Groot gelijk bep, maar toch is het niet leuk. Je hebt toch liever dat alles rustig is. Kan het ook echt niet bevatten hoor dat mensen zoiets doen.
Op teletex nederland staat dat de Turkse politie een aanslag heeft voorkomen in Izmir.
Ik hoop dat het snel ophoud.
Nou als je de media moet geloven dat is dit nog maar het begin. Er staan meer aanslagen gepland. Het is te belachelijk voor woorden dat onschuldigen mensen de dupe zijn van dit soort aanslagen. En dit alleen maar omdat deze beweging de leider Abdullah Ocalan vrij willen hebben. Dit is te gek voor woorden hoor. Ik vraag me af waar dit heen gaat met de werled.
Ook ik ben natuurlijk erg geschrokken van de bomaanslagen. En dan vooral die in Marmaris, wat toch een beetje mijn 2e thuis is! Heb contact gehad met een paar bekenden daar. Die zijn zich ook lamgeschrokken. Maar aan de andere kant gaat alles wel weer "gewoon"door. Er schijnt een enorme controle te zijn in de dolmus busjes en dat stelt dan wel weer een beetje gerust. Ikzelf ga 19 september weer naar Marmaris, maar of ik dan met de dolmus ga?? Nu zeg ik nee, maar tegen die tijd denken we er misschien weer anders over. Ik hoop van harte dat er geen aanslagen meer zullen komen, waar dan ook in Turkije. Elke dode is er 1 teveel en elke gewonde natuurlijk ook. En die leider Öcalan zal echt niet vrij komen omdat er aanslagen gepleegd worden. Volgens mij werken dit soort dingen alleen maar averecht en worden onschuldige mensen zwaar de dupe!
gr. Marjan
En nu is er al een in Izmir verijdeld… En dat is MIJN tweede thuis, samen met Kusadasi en omgeving !
Ik hoop toch maar dat het snel zal stoppen, of dat ze het in ieder geval kunnen voorkomen. Dit is niet leuk meer. Ze zullen nu wel alles en iedereen in opperste staat van paraatheid brengen.
Sterkte voor iedereen die in Turkije woont of er familie of vrienden heeft.
liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN
In Side alles rustig,geen verhoogde paraatheid.
Er wordt ook niet over gesproken,het leven gaat gewoon zijn gangetje.
In Manavgat idemdito.
Groetjes,
Hans.
Hoe erg het ook is maar het lijkt er op dat mensen eraan beginnen te wennen en niet direct meer in paniek geraken.
Hopelijk heeft het geen effect op het toerisme,en wees eens eerlijk in spanje gebeurde hetzelfde ook vaak en ook daar heeft het uiteindelijk het toerisme niet kapot kunnen maken.
Maar mij lijkt het dat mensen meer vertrouwen hebben in Spanje omdat het wss dichter bij de deur ligt. En Turkije ligt tenslotte dichtbij Irak en zo, en de meeste mensen schrikt het af, maar mij alvast niet !
Ik was er met de oorlog in Irak, 70 mensen in een hotel voor 600 !! Was alleen maar luxe voor ons. Ik was er met de bom in Kusadasi in de dolmus, ik was er met de vogelgriep, ik ben er al 10 jaar ieder jaar en soms meerdere keren op een jaar geweest en ik leef (nog altijd)! Dus waarom nu ineens niet meer gaan ? Turkije is zovéél groter dan België, als er hier iets gebeurd, merken we het ook niet…
mijn god, wat ben ik blij dat ik een zo’n 3 weken geleden terug ben gekomen uit marmaris. ik zat daar in balim, tegenover de mac. dus als ie inderdaad daar af is gegaan…
Het is een loterij. Volgende maand vlieg ik naar de VS, wat moet ik doen ? ik voell met niet gemakkelijk met het idee dat er waarschijnlijk organisaties zijn die mijn vliegtuig neer willen halen. Maar het is wel zo.
Ga ik naar Turkije op vakantie ? dat is anders, maar toch. Als je de eerste berichten hoort dan denk je, ik blijk veilig thuis, maar ik laat me door die klootzakken niet hinderen in mijn bewegingsvrijheid. Dus, ja, Turkijë blijft voor mij een vakantiebestemming.
inderdaad, het is een vakantiebestemming. en eenmaal daar is er altijd wel een vakantiegevoel. maar het idee dat er nu zoiets aan de gang is, met aanslagen en zo, zou mij geen gemakkelijk gevoel geven als ik er binnenkort naar toe zou gaan. maar jah, het is inderdaad zo dat je dan nergens meer heen kunt. zelfs hier in ons eigen Nederland zouden aanslagen kunnen komen, al lijkt die kans nu verder weg dan die is in Turkije of in de VS
hallo allemaal,
Sorry, maar ik moet er even op reageren wat hier allemaal geschreven word!
