Buitenlandse gevangenissen

Hallo.
Wij gaan in september 4 maanden door zo Azië trekken.
Nu wil ik in verschillende landen(China, Thailand,Cambodja) gevangenissen bezoeken.
Ik ben zelf ook werkzaam in het gevangenis wezen.
Maar zo als het hier gaat zal het daar niet gaan.
Ik ben benieuwd wie hier ervaring mee heeft en of deze mij de nodige informatie hier over kan verstrekken.

bvd Marco

Bezoektijden van 9.00 tot 14.30 .
Naar de bezoek ruimte daar staan meestal tafels waar papiertjes liggen
die moet je een invullen met de naam van de persoon en de celblok
weet je de celblok niet kan je dit aan de administratie opvragen
gewoon het papier laten zien en de naam doorgeven als je geen Thais spreekt
of zij vullen het wel in je moet je paspoort laten zien .
Daarna geef je dit papier af aan het loket waar de ontvangst ruimtes zijn
en dan mag je +/- 30 min wachten de persoon wordt dan gehaald dit word omgeroepen
het nr van de bezoek kamer staat weer op het briefje wat je krijgt of men geeft het mondeling door , telefoon uit geen foto’s ed .
Als de persoon er is heb je +/- 20 min tijd om te praten ja er zitten tralies en glas tussen
maar het gaat er vrij relax aan toe .
Bij de gevangenis zijn winkels daar kan je evt wat voor de persoon kopen dit geeft je
na je bezoek door aan het loket de persoon kan dit direct in ontvangst nemen .
Je kan ook geld geven de persoon mag max 200 Bath per dag van zijn rekeing opnemen
gevangenen hebben nl een Bankrekening in de gevangenis .
Des te meer ze erop hebben staan des te beter ze het in de cel hebben sigaretten zijn een betaalmiddel in de gevangening ook al rookt de persoon niet .Marlboro is meer waard dan khrungtip .

Tip : het beste is in de ontvangstruimte in de hoek te gaan zitten.
mogelijk kan de Ambasade meer info geven over de persoon die je wilt bezoeken en waar deze verblijft.
De meeste zijn here for drugsdelicten.
*Sommigen werden naar de gevangenis gestuurd voor 48 dagen voor het uitblijven van een willekeurige drug.
Oeps iets mis gegaan met de fotos! Voor verdere info moet je maar eens surfen op http://www.thaiprisonlife.com/ Ik hoop dat je een beetje op de goede weg bent geholpen? gegroet:georgessiam.
*

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie.
Als ik het zo lees gaat het er heel anders aan toe als bij ons.
Het is allen dat wij geen geen gevangenen kennen die in het buitenland gedetineerd zitten.
Ik zal bij de ambassade informeren over de procedure.
En of zij weten wie er bezoek kan en wil ontvangen.

bedankt. Marco

Wanneer je Nederlandse gevangen in Bangkok wilt bezoeken, dan zijn de bezoektijden beperkter. Je kan daar nl alleen op dinsdag en donderdag terecht, en er zijn twee shifts. De eerste shift is 's ochtends rond half 10, maar je kan het beste al voor 9 uur bij de gevangenis zijn om de formaliteiten te regelen. Dit stelt eigenlijk niet zo heel veel voor, je moet een briefje invullen en een kopie van je paspoort achterlaten, maar het moet dus wel gebeuren!

Je kan 's ochtends over het algemeen ruim een uur met de gevangene praten, daarna moet deze terug naar zijn (gedeelde) cel. 's Middags kun je slecht een half uur met elkaar spreken, ik geloof dat dat bezoekuur om 13.00 uur begint.

De omstandigheden in BKK Hilton (de bijnaam van Bangkwang Prison) zijn echt erbarmelijk. Ik heb daar een aantal keer gevangen bezocht, en met een van hen heb ik nog altijd contact per mail. Toen bij deze man een paar jaar geleden blaaskanker werd geconstateerd, zag het ernaaruit dat hij niet behandeld kon worden omdat hij de 5000 euro voor de operatie niet op kon brengen. Voor hem heb ik toen devolgende site gebouwd:

http://www.helpadriaan.nl

Inmiddels is hij ‘genezen’ en over een aantal maanden hoopt hij naar Nederland uitgeleverd te worden.

