Boycot Bush, Blair, Berlusconi, Balkenende

@Arturo
Ach, is het beledigend om je eraan te herinneren dan het een links mannetje was dat Fortuyn doodschoot? Ik zal niet heel de discussie daarrond weer oprakelen maar de kogel kwam van links, werd uitgelokt door links en daarna goedgepraat door links. Inderdaad iets om je rot voor te schamen, het is haast net zo erg als het steunen van bloeddorstige dictators als Castro en Saddam. Shame on you! Kan je die Duitse tekst trouwens in je volgende bericht niet beter gelijk 6 keer copy/pasten? Misschien heeft dat nóg meer effect :stuck_out_tongue:
En vergeet er vooral niet aan toe te voegen dat “sie es wirklich nicht gewußt haben daß die Deutschen und Franzosen so viel geld geklaut haben aus dem Oil-for-Food Programm”. Maar die Duitsers hebben natuurlijk wel wat ervaring in het “nichts wissen”, tot de Amerikanen hen dwongen de ogen te openen.

**
Het lijkt mij een beetje kort door de bocht als je jouw visie van mensenrechten en democratie anderen wil opleggen terwijl binnenslands(VS) zo’n 10% onder de armoede grens leeft. En hoeveel doden vallen er in de VS door geweldsdelicten?
**

@Paulus
Ahh, maar hoe zit het in Nederland met die armoedegrens? Naar schatting leven 1 miljoen huishoudens in Nederland op of onder die grens. Dat komt dus vrij goed overeen met het Amerikaanse cijfer en dan ligt de armoedegrens in Amerika (in koopkracht gerekend) zelfs nog een stukje hoger dan hier. Er zullen altijd mensen zijn die het verknallen. Je moet die mensen inderdaad zo goed mogelijk helpen maar ik geloof niet dat de overheid of de rest van de bevolking verantwoordelijk is voor die mensen. Mensen zijn in de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor hun situatie en we kunnen hen hooguit helpen er weer uit te komen. Hen de rest van hun leven een uitkering verstrekken oid werkt alvast niet, dat heeft het verleden intussen bewezen.
Maar waarom dit ons ervan moet weerhouden om weerloze mensen te redden van massamoorden is mij niet direct duidelijk :unsure:

Wat betreft die geweldsdelicten heb je dan weer wél gelijk. Die zijn er inderdaad te veel en ook die Amerikaanse harde aanpak lijkt dat niet tegen te houden.

@Arturo;
mijn berichtje van 23-04-2005, 18:34:39 is idd aan Anthony gericht! Mochten er buiten ons 3en nog meer mensen zijn die dit topic volgen dan zal dat wel duidelijk zijn denk ik. Bij deze iig een recteficatie :smiley: Sowieso verkeerde conclusie getrokken aan je reactie te zien. Mi scusi!!!

@Anthony

…maar ik geloof niet dat de overheid of de rest van de bevolking verantwoordelijk is voor die mensen. Mensen zijn in de eerste plaats zelf verantwoordelijk voor hun situatie en we kunnen hen hooguit helpen er weer uit te komen.

Maar als een overheid niet verantwoordelijk is voor hun eigen inwoners, waarom dan wel voor inwoners uit een ander land? Het onder de armoede grens leven staat natuurlijk niet in verhouding met de kans om afgeslacht te worden. Iedereen verdient het recht op hulp of je nu inwoner of buitenlander bent, maar duw iemand niet je hulp door z’n strot omdat jij vindt dat iemand hulp nodig heeft of omdat je vindt dat jouw visie beter is.

Dit zal mijn laatste post worden in deze discussie; morgen lekker 5 mndjes naar Italie!!! Het was een waar genoegen weer eens een zinnige en vooral op een zinnige manier een discussie te voeren (over het algemeen dan; dat Deutsche gebakkelei even achterwegen gelaten :stuck_out_tongue: ) Aangezien ik niet van plan ben in het leger te gaan hoop ik dat dit soort discussies bijdragen aan een stukje bewustwording in deze soms rotte wereld!!

