Ik ben van plan om samen met mijn vriendin 6 maanden te gaan reizen.
Nu lees ik dat veel mensen boeken lezen als ze op reis zijn.
Nu zijn mijn vragen,
Hoe nemen jullie dat allemaal mee…
Wij hebben al een lonely planet of 6 tot 8 nodig en dan ook nog lees boeken… Je backpack weegt dan al een kilo of wat.:disgust:
Zijn de lonely planets overal makkelijk te koop? Denk dan aan landen als panama, peru, chilli ect.
Overigens leesboeken daar kopen is geen optie aangezien engels lezen niet altijd even makkelijk gaat…
Ik hoop dat iemand hier een passend antwoord op heeft.
Ik heb hetzelfde probleem,
En ben voor de leesboeken aan het overwegen om een e-reader te kopen.
het kost iets meer, maar dat scheelt een hoop gewicht.
Qua lonely planet is het wellicht een idee om bijvoorbeeld een algemene te kopen voor zuid amerika bijvoorbeeld… Het is dan beknopt… maar dan kan je hem wel meenemen…
hallo,
Ik kan niet spreken voor Z-Amerika, maar in Azie ben ik een vaste bezoeker bij allerlei leuke hotels… Oftwel even binnen wandelen en vragen of je wat boeken mag lenen. Is nog nooit een probleem geweest ( lees ongeveer 5 boeken per week…, en dat alweer 7 maanden lang.) Daarnaast zijn er altijd nog wel boekenwinkels, alleen betaal je dan vaak meer dan dat de boeken in de aanbieding kosten in Nl. En nee ik neem nooit LP mee, je hebt overal internet om je goed in te lezen. Daarnaast zijn er altijd wel travelagency’s die je met allerlei vragen kunnen helpen.
Moet zeggen dat ik denk dat ze daar alleen engelstalige boeken zullen hebben… dus dat word moeilijk. De e-reader is ook een optie maar vraag me toch af hoe veel andere het doen. Mochten mensen nog tips hebben, plaats dat dan even hier!
De lonely planet vind ik altijd wel fijn om dingen in op te zoeken. Ik zie het als een inverstering in het reizen en als ik het land gehad heb verkoop ik ze weer of laat ze achter in een hostel. Maar in Azië is er makkelijk goedkoop aan te komen, weet niet of dat in zuid-amerika ook is.
Een e-reader is handig, anders ben je aangewezen op engelstalige boeken wat opzich ook geen probleem is, leer je vanzelf wel.
Ik ben voor een jaar op reis geweest. Tip: neem 1 lonely planet mee en 1 leesboek. De rest kan je gewoon daar kopen/ruilen veel goedkoper dan in nederland. e-reader is af te raden. Erg onhandig en duur.l
Je kunt tegenwoordig op de wat geavanceerdere telefoons ook gewoon e-books lezen. Op bijv. ebook.nl kun je deze kopen. Op die site zijn er ongeveer 170.000 e-books waarvan ongeveer 1000 in het nederlands. Als je bekend bent op het internet zijn de e-books ook wel gratis te verkrijgen hoor.
Ik ga ook een paar maanden op reis en zat met hetzelfde probleem. Voor mij is dit ideaal!:chin:
Ik zou inderdaad ook niet zoveel lonely planets mee gaan sjouwen. Die zijn overal te koop. Hoewel ik in Mexico wel een tijd heb gezocht naar de LP van centraal amerika.
Leesboeken heb ik ook steeds ter plekke gekocht. Vaak heb je winkels waar je met je tweedehands boek kan komen en hem kan ruilen, met vaak een kleine bijbetaling, voor een andere. Natuurlijk wel verreweg de grootste keus in Engelse boeken, maar ik ben toch ook vaak een kleine selectie Nederlandse boeken tegengekomen. Verder kan je ook nog wel eens ruilen met medereizigers.
Trouwens wel grappig; je ziet dat die boeken zo de hele wereld overgaan. In sommige winkels zetten ze er een stempel in, en zo leende ik in Belize een boek wat ook een stempel van een winkeltje in Nepal had, waar ik een paar maanden eerder zelf ook was geweest.
1 Lp en 1 Leesboek.
Leesboeken kan je overal ruilen of tweedehands kopen voor een euro ofzo. Ook in het Nederlands is er wel aanbod hoor alleen niet altijd heel veel keus. LP’s koop je onderweg een land vooruit. In iedergeval niet allemaal meeslepen.
Ik schrijf voorin mijn boek altijd waar ik hem uit de kast heb gehaald en waar ik hem weer in de kast stop. Zo stond ik in Indonesie in een boekenkast te kijken en daar stond MIJN boek dat ik in Beijing uit de kast had gehaald en in Hanoi weer geruild had.
Dan denk je, dat gebeurd maar 1 keer maar ook in Australië kwam ik weer een boek van mezelf tegen. Erg leuk!