P.S. in Bangkwang Prison mag je gevangen geen geld geven.

Over de erbarmelijke toestanden waar deze mensen verblijven is wel schrijnend!Had daarstraks nog een paar foto’s gezien op het internet.Ik wou ze nog op het forum plaatsen maar er was iets misgelopen.Ikzelf ben vroeger wel is opgesloten geweest voor 3uur in een kleine cel(luchthaven:Dong Muang)maar dit kun je niet vergelijken met de cellen van het hierboven genoemde gevangenis!Ook wil ik Jenny nog bedanken omdat ze iemand op een possitief manier geholpen heeft,in dit geval Adriaan.Bedankt lieve Jenny!!g.s

Bedankt lieve mensen (die ik niet ken) die me geld toevertrouwd hebben om Adriaan te helpen! Dit geld wordt overigens beheerd door de ambassade, en nog altijd gebruikt voor vervolgonderzoeken. Je bent uiteraard niet genezen van kanker als de tumor niet meer te zien is…

Foto’s heb ik niet, maar bij deze het verslag van mijn eerste bezoek:

10 januari 2006

Vandaag ben ik met Loes naar de gevangenis geweest om een aantal Nederlandse gevangenen (die hier vastzitten) te bezoeken. Hoe? Heel simpel. Men neme de Chao Praya River boot naar Nothanburi, de eindbesteming (halte 30). Wanneer je uitstapt, loop je in de richting de klokkentoren, na 50 meter ga je de eerste straat links. Na 200 meter ligt rechts de gevangenis. Links ligt de gevangeniswinkel, daarnaast het loket waar je een briefje krijgt, waarop je je naam, je paspoortnummer en de naam en het building nummer van de gevangene moet schrijven. Ook moet je een kopie van je paspoort achter laten, voor 1 bath ter plekke te maken. Wanneer het bezoekuur begint, kun je gewoon de mensen massa volgen naar de gevangenis, waar je je tas kan achter laten, door een detectiepoortje moet en je bent binnen. Een makkie dus! Door telefoons en tralies kun je met de gevangenen praten. (Zie ook Loes’ website)
Allereerst heb ik Adriaan van Ommering bezocht. Ex-ondernemer, 46, zit inmiddels 4 jaar was, heeft echter levenslang (=100 jaar). Kwam naar Thailand, werd verliefd, strartte hier een eigen zaak waarvan hij de bovenverdiepig aan een Brit verhuurde. Deze bezat echter 3400 XTC pillen, waarvoor Adriaan en zijn vrouw, eigenaars van het pand, nu vastzitten. Bewijzen? Je moet hier je onschuld bewijzen, wat heel moeilijk gaat wanneer de Thaise advocaten niks durven te zeggen uit angst voor het gezag, een Nederlandse advocaat niet te betalen is omdat je bezittingen in beslag zijn genomen en je ook al geen getuigen mag oproepen. Adriaan hoopt na 8 jaar naar Nederland uitgeleverd te worden. Wanneer dat zou lukken, zou hij vrij snel vrij man zijn. In tegenstelling tot Thailand levert in Nederland het hebben van XTC niet een zwaardere straf op dan een moord.

Daar zit je dan, met zijn 25en in een hokje van 4x6 meter, 15 uur per dag. Geen bedden, maar wanneer je wat geld hebt, kun je een matje/dekens kopen. Geen privacy. Een toilet, wat stinkt (open riool). Douchen doe je met water uit de rivier, wat opgepompt wordt. Voor geld is echter alles te koop. Sex met een ladyboy met siliconen-tieten, messen om een gevangenen mee neer te steken, drinkwater en eten. Het gevangeniseten, rijst met groene koolprut, slechts een keer per dag, smaakt vies en levert diarree op.