Ciao, ciao.

Het gaat natuurlijk wat te ver om hier over zo’n onderwerp heel diep door te filosoferen maar een overheid is naar mijn mening alleen verantwoordelijk voor een aantal randvoorwaarden in het eigen land. Daarbinnen moeten de inwoners kunnen functioneren maar zijn ze dus wel zelf verantwoordelijk voor de gevolgen van hun acties. Verknallen ze het gigantisch dan zijn zij, naar mijn mening, in de eerste plaats zelf degenen die het moeten rechtzetten, niet de overheid. Maar dit verandert niks aan de mogelijkheid om onszelf een soort morele plicht op te leggen mensen die in levensgevaar verkeren te redden.

Ik ben extreem liberaal en eigenlijk tegen langdurige sociale uitkeringen die als een soort hangmat gebruikt kunnen worden. Ik zou bvb de WW na 6 maanden stopzetten om mensen te dwingen desnoods een slechter betaalde baan aan te nemen. Maar als ik iemand voor mijn neus zie verdrinken spring ik echt wel het water in om hem te redden. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor situaties als Bosnië of Rwanda indertijd. Daar hadden we direct kunnen en moeten ingrijpen om mensenlevens te redden. Of de bevolking er daarna voor kiest om onze manier van leven over te nemen (de genoemde mensenrechten die wij hebben bedacht, democratie, vrijheid, etc) is hun keuze. Ze zullen in ieder geval die mogelijkheid dan hebben.

Ik wens je een heel fijn verblijf in Italië toe. Ik wou trouwens dat ik daar ook zo maar 5 maanden heen kon gaan :slight_smile:

Ciao,
Anthony

Caro Paolo,

Bij deze:
Hartelijk welkom in Firenze/Florence, de hoofdstad van mijn geliefde Toscana, dat op dit moment waarlijk overstroomd wordt door studenten (na vaak een verkenningsbezoek van hun ouders…) uit Californie, Texas, Washinton, etc. die niet naar Irak willen, maar voor twee, drie, vier, vijf, zes, zeven, acht jaar hun domicilie in Toscana willen hebben. En geef ze eens ongelijk !!!

Een hoge piet bij de carabinieri schat het aantal “dienstweigeraars” dat de afgelopen 18 maanden alleen al in Toscana arriveerde op zo’n 35.000.
“Meestal via Canada”, voegde ie er aan toe, “Ze zijn het neusje-van-de-zalm en van harte welkom”

Ook ik heb nu (tijdelijk) twee (berooide) Amerikaanse studenten in huis, maar een probleem is hun financienen.De dollar doolt immers ,ook in Toscana, met de dag verder omlaag.
“Ach, we zien wel”, zeggen mijn Texaanse vrienden, en dan:
!Pane e aqua in Toscana (water en brood in Toscane), …
non é la querra (in Iraq…)."

Maar om niet af te dwalen:
Welkom in Toscana

Distinti Saluti
Arturo
P.S.
Voor Anthony heb ik een sub-rubriek geopend op het Cuba-forum.
http://www.wereldwijzer.nl/index.php?act=S…T&f=52&t=10784&

Het gaat over o.a. kittekat, pardon : Kittekat.
Ja, ik bedoel die blikjes kattevoer die het in New-York zo goed doen. En
waarom? Zie:

http://www.wereldwijzer.nl/index.php?act=S…T&f=52&t=10784&

L.S.

Maar waar zijn die massa-vernietigings-wapens nou??

Distinti Saluti

Arturo

tja, misschien in Syrië, misschien in Iran. Tijdens de eerste Golfoorlog werden er ook jachtvliegtuigen naar Iran gestuurd om aan de bombardementen te ontsnappen. Die werden daar toendertijd in beslag genomen dus Syrië zal wel een betere keuze zijn.

