Phuket cops speak on tourist murders

PATONG, PHUKET: Patong’s most senior cop says perceived injustice, drunkenness and robbery attempts are the three factors that lead Thais to assault foreigners.

**Kathu Police Superintendent Grissak Songmoonnark says it is important to examine the underlying causes of Thai-on-farang violence. **

**The comments come just after the announcement of Col Grissak’s transfer from the bright lights of Patong to Phang Nga’s sleepy Kuraburi district in the latest police **reshuffle.

**They also follow a number of attacks on tourists in Phuket and other parts of Thailand. **

In early January, Canadian tourist Ivan Anwar got into a punch-up with a tuk-tuk driver following an argument over fares.

More recently, a 32-year-old Thai man confessed to stabbing elderly German expat Wolf-Dieter Kesselheim to death in an apparent case of road rage.

Two weeks earlier, another German man was shot dead after ‘giving the finger’ to a Thai motorist in Chiang Mai.

**“**We should look at why Thai people are doing this,” said Col Grissak, who doesn’t believe Thai people are predisposed to random acts of violence.

**“**It’s impossible that they’re stabbing or harming people they don’t know for no reason. Thai people are naturally nice.”

Col Grissak said Thais sometimes attack foreigners if they feel feel cheated or under attack.

**“****Lately there was the case of the tuk-tuk driver beating up the foreign tourist because of the fare,” he said. **

**“**The tourist agreed to the fare before taking the tuk-tuk, but when he got to the destination he thought it was too nearby and didn’t want to pay so much. At the same time, the tuk-tuk driver was angry that he didn’t get the amount of money that had been agreed,” he said.

Col Grissak moved on to the murder of Wolf Kesselheim, whose funeral took place on Wednesday.

**“****The case in Chalong of the German being stabbed to death began when the German didn’t notice the Thais’ bike and nearly crashed into them,” he said. **

**“**Then they chased him and honked at him, so the farang gave them the middle finger. The case was down to neither side showing any kindness to the other.”

**A second common cause of such incidents are drunken tourists, Col Grissak said.

The third and least common cause was when tourists fight back during robbery attempts, he said.

**

**“**If foreigners think they haven’t been treated fairly, the best thing for them to do is inform the police or call related organizations like the Tourist Police on the1155 hotline number,” he said.

Chalong Police Superintendent Chinnarat Ritthakananon, who is also getting transferred off Phuket later this month, said tourists needed to follow the rules of the road and be kind to other drivers.

**“****They should educate themselves about the place they are visiting, especially dangerous places,” he added.

Bron:Phuket Gazette

Theo
**

Whatever, it is all the fault of the Farang!
Maybe this is why he was shuffled out of the way?

‘Thailand het land van de glimlach’ laat me niet lachen!!!
Je hebt als ‘farang’ geen enkele rechten heb je een ongeval ook al
ben je volledig in je ‘recht’ de Thai krijgt altijd gelijk…
Bij een ‘discussie’ krijg je het ware gelaat van de Thai te zien dan worden ze bijzonder agressief vaak zonder reden met hen in discussie gaan gaat niet ze hebben altijd gelijk…het lijken wel moslims…
In Pattaya zijn al veel Belgen vermoord vaak juist voor ze een grote som geld gingen afhalen politie zegt dat het ‘suicide’ is autopsie op het lijk
is verboden de lijkzak gaat direkt op het vliegtuig naar Belgie omdat de
politie 100 precent betrokken in het beroven van de grote som geld de
ambassade van Belgie niets doet om je te helpen want ze willen hun luxeleven en vetbetaalde baan niet opgeven in Thailand…
Tientallen westerse meisjes zijn met geweld verkracht door Thai op de
eilanden maar word in de ‘doofpot’ gestoken typisch Thai want geen
gezichtverlies en ze leven van ons de ‘crazy’ farangs…

Thai zijn extreem materialistisch racistisch(probeer maar eens 1maand te lang te blijven en dan het land te verlaten maar Thai komen wel met een toeristvisa 3maanden naar Europa 85 percent duikt na 3maanden in illegaliteit zonder problemen zondr geldboete)grond op je naam kopen kun je nooit we zijn alleen welkom om in hun luxeresorts geld uit te geven dan kunnen ze lachen of ons uitlachen???