De overige tijd zit je buiten, weer of geen weer. Voor geld is alles te koop, een aantal gevangenen heeft een huisje op de luchtplaats. Een afdak tegen de zon en de regen. Een vuurtje om je eigen potje te koken.
Later vandaag heb ik Lyiang Tang bezocht, zit al sinds 6 jaar. Zijn huisgenoot maakte crack, Lyiang hangt de doodstraf boven het hoofd. Volgende week de zoveelste uitspraak, wellicht wordt zijn straf omgezet in levenslang. (Executie gebeurde hier met een kogel, lekker goedkoop, maar sinds kort word je gedood met een injectie.) Ter dood veroordeelden lopen hier met een zware, stalen ketting tussen hun benen. De eerste maanden weegt het ding 9 kilo, wanneer je geld genoeg hebt kun je deze na 6 maanden vervangen voor een ketting van 3 kilo. Kosten: 80.000 bath (1600 euro). Voor een miljoen bath kun je de hoogste rechter omkopen en dan ben je vrij. Maar waar krijg je een lening???

Gevangenen die niet ter dood zijn veroordeeld, hoeven ‘maar’ 6 maanden in de kettingen te lopen. Het nadeel is alleen dat wanneer je overgeplaatst wordt naar een ander gebouw, je teller weer bij nul start. Dit is Adriaan tot drie keer toe overkomen.

Lyang is verbitterd, niet zo raar, hij waarschuwt me voor Thailand en zegt dat de Thai niet zo aardig zijn als ze lijken. Wat kan ik zeggen…

Ik ben diep geroerd. Beide heren wensen me een goede reis, terwijl ik niet meer kan doen dan hen heel sterkte wensen. En voor ieder een voedselpakket aanschaffen in de gevangeniswinkel.

*bron: *http://www.outofasia.nl/set.php?cid=85

Hallo.

Heel interessant en indruk wekkend hoor.
Maar Jenny, hoe ben jij in contact gekomen met deze gedetineerden?
Kende je deze mensen uit de media of uit de privé sfeer?
Wij kennen niemand die in een buitenlandse cel zit.
Kan je dan gewoon naar zo’n bajes gaan en op de lijst kijken wie er gevangen zit?
Ik werk zelf in een gevangenis en hier geven de gedetineerden aan wie ze op bezoek willen hebben.
Kan je ook een rondleiding kunnen krijgen krijgen in zo’n gevangenis?
Ik wil ook wel eens zien hoe mijn buitenlandse collega’s hun werk doen.

gr. Marco

Ik ontmoette een andere reiziger die me vertelde dat het mogelijk was om gevangenen te ontmoeten. En zij had het ook weer via-via.

Soms hangen er ook briefjes in hostels, maar dat is echt bijna nooit!

Ik zou er niet op rekenen dat je een rondleiding in de gevangenis kan krijgen (ik spreek nu alleen voor BKK). De Thai zijn als de dood dat je wat ziet! Adriaan ziet het krijgen van bezoek echt als een uitje, want hij is zijn kleine cel uit. Hij kijkt langs de bezoekers de binnenplaats van de bezoekruimte op, waar wat struikjes staan. Hij vindt de bezoekruimte ruimtelijk, mooi, en goed onderhouden. Ik vind de bezoekruimte lelijk en kil, met veel tralies en een paar miezirige dode struikjes. Ik denk dat dit genoeg zegt…

Dit kan sowieso niet. Je moet invullen voor welke gevangene je komt, en ik welk gebouw ze zitten. Adriaan zit bv in building 6.

Officieel moet je familie zijn van de mensen die je bezoekt (dit is sinds een paar jaar zo), maar in de praktijk wordt dit nooit gecontrolleerd. Vrienden van me zijn in oktober en januari nog bij Adriaan geweest.

Ik las net op Adriaan zijn hyves dat ze verwachten dat hij binnen 2 tot 8 maanden wordt vrij gelaten.

6 jan, 19:29
Wij hebben gisteren Adriaan gisteren bezocht. Hij was heel opgewekt en vrolijk. Hij verwacht zelf over tussen de 2 en 8 maanden vrij te komen. Het wachten is op de officiele papieren.

Dit is een bericht van Bart.
Is hier al wat meer over bekend?

gr. Marco

Adriaan dacht toen ik hem ontmoette (in 2006) dat hij binnen 2 jaar naar NL zou mogen. Het duurde nog een tijdje voordat de Nederlandse regering een verzoek om overplaatsing indiende. Adriaan dacht vervolgens dat hij vorige zomer vrijgelaten zou worden, toen werd het kerst 2009… Ze blijven schuiven! Ook bij ex-celgenoot Hans Zegers werd zelfs op het laatste moment zijn overplaatsing nog uitgesteld.