Anyway, het maakt weinig meer uit. Irak is binnengevallen en Saddam is weg. De discussie is daarom ook eigenlijk over want links en de as Frankrijk/Duitsland werden gewoon als irrelevant aan de kant geschoven.

Originally posted by Anthony9@25-04-2005, 23:12:52
** tja, misschien in Syrië, misschien in Iran. **

U zegt dat die wapens dus toch bestaan en tja, misschien in Syrie of Iran zijn.

Ik zeg:
Wat een geluk hebben hebben die twee landen dat ze voor de olie-industrie van Texas c.s. niet te vergelijken zijn met Koeweit en Irak.

L.S.

Mij trots is na die dansende prins in Srebrenica tot min 273 graden onder nul gezonken.

Distinti Saluti

L.S.

Na lezing en herlezing van het rapport over Srebrenica sta ik voor de keus:
of wel bovenstaande bijdrage te verwijderen of een correctie te schrijven.

Ik kies voor de laatste optie.

1. Mijn excuus.(vooral aan de leden van Dutchbat, de mensen die “in het veld” waren.
  2. Mijn mening nu is : Dutchbat valt niets te verwijten, men was (mede op last van de UNO) volstrekt onvoldoende bewapend, men kreeg volstrekt onvoldoende steun van andere UNO-eenheden, tegen een duivels zorgvuldig voorbereide genocide door o.a. Milosovics, Mladic c.s. kan geen mens zich voorbereiden en tenslotte: iedere jonge mens kiest instinctief voor het leven i.p.v. de dood. Heiligen zijn daarom uitzonderingen in het menselijke bestaan.

Hoop doet leven.

Al is de leugen (over verboden wapens) nog zo snel (dankzij o.a. CNN &Powell, c.s.) de waarheid achterhaald hem wel…:

Voor het eerst is er een meerderheid (53%) in de USA die geloofd dat de oorlog in Irak een vergissing was.

Ik zeg:

1. " Het is toch wel bot dat een Nederlandse Minister Bot datzelfde niet namens het Kabinet Balkenende mag zeggen".
  2. "Balkenende, Blair,Berlusconi (en Aznar, maar die is door die kiezers al naar huis gestuurd) zijn door Bush II belazerd, daar is dus (beter laat dan nooit) nu een meerderheid in de USA van overtuigd. Alleen balkende Balkenende heeft dat nog niet begrepen.
    Botter kan het niet: zelfs een ezel ( à la Berlus )stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.

Die idiote illegale (ook volgens Kofi Anan) **illegale **oorlog (een botte “preventieve” oorlog…(kan het nog botter op het gebied van oorlogen…, een christelijke!! preventieve oorlog!!)) kost intussen duizenden mensenlevens en -tig miljarden en miljarden. De wapenindustrie vaart wel bij deze B-4
(Bush, Berlusconi, Blair, Balkenende)

Opvallend trouwens dat eerste twee MILJARDAIR zijn en zich beide Christelijk noemen (afstand van alle bezit enzo)
Kan het nog botter?

**Aan die 53% in de USA **(meglio tardi che mai) **echter mijn welgemeende **
Distinti Saluti.

Arturo
Mijn bron voor die 53% dd 25 ottobre 2005:
http://www.repubblica.it/news/ired/ultimora/rep_nazionale_n_1155505.html

ben je gek ofzo, in amerika ligt me hart en dat zal altijd zo blijven en 2006 ga ik er gwoon weer lekker heen, zal aan je denken wanneer ik er aankom

Sinds wanneer is 49 tot 53% van de Amerikanen, ik bedoel de nakomelingen van de Afrikaanse, Aziatische, Europese etc., emigranten (dus niet de oorspronkelijke bewoners, de échte Amerikanen, ja , ik bedoel o.a. de Indianen ENZO…)) GEK OFZO?

