Bezitterigheid/jaloersheid!?

Hallo,

ik hoop dat hier niet al een topic van is, maar zijn jullie geliefden ook erg bezitterig en jaloers? Het is wel bekend van Turken, maar toch, ik ben het niet gewend :open_mouth:

We hebben nog niet zo lang en ik moet nog zien hoe het loopt, maar hij verdacht mijn beste vriend ervan dat hij met me vreemdging en slingerde hem allemaal doodwensingen toe via facebook… Tot ik hem uitlegde dat het mijn beste vriend was en we niks hebben.

Maar later begon hij weer mijn facebook wachtwoord te vragen om mij te controleren!? En toen ik dat niet gaf werd hij uiteraard boos en ging hij commanderen een paar jongens van mijn vrienden te verwijderen. Ik laat me dus mooi niet commanderen en dat heb ik ook gezegd, en dat hij me maar moet vertrouwen. Gek genoeg luisterde hij daarnaar, ik hoop dat het zo blijft…

Hebben jullie dat ook?

Groetjes,

Uhm… Het gaat niet in zovere dat ik mijn wachtwoorden moet afstaan… Maar ik heb ook hetzelfde als jou gehad met Facebook dat ik met mijn beste vriend aan de lopende band berichten schreef, en toen kreeg ik ook wel een beetje een boos smsje van mijn askim wie hij was en wat daar de bedoeling van was. En verder vind hij het niet leuk als ik uitga en dat soort dingen… Maar dat snap ik wel ! En verder valt het hartsikke mee hihi =).

Mijn vriend is wel jaloers, maar meer als het erom gaat dat een andere man naar mij kijkt ofzo… haha ik vind dat alleen maar schattig…

Mijn wachtwoord van mijn facebook enzo weet hij niet, en dat hoeft hij ook niet te weten… Hij vertrouwd me, en anders heeft hij pech…

Dat hij jou gaat commanderen is echt belachelijk en goed dat je voor jezelf opkomt hoor!

Nu ben ik jaloers op JULLIE :stuck_out_tongue:
Ik kan niet met een jongen praten of hij moet precies alles weten, wat lastig gaat met vertaalmachines…
Zoals jullie misschien al weten uit mijn eerdere post is hij een stuk ouder dan ik, maar ik snap niet waarom hij ZO ONTZETTEND jaloers is…

Ik kan heel erg met hem lachen en hij is heel lief maar als het op vertrouwen aankomt…
Ik zie wel hoe het gaat…
Maar wat dan ook, ik laat me nooit commanderen en al helemaal niet door jongens.

Oh mijn vriend wil ook weten wat ik bespreek met een jongen waar hij bij is hoor… Haha maar dat is andersom precies hetzelfde… :wink: Vorige week in ons hotel keek de chef mij de hele tijd aan… en toen moest en zou M. me zoenen in die bar… zodat die chef kon zien dat ik van hem was…

Maar nee… echt bezitterig of heel erg jaloers is hij niet… :slight_smile:

Ja, dat snap ik ook nog wel =) Barmannen ook altijd :stuck_out_tongue:
Maar ik bedoel op iemands muur schrijven op facebook ofzo, want we zijn nu natuurlijk niet bij elkaar…
Mijn beste vriend schrok zich dood van die bedreigingen zucht

Maar ik snap die jaloezie ook wel, ergens is het wel schattig, maar in zulke mate… Het hoort bij de cultuur, helaas.

Hij zal moeten leren vertrouwen, en als ik vreemd zou gaan zou ik dat zoiezo niet doen via facebook xD

Bedankt voor de reacties trouwens (:

Azile : misschien leert ie het nog wel af… Dat hij wel na een tijdje denkt ik vertrouw der wel dat moet je ook opbouwen toch, vertouwen is er niet zomaar ineens daar moet je wel wat voor doen vind ik ? Maar ik zou het ook erg vervelend vinden als mijn askim zo zal doen. Heb je er wel eens met hem over gesproken dat je het niet leuk vind ?

Hmm, mijn askim is ook niet heel snel jaloers, al beweert hij van zichzelf dat hij heel snel jaloers is =D maar is helemaal niet zo!
Meid pas toch op als hij al gaat beginnen met bedreigingen :s , vind dit toch niet echt normaal dat hij jou vrienden even gaat bedreigen…!
Wel goed dat je je wachtwoord niet geeft, hou voet bij stuk en hopelijk leert hij het dan wel ;)! Maar zoals deems ook al zei : vertrouwen moet groeien … ik merk ook wel dat mijn askim in het prille begin ook kon zeggen : met wie ga je uit?? Jongens of meisjes??
maar nu doet hij dat allang niet meer, nu zei hij zelfs na mijn examens : ga nu maar eens lekker uit !! =D haha

Ach, je zal het vanzelf wel merken of hij dit gedrag verandert of niet :wink: ! succes!

