Boeken of e-reader??

Even een praktisch vraagje, misschien heeft iemand er ervaring mee?
Ik houd heel erg van lezen, en wil dit tijdens mijn reis graag blijven doen. Nou twijfel ik, mijn eerste idee was om een boek mee te nemen en steeds te ruilen in hostels, maar ik ben geen held in het lezen van Engelse boeken, en vraag me af of er leuke boeken tussen staan?
Of ik neem een e-reader mee, scheelt gewicht & plaats, en dan kan ik lezen wat ik wil…
alleen vraag ik me af of ik daarmee een risico loop? het is toch een best duur apparaat waar ik dan mee ga lopen… of doen heel veel backpackers dat tegenwoordig?

Wat betreft het gebruik: ik heb sinds een tijdje zo’n ding en kan eigenlijk niet meer zonder. Leest erg prettig en je hebt 200 gram aan bagage (en ondertussen onbeperkt boeken). Daarnaast kan je, als je een beetje handig bent, veel gratis e-books op internet vinden. Ik heb laatst (niet helemaal koosjer uiteraard ;)) een bestand met 230 digitale Lonely planets gedownload. Perfect.
Qua waardevolle spullen, ik zie een e-reader niet als heel kostbaar, maar dat komt omdat ik ook met een spiegelreflex, extra lensen en een netbook reis. Risicovol, maar fotografie is een passie, dus kan het niet over m’n hart verkrijgen om met een compactcamera op stap te gaan. Er zijn natuurlijk ‘veiligheidstassen’ die moeilijk te ontvremen zijn. Verder denk ik gewoon een kwestie van je gezonde verstand gebruiken.