Klinkt mss lullig, maar ik ben meer van het ‘zien is geloven’. Maar er wordt aan gewerkt, en dat is positief :slight_smile:

Naar ik meen komt er vanavond op een Belgische zender ook iets over gevangenissen(Thailand) via iemand vernomen, wat en hoe laat is me niet bekend.

Ganja Queen is een documentaire over een Australische die op Bali gepakt wordt (22.50 uur Canvas/BRT 2). Wel in de regio dus, maar niet in Thailand. Overigens as. zondag gaat Peter R. de Vries in Bangkok op boevenjacht…en nu eens een keer niet Joran van der Sloot.

Zal het eens opnemen,en daarna aandachtig bekijken!Bedankt voor je info.gegroet:georgessiam.:chin:

Voor de mensen die eventueel iemand willen bezoeken in de gevangenis(Bangkwang-Bangkok)heb ik nog wat info gevonden.HOE KUNT U AAN Bangkwang (van het centrum van Bangkok)

ALTERNATIEVE # 1: makkelijkste en goedkoopste:
Neem de Chao Phaya Express boot naar Nonthaburi pier.
Het is op het “einde van de regel” … de laatste halte.
(NB: de Chao Phaya Express is NIET een van de “long-tail” boten)!

Er zijn drie snelheden van “Express” boten. Ze kosten Bt.10 (tien Bhat).

1. “een vlag” boten.
    Het stopt niet bij alle pieren (vraag aan de kade voor hulp)
    Het duurt ongeveer 45 minuten van het stadscentrum naar de Nonthaburi Pier.

2. “twee vlag” boten.
    Het is langzamer omdat het meer frequente stops maakt.

3. “geen vlag” boten.
    Hij stopt overal. Het is mogelijk om het nemen van een laag gebruik “stop” te
    een van de “een vlag” of ( “twee vlag”) stopt.

ALTERNATIEVE # 2: Snelste: Neem een taxi.
Het kost ongeveer 200-300 Bhat van overal in het centrum van Bangkok.
Zorg ervoor dat uw chauffeur begrijpt.
Toon de bestemming op een kaart.
Zorg dat u “zeggen op de meter”! (Anders moet u wellicht te betalen tot Bt.700!).

Vanaf de Pier … Loop rechtdoor uit de Nonthaburi pier voor ongeveer 50 meter.
Sla linksaf bij het eerste kruispunt.
Loop ongeveer 200 meter naar de gevangenis gebied.
De bezoekers registratie kantoor-en koffiehuis, zijn aan uw linkerhand, in de buurt van de rivier.
Er zijn verschillende aanwijzingen in het Engels en Thai.

Vraag de daarmee gepaard gaande voor een bezoekers pass aanvraag in het Engels.
Vul het inch Hand het en je paspoort terug door het raam.

Na een paar minuten kan je je pas.
Meer waarschijnlijk zal er een aankondiging roepen alle bezoekers van het raam.
Buitenlandse gaat lijken te zijn uitgedeeld laatste.

Kijk naar het bezoek tijd, afgedrukt op uw pas.
Wanneer dat moment komt, de straat oversteken naar de bezoekersingang.
(Beste te volgen van de Thaise mensen dachten dat de trajecten).

Mail kan worden overgelaten aan het “Foreign Affairs Office” voor het invoeren van de bezoekers ruimte.

Eenmaal in het beveiligde gebied, moet u uw camera, mobiele telefoon en andere
niet-toegestane artikelen met de veiligheid volk. U krijgt een claim ID-tag.

Cadeaus voor gevangenen moeten worden gezocht en goedgekeurd op dit moment.
Niet-toegestane artikelen moeten worden opgeslagen met uw ingecheckte bagage.
Neem goedgekeurd geschenken met u door de metaaldetector.
Steek de oprit vervolgens de metalen deuren naar het bezoek gebied.

Pass door de “winkel”, “bank” en vele Thaise bezoekers, aan het einde van de hal-weg.
Sla linksaf, steek de oprit. Presenteer uw doorgeven aan het bureau van de buitenlandse bezoeker.

Na de “check-in”, kunt u terugkeren naar de winkel voor een fles water.
Dit is ook een goed moment om geld te storten op de bank of koop wat fruit of andere
dingen voor latere levering aan uw vrienden (je kunt kopen voor iedereen op elk gebouw).