‘Gebruik je ogen en je verstand voor de Thai ze sluit’

@ Confedrate,

Heb ooit wel eens in een van uw onzinnige posts gelezen dat u open stond voor het invoeren van de sharia wetgeving(ik dacht iets met Indonesië 86% moslim), en nu verklaard u dat “niet” moslim Thais(namelijk 95% is boedhist) lijken op moslims, zie uw citaat.

Ja wie liegt, onwaarheden en onzin uitkraamt moet veel onthouden anders verspreekt gij zich, bij deze.

Het is niet Confedrate maar Confederate(google maar eens wat dit eigenlijk is heb er zo eentje…)

Ten tweede geef kritiek op het artikel van mij en niet op de ‘man’ want dan leg je je zwakheid en frustratie bloot ‘would be’ Johan Cruyf filosoof…

500 bath betaald de ‘farang’ per dag ‘overstay’ in Thailand.
Moesten ze alle illegale Thai die in Belgie/Nederland met een toeristenvisum
van 3maanden komen en dan jaren langer blijven/schijnhuwelijken aangaan
ook 500 bath per dag overstay laten betalen de Belgische/Nederlandse staatsschuld was direkt oplost…

Confederate,

Heb je nog iets zinnigs te melden of alleen onzin?

@ Confederate,

Ach een lettertje verkeerd typen dat staat toch niet in vergelijking met al uw onzin die u verkondigd.

Uw zwakheid en vooral frustratie die ligt u vooral zelf bloot in uw posts, en nu gaat u dat mij aanrekenen !!!
Uw rekend mij aan dat ik op de man speel, terwijl u hele bevolkingsgroepen hekelt.

Het laatste is een taak van de regeringen die door u en mij worden gekozen, die zult u daar op aan moeten spreken, ,maar dit soort zaken niet op een reisforum tersprake hoeven te brengen wat heeft dat voor nut.

En let u dan ook even op hoe je Cruijff schrijft.

‘In het land van blinden(Thailand) is eenoog(realist) koning’…

Happy Valentine and keep on dreaming of Thailand boys while they rip you
off with a smile’

Nog een fijne Valentijns Zondag en prachtige reizen naar Thailand.

Hopelijk leert iedereen van zijn fouten(ook de mijne en dat zijn er zeer veel geloof me…)

@ Confederate

Dit is tot nu toe het meest zinnige wat u heeft geschreven en wat ik ook daadwerkelijk geloof, een schrale troost een mens is nooit te oud om te leren.

@ confederate,

kan begrijpen dat een thai agressief wordt van u, zou ik ook worden als ik zo’n dom figuur voor m’n neus zou hebben. Zelden zo’n domme post gelezen zeg. maar ben blij dat we jou nooit hier in thailand zullen tegenkomen zeg. je valt ook in de categorie touristen ‘het lijkt wel of ie z’n hersens heeft thuis gelaten’ alhoewel ik me afvraag of jij die ooit hebt gehad.

cha yen yen

Mijnheer Confederate,

U moet in Thailand een grote teleurstelling meegemaakt hebben, dat dan naar ik denk een trauma geworden is, anders zijn Uw vele negetieve topics niet te verklaren. Of U wil gewoon de mensen op stang jagen, waarom ???
Het is hier natuurlijk niet allemaal rozengeur en manneschijn maar als je ziet hoe vele toeristen en zelfs farrangs die hier al een tijd wonen zich gedragen (sorry de goeden boeten voor de slechte) wordt ik er soms zelf kwaad van. In Th. geld - Dat je iemand geen gezichtsverlies (zeker niet in het openbaar) laat lijden.
- Een gedane afspraak en of belofte geen keer neemt.
Ik keur geweld ten allen tijde volledig af, maar daar ik zelf af en toe in onze horecazaak mee hielp moest ik mij soms inhouden door het gedrag van de mensen.
Bij ons steken ze je dood enkel en alleen uit hebzucht

Daarom leef ik in Brazilie op een plaats waar geen toeristen komen(staat in
geen enkele Lonely Planet gelukkig…).
Want eerlijk jaarlijks 9miljoen toeristen die Thailand bezoeken maken veel
natuur kapot alle eilanden worden opgeofferd voor de farang(onteigenen
van lokale mensen,bomen kappen,infrastructuur resorts,ontlasting direkt
de zee in,snelle bootverbindingen die alle onderwaterleven vernielen enz…)
Hopelijk beseft de Thaise regering ooit dat ze niet alle eilanden kunnen exploiteren maar ik vrees ervoor…

Gelieve dan je zwartkijken op Thailand NIET MEER op het forum Th te willen plaatsen. Leef gelukkig en wel in Brazilie (waar ze dagelijks regenwoud ter grote van een Belgische provincie rooien en als er maar een beetje goud gevonden word kilometers rivier vervuilen met loodtintuur om niet te spreken van de opstandige indianen die dan vermoord worden) en laat ons hier ons leven lijden AUB.
Thanks Frank

@ Frank,

Perfect beantwoord Frank :thumbsup:.

