, Whitehorse is the place to be. The gateway to the wilderness has it all: some good restaurants, a brewery, Starbucks, an interesting history and just a few minutes away from the great outdoors.
Hallo allemaal,
Kan iemand me vertellen wat een mooie interssante Winery is om te bezoeken in het wijngebied van Kelowna of ergens anders als deze nog mooier is.
Bedankt
Houtdraaier Wim
P.S. Waar moet ik Whitehorse zoeken???. Ik kan hem op mijn kaart niet vinden.
Whitehorse is de hoofdstad van Yukon Territory en ligt op ca 400 km rijden (via de Alaska Hwy) van Watson Lake.
@ yukon2010 en sandoro
Bedankt voor alle informatie.
Heb even goed op de kaart gekeken, maar het wordt moeilijk om een en ander in ons schema te passen denk ik. Voor de route van Jasper naar Watson Lake moeten we minimaal een week nodig (zo niet meer). Aangezien we maar 4 weken hebben en ook nog een week voor Vancouver Island willen uittrekken, houden we niet veel tijd over voor de rest, zoals Banff, Jasper, Revelstoke en de Okanagan Valley.
Is wel een reden om nog een keer te gaan. Dan helemaal omhoog trekken naar Yukon en eventueel Alaska.
Jasper-Watson Lake is echt geen week rijden. Als je het rustig aan doet een dag of 3 met stops bij Pink Mountain en Tetsa River Campground. Aan de andere kant is het wel een goed idee om een aparte vakantie te reserveren voor het hoge noorden. Wij zijn onze tweede vakantie begonnen in Whitehorse en zijn van daaruit naar Alaska gegaan, weer terug naar Yukon, daarna BC, vervolgens Alberta en tenslotte NW Territories om weer te eindigen in Whitehorse. 6 weken en 10.000 km lang een waanzinnige vakantie gehad. Mocht je tzt meer info willen hebben over onze ervaringen dan hoor ik het wel.
Overigens ging onze eerste trip (in 2007) vanuit Vancouver naar Banff, Calgary, Drumheller en daarna bij Dawson Creek de Alaska Hwy op naar het noorden (Watson Lake, Whitehorse en Kluane NP) om bij Destruction Bay weer om te keren en uiteindelijk via de Cassiar Highway weer naar Vancouver te gaan. Het noorden heeft toen zo’n indruk op ons gemaakt dat we het jaar daarop dus gelijk in Whitehorse begonnen zijn.
Groet, Rob
bij Destruction Bay
Daar heb ik vorig jaar een nachtje gecampeerd toen ik op weg naar Anchorage was:)
Veel beren hebben ze daar.
Kweet nog dat ik toen in paniek geraakte omdat m’n vuur de bodem (aarde+mos+gas)in brand had gezet.
Inderdaad, het miechelt er van de beren in die buurt. Wij stonden op Cottonwood RV park, een paar kilometer voor Destruction Bay, en op die camping hebben ze een eigen ‘Bear Patrol’. In de zomer is het in die regio constant ‘code rood’.
't Is inderdaad altijd uitkijken met vuur ivm de droogte (en dan niet droogte in de zin van geen regen maar vanwege de droge lucht).
Hallo ,
Onze route begint al aardig vorm te krijgen.
We hebben de bedoeling om op de volgende plekken een dag extra te blijven. t.w. Osoyoos, Revelstoke,Banff,abraham Lake, Wells Gray en Vancouver Island zelfs twee volle dagen. Zijn dit leuke opties of zegt iemand op die plek niet doen of op een andere plek wel doen.
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon5.gif
We horen graag jullie reacties. Bedankt
Houtdraaier Wim
Oja,
Ons vertrek is definitief 14 juni 2010 en we willen op 6 juli 2010 retour Nederland.
Ook blijven we eerst natuurlijk 3 volle dagen in Vancouver. Dus alle tips over bezienswaardigheden en orginele canadese aandenkens zijn welkom.
Ik ga binnen anderhalve maand naar de Nemaiah valley, 150 km ten NO van Vancouver, aan de andere kant van de coast mountains.
Op google earth vind je mooie foto’s.
Het is helemaal niet bekend bij het grote publiek, maar het is echt wel de moeite.
Afwsisselend grasvlaktes en sparrebosen, prachtige bergen en meren. En een overdosis zon.
Het is de mooiste plek in het Chilkotin plateau…cowboy-country.
Of je het de moeite vindt, hangt van uw smaak af, maar als je het ertussen kan passen, zou ik het doen.
Het is een unieke plek, je zit in het Chilkotin plateau, maar je hebt prachtig azuurblauwe meren, heel scenic bergen, en een van de grootste sockeyesalmon runs van BC, wat voor veel wildlife zorgt. Het is ook de enige plek waar nog wilde paarden leven.
Hoi Wim,
Jullie komen aan als wij al weer terug zijn, wij gaan van 22 mei tot 11 juni .