Sinds wanneer is de huidige usa niks anders dan een restant, een rudimentair geval van het koloniale verleden van Europa?

Een oude nederzetting van €uropa, meer is die hele Bush-Bush kolonie niet.

Het enigste verschil met de andere kolonien is dat daar de HELE oorspronkelijke bevolking, de Indianen, is vermoord. In de andere kolonien hadden ze tenminste ‘wat’ meer gristelijke barmhartigheid.

Regards
Arturo

Vrede…

…een lange weg…

… met verdacht veel tankstations…

Het heeft wel wat lang geduurd, maar inmiddels heeft ex-president Carter,
toch niet gek of zo,
ook de waarheid betreffende een illegale oorlog (immers zonder UNO-mandaat) ontdekt.

In nieuwste boek schrijft hij dat Bush II valse informatie verspreidde om de oorlog tegen Irak , nota Bene een “preventieve”!! oorlog te beginnen.

…"the Bush administration was determined to attack Iraq using “false and distorted claims after 9/11.”

Carter zegt dat Bush sprak over “mushroom clouds, weapons of mass destruction”
Carter: “No weapons of mass destruction have been found in Iraq.”

Maar een Nederlands minister Bot mag van Balkendende, ook dus door Bush besodemieterd en bedrogen, zoiets niet schrijven of zeggen.

En intussen is door dezelfde Bush de illegale boycot van Cuba versterkt.
Ik zeg: boycotten die USA van Bush-bush.

Arturo
Bush heeft Nederland dus meegesleept in een illegale oorlog, én die Balkenende dient zijn verantwoordelijkheid te nemen. Aftreden dus en onmiddellijk nieuwe verkiezingen. Het gaat hier om een illegale oorlog!

Heel navrant.

Je kunt iemand martelen met een stok, met elektra etc.
Maar het nieuwste is mensen op het hoofd slaan met een 3kg dik boek.
De titel van dat boek is:
Mensenrechten.

Ik herhaal:

1. De oorlog in Irak is, net als de boycot van Cuba, illegaal (geen UNO-mandaat)
  2. Boycot de USA van Bush twee.

Arturo

Vijf Cubanen die nota Bene achter de terroristen aanzaten die een Cubaans vliegtuig hebben doen neerstorten, deze vijf zijn in het Amerika van Bush II veroordeeld tot lange gevangenisstraffen…

Nog een onderdeel van de “puzzel”:
http://www.granma.cu/ingles/2005/noviembre/mar29/49complot-i.html

Wanneer vallen de puzzelstukjes eens in elkaar???

Ik zeg: het ICC, het Internationale Crime Court in DEN HAAG (ja, in
's-Gravenhage, La Haye dus…, wees trots daarop Nederlander, en hang de vlag van dat ICC aan Uw deur…)
is dé aangewezen plaats voor de illegale B-4- bombers.(De Bush-Blair-Berlusconi-Balkenende bende)

http://www.granma.cu/ingles/2005/noviembre/mar29/49complot-i.html

L.S.

Terroristische ((af))-godsdienst) waan- (nadruk op wààn) in wàànzinnigen, zoals diegenen die de aanslag op New York dd 11 sept. deden, dient men met ALLE middelen aan te pakken: ik heb derhalve niet zoveel moeite met vergissingen of fouten van deze of gene instantie (lees geheime diensten van dit of dat land, ja ook de CIA, mits deze diensten maar onder democratische controle staan (en onder een vrije pers etc.)