kus!

tsje een bƩƩtje jaloezie is leuk, lief, hij houdt van je en wilt laten merken dat je van hem bent…
maar alles waar tĆ© voor komt te staan…
ik hoor altijd alarmbellen rinkelen als iemand zó jaloers reageert als jouw vriend azile… hou het goed in de gaten, want stel jullie gaan samen verder en dit blijft zo, zul je je nooit op je gemak voelen, en altijd maar op moeten passen met wat je doet en zegt… wat is dan de volgende stap: je mag niet meer dragen wat je wilt, wĆ”nt te open of te sexy of whatever?..
Pas op meis! Misschien dat hij het nu wel snapt, en ik hoop dat ook echt voor je! Maar blijf het gewoon in de gaten houden ok :wink:

Ja mijn man is ook in lichte mate jaloers, hij had er moeite mee dat ik een jongen als beste vriend had… Maar in dit geval was dat ook terecht, want m’n beste vriend bleek verliefd op me te zijn… Dus ja… :wink:
Maar hij zou m’n wachtwoorden nog niet dĆŗrven vragen haha!

Missy: maar jou man is ook gewoon een schatje! :wub:

hahahah ja anders was ik natuurlijk nooit met m getrouwd cheer
neee hij heeft ook z’n minpunten natuurlijk, wie niet :wink: maar dit is wel iets wat heel erg uit de hand zóu kunnen lopen, zeg niet dat dat in dit geval zo is, maar het is wel zo slim het in de gaten te houden :wink:

Hoiii bedankt voor alle reacties…

Ik beschrijf hem wel negatief hoor, toen ik wat zei over die bedreiging (omdat mn beste vriend en ik een gesprek over zijn liefdesleven hadden :'D) had hij hem gelijk verwijderd en na gisteren hoor ik hem er niet meer over…

Hij is heel lief ik ben aan de hele familie inclusief baas geshowd, maar ik zie hem waarschijnlijk nooit meer… Ik vind hem heel leuk maar ben hier wel nuchter onder.Toen ik heel voorzichtig opperde dat hij misschien maar beter een meisje uit zijn omgeving kon zoeken bleef hij volhouden dat hij alleen van mij houdt… terwijl ik hem nooit meer zal zien :frowning:

Die van mij is ook jaloers, toen ik nog niks met hem had, en we de stad in gingen, en er een turk zat te kijken, vond hij al niet leuk, en trok me toen mee,Dat vond ik wel schattig eigelijk, maar dat móet bij mij ook niet tĆ© ver gaan, Zo had ik ook ene foto van mij en mijn beste vriend op facebook, en vroeg ie wie dat was enzo, maar hij zij er ook meteen bij dat ie jaloers is, en dat vin ik wel netjes van m- Maar ik had gezegt dat ie zich geen zorgen hoefde te maken…hij staat immers ook met vriendinnen*samen op de foto , en daar maak ik me ook niet druk om… :chin:

Ik heb dus ook niet zo lang, nu iets langer dan een maand, en ga deze zondag weer naar hem toe- maar het was bijna verpest, omdat zown stommeling (een ober daar in t hotel die mij toen ook leuk vond) tegen mijn askim had gezegt dat ik met m had gekust!!
Dikke bulshit dus… sorry,hahahaha moest t even kwijt.!

Maar meis, ik sluit me bij de rest aan!
En ik vin t tof dat je er zo nuchter onder kan blijven :kus:

azile ik ben het met miss may eens als een man zo ziekelijk jaloers is zal dat niet veranderen ook bij mij gaan de allarm bellen rinkelen!!!
kijk uit geef hem niks en als hij allemaal dingen op fb gaat zetten om op een negatieve manier aandacht te vragen dan zou ik er meteen mee kappen! hoe leuk en lief en aardig hij op andere momenten is dit is niet normaal!

Jaloers zijn kan tot zekere maten, maar pas alsjeblieft op, want dit klinkt heel extreem!

mijn askim en ik zijn niet jaloers omdat we vertrouwen hebben in elkaar als er een hele groep jongens staan doet hij ff zijn arm om me heen om te laten zien dat ik bij hem hoor, maar verder kan ik gewoon met mannen praten, is hij blij dat ik een goede vriend heb en vindt hij het prima dat ik in de avond werk en mijn eigen leven lijdt tenslotte doet hij dat ook!

als je zegt ik zie hem nooit meer, dan is dat een negatieve instelling en kan je er beter nu een einde aan maken! klinkt hard = hard, maar wel de waarheid als je er zo instaat heeft het geen kans van slagen. En dan ook nog zijn jaloerse gedrag…

heel veel succes meis ik snap dat je niet blij zult zijn met mijn woorden.