Wij hebben 5 dagen uitgetrokken voor Vancouver Island. De natuur en het klimaat daar moet prachtig zijn, Tofino (Pacific Rim mational parc), Strathconaparc. Walvisexcursies, Daarnaast lijkt mij Victoria een erg mooie stad…
Wij verblijven ook 2 nachten in Claerwater ( Wells Gray Parc), twee nachten Jasper en Bannf.
Bedankt voor de tip van Abraham Lake, ziet er mooi uit!
Waarom voor julie de keue om twee nachten in Osoyoos te blijven?.
Veel succes met de verdere voorbereidingen…
Groet,
Anky
Nemaiah Valley ligt voor ons te ver uit de route. wij komen van 100 mile house naar Whistler. Vanuit de extra dag in Osoyoos willen we de winery’s bij Kelowna en omgeving bezoeken. Al weten we nog niet precies welke. Tips, graag
Hallo Ann,
wij hebben ook het plan om deze zomer naar Canada (BC) te gaan. Hebben wrsch 12 wk de tijd. Zijn nu bezig om een camper te reserveren, maar kosten zijn erg hoog. Komen nu een aanbieding tegen van Cruise Canada (CC). Heb jij ervaringen met de verschillende verhuurbedrijven? CC is niet zo duur, maar minder betrouwbaar?
Ik hoor het graag,
alvast bedankt,
Martijn Kollen
Hallo Martijn,
ik heb geen ervaring met camperbedrijven. Die paar keer dat we met de camper op stap waren regelde het mijn zwager ter plaatse bij particulieren. Ik zou aanraden kijk eens op een ander prikbord (oeps nu maak ik reclame voor de concurrent ) Trouwens Jurgen en Ann kom je ook daar tegen. Ik heb even gezocht daar heb dit gevonden wat de meningen daarover waren en tevens van andere bedrijven.
Voor Cruise Canada
http://canada.startpagina.nl/prikbord/8854471/cruise-canada#msg-8854471
Voor Canadream
http://canada.startpagina.nl/prikbord/8835689/canadream#msg-8835689
Voor Fraserway
http://canada.startpagina.nl/prikbord/7242753/fraserway#msg-7242753
Algemeen
http://canada.startpagina.nl/prikbord/7247324/camperverhuurbedrijven#msg-7247324
en tot slot het schoonmaken
http://canada.startpagina.nl/prikbord/7242033/schoonmaken-camper#msg-7242033
Dit is dus niet mijn mening maar hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes Cor
Ik zie het door de vingers, aangezien deze links toch wel bruikbaar zijn.
Hier op het forum kunnen ook wel wat ervaringen met de camperverhuurders worden gevonden.
Zelf een keer met Cruise America rondgetrokken (in principe zelfde bedrijf als Cruise Canada). Wij hadden halverwege een kapotte band. Op zich geen probleem, want hij was dubbel uitgevoerd, dus we konden doorrijden naar een bandenbedrijf om 'm te laten vervangen. Daar bleek echter dat de bouten en moeren zo waren verrot (ze braken af), dat we bijna niet verder konden rijden (in de hele regio waar we waren was deze maat niet op voorraad). Met wat inventieve tijdelijke oplossingen konden we door. Bij Grand Canyon moesten we de volgende reparatie laten doen, maar Cruise America vergat het goed door te communiceren, dus we konden niet geholpen worden. Pas in Las Vegas konden we terecht bij Cruise America voor reparatie.
Sowieso bij het ophalen bleek dat de waterpomp stuk was (controleer dit voor je de camper aan de klant meegeeft?) Koste weer een extra uur en tientallen gallons water om te laten vervangen.
Kortom, de pluspunten: veel verhuurcentra door het land (dus ook reparatiepunten), op zich goede inrichting en op zichzelf goede campers.
Minpunten: slecht in onderhoud, niet overtuigd van preventieve reparatie/vervangen van onderdelen, ze blijven te lang in de verhuur (ouderdom), communicatie is soms mager en doen moeilijk over het vergoeden van reparatiekosten als je dit moet voorschieten (maar na volhouden en middels het versturen van een fatsoenlijke brief, krijg je het wel terug).
Andere verhuurders zelf geen ervaringen mee.
Ik ga maar eens een topic starten over ervaringen met camperverhuurders.
Wij hebben aldoor bij Canadream gehuurd. In twee vakanties 18.000 km gereden (wv 4.000 gravelroad) en geen enkel probleem gehad. Hebben bij twee verschillende vestigingen gehuurd nl Vancouver en Whitehorse. Ik zou ze een ieder meteen aanraden.
Hallo Cor,
bedankt voor de links, ben meteen gaan kijken!
Groet,
Martijn
Hallo Anky,
We willen twee dagen in Osoyoos verblijven om daar in de buurt Winery’s te bezoeken en het zou er in het zuiden van deze valley erg mooi moeten zijn.
Groetjes,
Houtdraaier Wim