Wat een paniek allemaal!! In nederland word het allemaal zo overdreven verteld!
Beetje erg jammer dat ze er niet bij vertellen dat het om 2 geluidsbommen ging, dus dat zijn geen echt bommen. 1 was wel echt, er liggen nu nog 3 mensen in het ziekenhuis, niks ernstigs. Valt allemaal reuze mee!
Ik woon nu 3 jaar in Marmaris, ik voel me hier veiliger dan in mn nederlandse woonplaats rotterdam.
Ook erg jammer dat veel mensen van hier gelijk tickets terug hebben geboekt, nergens voor nodig.
Dus blijf allemaal lekker op vakantie gaan naar Turkije! :slywink:
Sorry maar het valt allemaal reuze mee, ik denk niet dat de nabestaande dit zeggen van de doden die in andere plaatsen zijn gevallen:disgust:
Misschien dat het in Marmaris mee valt omdat er slechts enkele lichtgewonden zijn, maar dan nog je zal het bericht maar thuis krijgen.
Ik laat mezelf er niet van weerhouden om niet meer naar Turkije te gaan,
19 september gaan wij zelf naar Antalya, maar om eerlijk te zijn ik geloof niet dat ik mezelf nog erg op mijn gemak voel in de dolmus, en in de plaats Antalya zelf. Het zal allemaal wel weer slijten maar het is nog zo vers dat het toch in je gedachte rond spookt.
Je was me net voor Chivas, ben het helemaal met je eens. Vind persoonlijk iedere gewonde die getroffen wordt door een aanslag er 1 teveel.
Ja tuurlijk je heb gelijk, begrijp me niet verkeerd tis allemaal heel erg.
Maar ik had het over Marmaris en niet de andere plaatsen.
Maar ik bedoelde alleen dat het zo overdreven vertelt word in NL en dat ze zeggen dat je niet meer naar turkije moet gaan vanwege de bommen. Dit seizoen is zo verschrikkelijk slecht, de turken hier verdiene het niet om negatieve publiciteit te krijgen. En dat gebeurt wel heel erg.
je heb gelijk crisycl maar het is niet zo dat de negatieve publiciteit op de turkse ondernemers en het personeel daar. maar ik kan me goed voorstellen dat de mensen huiverig zijn om nu op vakantie te gaan. Ik zelf ben aan de ene kant wel blij dat ik nu niet op vakantie hoef. En als ik al wel zou gaan laat ik hier mijn familie ook niet met een rustig gevoel thuis hoor. En of het nu een geluidsbom is of niet alleen t idee al…
Het zal mis allemaal wel loslopen maar toch… Je zou het bericht maar thuiskrijgen of net als die britten toevallig in dat busje zitten
heb net gehoord dat er weer een bom is ontploft en er zijn doden gevallen.Dit keer niet een in toeristische badplaats.
**In de zuidoostelijke Turkse provincie Van is zondag een aanslag gepleegd met een van afstand tot ontploffing gebrachte bom, heeft de politie be In de zuidoostelijke Turkse provincie Van is zondag een aanslag gepleegd met een van afstand tot ontploffing gebrachte bom, heeft de politie bekendgemaakt. Daarbij zijn negen gewonden gevallen, van wie een in het ziekenhuis overleed. **
**Onder de gewonden zijn twee politieagenten. Doelwit was een openluchtcafé in de plaats Catak, waar mensen bijeenkomen om thee te drinken en een hapje te eten. De bom was verstopt in een pakketje en explodeerde toen politieagenten dat wilden inspecteren. ****Volgens de politie zitten Koerdische separatisten waarschijnlijk achter de aanslag. Eerder deze week eiste een radicale, aan de PKK gelieerde Koerdische beweging de verantwoordelijkheid op voor een reeks aanslagen in Turkse toeristenoorden en in Istanbul, waarbij drie doden en tientallen gewonden vielen. **
kendgemaakt. Daarbij zijn negen gewonden gevallen, van wie een in het ziekenhuis overleed.
Volgens de politie zitten Koerdische separatisten waarschijnlijk achter de aanslag. Eerder deze week eiste een radicale, aan de PKK gelieerde Koerdische beweging de verantwoordelijkheid op voor een reeks aanslagen in Turkse toeristenoorden en in Istanbul, waarbij drie doden en tientallen gewonden vielen.
Het houdt maar niet op he. Ik wordt hier helemaal apatisch van als ik dit weer hoor. Sterkte voor alle mensen die dit moeten meemaken.
Ik heb hier geen woorden voor hoor.