Uw vriend zal aankomen in 10 tot 30 minuten, afhankelijk van personeel en bezoekers.
Je hebt misschien te schreeuwen over ongeveer 2 meter van de open ruimte tussen twee zware hekken.
Het wordt soms very noisy!

Na het voltooien van het bezoek kun je cadeautjes verlaten (Slechts de gevangene die u op bezoek waren),
bij het “geschenk venster”.

De “gift venster” zal veel Thaise mensen met grote bundels van groenten en kleding.
Hier krijg je een ticket. Vul het inch Zij zullen opnieuw inspecteren uw pakketten, hechten het ticket en
uw paspoort. Zij nemen uw geschenken voor een laatste controle, voordat levering aan je vriend.

Na ongeveer 5 tot 15 minuten uw gift zal worden geleverd en uw paspoort terug
naar het bureau. Buitenlandse volkeren zijn laatste verwerkt. Don’t worry. Uw paspoort is veilig!

Zoals u afrit, is er een laatste kans om geld uit te geven bij de bank of winkel.

Pass terug naar de veiligheid station voor uw ingecheckte bagage.
Mijn excuses voor de slechte vertaling van Google translation!georgessiam.

Sinds een aantal jaar zit er glas tussen de dubbele tralies, en praat je via een telefoon. Je hoeft beslist niet te schreeuwen.

Je hoeft je paspoort niet mee te nemen, een kopie van je paspoort is voldoende.

Kleine aanvulling:

Je kan er voor kiezen om waren te kopen in de gevangeniswinkel, maar je mag dingen ook elders inslaan. Dit is goedkoper. Als je dingen zelf koopt moet je het meenemen aan het begin van je bezoek, wanneer je naar de gevangeniswinkel gaat dan geef je je boodschappenlijstje door en dan worden de producten later bij de gevangenen bezorgd. Je kan dus ook dingen schenken en mensen die je niet bezocht hebt!!! Of alles daadwerkelijk aankomt wat je in het gevangeniswinkel koopt durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar het merendeel van de producten komt aan (is mijn ervaring).

Dingen die je niet mag schenken: verpakkingen van glas en andere scherpe artikelen, wapens, en THAISE kranten. Nederlandse kranten mogen wel, mits er niet teveel bloot instaat.

Hartelijk dank voor de overweldigende informatie.
Ik ben er echt van geschrokken hoe de omstandig heden daar zijn.
Ik wist het wel maar heb me er nooit zo in verdiept.
Hier zijn het vergeleken met daar luxe hotels.
En dan nog klagen die gasten hier over alles en nog wat.

Hoe zit het eigenlijk met de bewaarders?
Je hoort wel eens dat deze corrupt zijn,en als je wat geld toe schuift zij wat meer voor je doen.
Niet dat ik dat van plan ben om te doen,(wil geen risico lopen dat ik er zelf kom te zitten)

Dit is nu eens een vraag waarop ik geen antwoord kan geven!Ik denk dat dit ook in andere landen gebeurd(corruptie) ,en niet alleen in Thailand,de welbekende "hand en span diensten"Laten we zeggen het gebeurd overal.g.s

Ik heb nooit geprobeerd een bewaker om te kopen, dat durf ik echt niet!!!

Gevangenen kopen bewakers wel om. In ruil voor sigaretten een extra deken, maar bepaalde mensen weten ook wel messen enzo naar binnen te krijgen, en drugs. Soms kun je ook een beetje privacy kopen, mensen bouwen soms hutjes op de binnenplaats waar ze uit de zon en de regen kunnen zitten en een potje kunnen koken. Vergeet niet dat gevangenen in de cel met zijn 20en zitten, en nauwelijks de ruimte hebben om hun kont te keren. Zelfs plassen doe je niet alleen, maar gewoon in een goot in de hoek!

Pfffft, heb zoveel verhalen… Adriaan’s verhalen laten altijd een behoorlijke indruk op me achter.

Op http://www.helpadriaan.nl/ staat er zo´n 900 gevangen zitten in Bankwang. Dat is niet juist. De oorspronkelijke capaciteit was 4000 er momenteel zitten er 8000 gevangenen binnen!

Ben er ook weleens wezen kijken, wat een hell-hole!