Besef dan wel dat heel het Braziliaanse regenwoud naar de kloten gaat door het aanplanten van palmolie omdat wij westerse mensen(ook U)
honderden verschillende soorten shampoo,douchegels willen die in grote
shoppingmals te koop zijn(waar Thailand er honderden van heeft whe like shopping weet je wel)en dan zwijg ik nog van Shell die olie ontgint
op Brazilie,Nigeria(heelder stammen worden hun rivieren(drinkwater,vis) vergiftigd.
Sumatra op Indonesie zelfde verhaal regenwoud unieke dieren weg want
aanplantingen palmolie Shell(olie) dat zeer veel bloed aan zijn handen heeft.
Brazilie rijd al meer dan 30 jaar op ethanol en nu word Europa 30 jaar te laat wakker doen ze nog niets want hybrideauto is een ‘joke’ Toyota
Prius rijd nog geen 5percent op zijn batterijen die giftig zijn en aangemaakt worden door kernenergie(honderden jaren giftig afval) en of vervuilende steenkoolfabrieken)
Brazilie heeft het laagste AIDScijfer is een groeiland met een sterke ekonomie en leeft niet van geleend geld zoals Thailand waar de ekonomie een ‘luchtbel’ gesponsord door USA.
Thailand is geen ‘vrijland’ het is een kolonie van USA de militaire vloot ligt daar zo is Pattaya trouwens ontstaan Vietnam war remember…
Brazilie is tenminste onafhankelijk en kan zijn eigen boontjes doppen hangt
niet af van ‘farangs’…
‘Ordem et progresso’ en niet je ziel verkopen aan de USA of de ‘farangs’

En nu hou ik op want het is ‘CARNAVAL’ in heel Brazilie dus dansen zingen
wat Aziaten nog in een miljoen jaar hebben ‘soul en ritme’…

er wordt heel wat meer oerwoud gekapt voor soja teelt dan voor palmolie en het is dan mischien wel voor olie en of soja voor het westen maar je bent het er dan toch wel mee eens dat het toch echt voor het geld gebeurd dus graag uitleg over het verschil iets voor het geld van de westerse mens te doen of iets voor het geld van de westerse mens te doen
want dat zie ik echt niet??

groet dirk :chin:

En wie eet de meeste soja?
Juist ja Aziaten…
Er word nu meer Braziliaans/Indonesisch oerwoud gekapt dan 10 jaar geleden…
Alle ellende komt door overbevolking(Aarde is 4 keer overbevolkt Aziaten zijn daar het grootste deel verantwoordelijk voor Filipijnen is de
snelst groeiende bevolking van Azie bezoek Manila een echt 'Hellhole dan zwijg ik nog van India,China,Bangladesh,Indonesia,Vietnam,Tailand
enz…elke dag worden er 18.000!! nieuwe wagens op de weg gebracht in
China met vervuiling,verwoestijning als gevolg…
Volgende oorlog is voor water in Bali van de 400 rivieren zijn er al 260!!
uitgedroogd en Bali heeft geen irrigatie of ontziltingsinstallaties dus dat
word daar een katastrofe…
In plaats van dagelijks voor veel rupiahs te offeren zouden ze beter dat
geld investeren in irrigatie en ontziltingsinstallaties maar wie ben ik ik
ben voor hen maar een domme ‘Bule’…
Ik neem mijn verantwoordelijkheid maak nooit kinderen koop nooit een
auto rook niet gooi nooit afval op straat of op de stranden want op
elk strand waar ik worldwide kom gooien mensen hun plastic bags en peuken op het strand maar ze willen wel hagelwitte stranden…van zo een
soort mensen krijg ik moordneigingen…

Nog effe en het word terug ‘Apocalypto’ het recht van de sterkste…
Ben er helemaal klaar over oefen dagelijks in Brazilie…

nederland is de grootste afnemer van soja (veevoer hier) gevolgd door de amerikanen

met deze post wil ik alleen aangeven dat het echt niet zo is dat azie geheel schuldig is aan het kappen van oerwoud in indonesie en brazilie zoals jij zegt