Des te betreurenswaardig vind ik dat Cubaanse terroristenbestrijders in de USA zware gevangenistraffen kregen.zij waren opzoek naar bom-aanslagplegers in een passagiersvliegtuig, ((76 doden))

Vandaar even het volgende uit Granma:
MIAMI.—A new international effort aimed at collecting the funds needed to run an ongoing publicity campaign to influence public opinion in favor of the release of the five Cubans Gerardo, Ramón, Antonio, Fernando and René has been decided after careful analysis by the U.S. Free the Five National Committee.
The campaign has become necessary given the decision on October 31 by the plenary session of the Atlanta Appeals Court (composed of 12 judges) to accept the attorney general’s petition to reconsider the unanimous decision of three judges from the same court announced on August 9, which annulled the trial and sentences handed down to the Five.
It is extremely unusual that the plenary of a Federal Appeals Court should decide to reconsider an unanimous decision of a court on its own circuit, and particularly one like this based on an exhaustive analysis of the specific facts of the case. That unanimous decision argued by the court in 93 pages, illustrates, without any room for doubt, how it was impossible in Miami to guarantee the Five an impartial jury and thus an impartial trial, the constitutional requisite guaranteed to everyone by the 6th Amendment of the U.S. Constitution. By violating the Five’s right in August the three-judge Appeals Court determined that the trial was invalid due to having taken place outside the legal parameters established by the Constitution.
Why the Court Plenary decided to review that decision is a question that, given the information available, leads us into a speculative terrain. Although it cannot be discounted that political motives may have played a part in the new decision, what the situation requires is the formulation of a response on the part of those of us who are committed to winning the release of the Five, to finally see that justice is done.
A fundamental part of that response is precisely the decision to take forward this ambitious, although essential, publicity campaign, which centrally includes gaining access to the main media and prompting its interest, given the many violations of basic legal rights – discussed and sustained by the Appeals Court decision that annulled the trial – in the essential aspects of the case.
In order to guarantee to success of this campaign we need to raise a total of $250,000 over the next six months, $100,000 of this amount in three months.
The different organizations and coalitions of organizations that make up the movement for the Five in the United States and other countries have committed themselves in this mega-shared effort that ratifies their full understanding of this cause and solidarity with it.
It is not a matter of minor importance. Totally the opposite. While the international effort that succeeded in raising the $60,000 to publish an advert explaining the case of the Five in March 2004 in The New York Times was exceptional, this is much greater. And, in their vast majority, those who make up this movement for the Five at national and international level are workers and students without too much cash and need what they do have in order to survive. We are all aware of the sacrifices that will be part of this effort.
However, on this occasion for finally achieving justice in the case of the Five, the unanimous Appeals Court decision of last August that overturned the trial and the sentences is in favor of this noble cause. It is a praiseworthy decision that assures legal legitimacy to the new effort within this long campaign, in additional to the moral legitimacy that has always been an integral part of it, and to add to it new sectors of opinion.
On November 15, the Court plenary announced the calendar for this appeals process, as well as the two questions involved in it: the right of the Federal District Court in Miami, to deny the motion for a change of venue, and the procedure during the trial for selecting an impartial jury. The Appeals Court plenary established that all the written arguments of both parties – the defense and the prosecution – must be handed in by January 27, 2006. And it has fixed the date for the hearing in the city of Atlanta, where the court is based, for February 13.
According to this calendar, the appeals process will be much faster than the former one. Thus, those of us committed to achieving – by making justice – the freedom of the Five, have a lot to do in a very short time.
"

Einde citaat uit Granma dd 4 dec.2005

Mijn conclusie:

Boycot Bush c.s.

Correctie/aanvulling:
met cum suis bedoel ik Blair,Berlusconi, Balkenende

L.S.

Maar waar zijn die massa-vernietigings-wapens nou??

Distinti Saluti

Arturo
P.S.
De UNO, de Verenigde Naties. besodemieteren en dan een oorlog beginnen:welke straf staat daar eigenlijk op? Ik vraag gerechtigheid voor Powell (met z’n witte buisje ) of zijn opdrachtgever (Bush II)
:boycot hùn usa.

De discussie is er nu wel vanaf…
ik heb er lang over getwijfeld maar het topic toch opengelaten. Gezien er nu slechts alleen door Arturo wordt gepost zet ik deze op slot.