Heb je weleens gezien hoe surfen werkt?
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“OzIlYEp_kDo” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Ziet er prima uit. Denk je dan in dat het gratis is. Het lijkt mij erg handig om op reis Google maps, email, Wikipedia etc te kunnen raadplegen zonder een vermogen kwijt te zijn aan roamingkosten of afhankelijk te zijn van internetcafé’s of wifi-spots. Voor reizigers (en dit is wereldwijzer.nl) lijkt me dat gewoon ideaal. Ik beweer niet dat het je standaard internetdevice wordt, maar er is geen ander apparaat die gratis 3G biedt in zoveel landen.
Prima dat je 20 jaar ervaring hebt met draadloze technologie, maar bekijk dan ook gewoon één van de tig reviews van techsites lezen en lees je zaken als:
Battery Life
Amazon claims that the Kindle 3G will run for a month on a single charge with wireless off and up to 10 days with wireless on. In our usage, we noted that the battery didn’t even get down to half when using it over 4 days with wireless on. And when wireless was off the battery meter barely budged over 2 days.
Read more: Amazon Kindle 3G - Full Review | Laptop Mag
of gebruikerservaringen op Mobileread.com:
Kindle 3 Battery Life-Compare info here
Die batterijduur wordt in de praktijk dus wél gehaald en als je op reis bent kan je natuurlijk ervoor kiezen om de draadloze verbinding de meeste tijd uit te schakelen.
De bewering dat ik commercie is totaal ongefundeerd en een aardige belediging. Dat soort zaken mag je achterwege laten. Mag je mij vertellen hoe ik geld zou verdienen door te zeggen dat het een prima reader is. Ik baseer me op m’n eigen ervaringen, ervaringen van anderen en reviews. Bij de vorige generatie eReaders vond ik de Kindle zelfs verre van ideaal. Toen was ik vooral gecharmeerd van de prijs/kwaliteit van de Sony’s, waarbij vooral de PRS-505 een pareltje was.
De huidige Kindle is momenteel echter een stapje voor op de concurrentie met het verbeterde scherm(sneller en betere contrast), gratis 3G in veel landen en interface. De directe toegang tot Amazon is voor veel mensen ook een voordeel, aangezien het de grootste online webshop is. Daarnaast waren de Kindles eerst een van de duurste eBook-readers, terwijl ze nu tot de meest betaalbare horen.
Als native ePub support een absolute vereiste voor je is, dan moet je hem vooral niet aanschaffen, maar het is onzin om het apparaat af te serveren als troep en te beweren dat ik commercie bedrijf. De reviews zijn lovend en als je geen probleem met met een conversie van een seconde, dan is er weinig aan de hand (naast het feit dat de meeste boeken al te vinden zijn in Mobi of PDF formaat). Calibre is een goed programma om je eBook library te beheren en te converteren. Niet alleen voor de Kindle, het wordt net zo vaak gebruikt voor andere eBook Readers.
Ik ben een absolute gadgetfreak en volg de ontwikkelingen allemaal nauw op de voet, van smartphones tot spiegelreflexcamera’s tot computers tot tablets tot ereaders. Ben daarnaast een webdeveloper, programmeur en actief member op Tweakers voor het geval dat je m’n technische kennis in twijfel wil trekken. Ik heb geen voorkeur voor merken, behalve dat ik niet echt gecharmeerd ben van Apple’s en Acers
. Als er een eReader uitkomt die beter is dan de Kindle, dan juich ik dat alleen maar toe.
Dit post ik voor de rest niet om jou in diskrediet te brengen, maar het lijkt er een beetje op dat je enigszins bevooroordeeld bent wat betreft de Kindle en de mening vooral gebaseerd is op de vorige generaties eReaders.