Azile Je hebt een relatie met deze man maar je ziet hem nooit meer?? HUH ik snap de logica niet helemaal dat in combinatie met het extreme jaloerse gedrag je bent geen bezit maar een persoon!!! Zou voor mij gauw klaar zijn

Het is 1 van de eerste dingen die ik duidelijk heb gemaakt naar mijn askim toe ik vindt het te maken hebben met vertrouwen en als hij me niet vertrouwd dan houdt het gauw op, ook dans ik of doe gek met andere jongens of hij daar nou wel of niet bij is zo zit ik in elkaar en zal ook niet veranderen, hij kan zien dat het vriendschappelijk bedoeld is en ik ga tenslotte met hem mee naar huis, in het begin was mijn losbandigheid best slikken voor hem maar nu kan hij er om lachen en weet hij dat ik een grens heb. Andersom is dit net zo het geval en wij hebben in de loop der tijd daardoor een heel goed vertrouwen opgebouwd als het om facebook gaat heb ik zijn codes meerdere keren gekregen om wat aan te passen voor hem maar altijd stellig geweigerd en ook oprecht niet onthouden, ik vertrouw hem en als ik vragen heb dan stel ik die gewoon, en krijg ik eerlijk antwoord

Natuurlijk is mijn man ook jaloers. En hoewel ik er soms wel mijn vraagtekens bij zet, heb ik het nooit als bijzonder vervelend ervaren. Ik ben het vaak niet met hem eens maar probeer wel te begrijpen waarom hij anders denkt. Als hij zijn mening goed kan onderbouwen dan ben ik ook best bereid om mij aan te passen. Geldt niet voor alles natuurlijk.

Mijn man vond een hotpants bijvoorbeeld nooit een probleem. Maar nu ben ik getrouwd en dan is alles anders vindt 'ie. Dan kan je niet zomaar meer een hotpants dragen en moet je oppassen met wat je aantrekt. Hij vind het nl. niet zo leuk als er andere mannen naar mij kijken. (maar ja wat ik ook aan heb, ik kan er niets aan doen en ipv jaloers kan hij dan maar beter trots zijn denk ik dan… Zo gek kleed ik me nl. niet)

(Vandaag bijvoorbeeld vond mijn man het niet tof dat ik op t duikcentrum (zon zee strand hitte) in bikini liep omdat er wat mannelijke vrienden van een collega op bezoek waren. Hij vind het dan niet leuk dat ze naar me kijken en dus moest ik me maar omkleden…) Hij komt er wel voor uit dat hij jaloers is.

Ook als iemand mij belt of smst of als ik een man toegevoegd heb op facebook dan krijg ik een vragenvuur op me af. Ik leg hem dan rustig uit wat hij wil weten. En hoewel ik normaal niet zo in elkaar zit, doe ik bij hem dan precies hetzelfde om hem te laten voelen hoe het is.

Daarnaast ben ik van mijzelf niet zo jaloers. En wat doet mijn man dan? Mij expres jaloers proberen te maken en soms lukt dat hem aardig. 1 keer leek het wel een soap en ben ik erdoor helemaal uit mijn dak gegaan en moest de jandarma er zelfs bijkomen. Dat was echt een rotnacht. (nog zacht uitgedrukt) (maar goed moet je tijdens het uitgaan met alcohol op ook maar niet zeggen ''oh zie je dat meisje? Die heb ik gezoend… En oh zie je dat meisje? Die heb ik geneukt…) ık ben die nacht van mijzelf geschrokken want ben ECHT ongekend tekeer gegaan. En heb toen mijn trouwring tegen zijn hoofd gegooid, doodsverwenzingen gescholden en gezegd dat ik hem tot op het bot haat. (En hoera… hij is nog steeds bij me… als dat geen echte liefde is… :))

maar goed. dat flikt ie me dus nooit meer :wink:

uff Sin! ik schrok me wild van dat laatste verhaal!!
maar hij is dan ook wel debiel om zo’n ā€œgrapā€ uit te halen zeg… pfffff!!
zou ik ook helemaal gek worden!

ja dat was echt t dieptepunt sinds we elkaar kennen… oeffff! die grap heeft denk ik echt met zijn macho verleden te maken… maar nu ben je getrouwd en kan je dat gewoon niet meer maken…

Hmm Nou ik schrok ook inderdaad wel even van dat laatste verhaal Sin pfff niet fijn, en ik zou het niet als prettig ervaren als de relatie zodanig veranderd als je eenmaal getrouwd bent dat je geen hotpants meer magdragen maar goed alle respect dat jij dat wel kan accepteren en daar goed mee om kan gaan, ik bedenk me zelf dat ik wat dat soort dingen toch wel een lastig persoon ben en echt zooooooo allergisch ben voor jaloers en bezitterig gedrag

Ik waarschuw je dan bij voorbaat Tessa. Als je eenmaal samen leeft kan het best zo zijn dat je man in eens meer bezitterig wordt dan hij was. Ik zeg niet dat jouw man zo zal zijn maar ik zeg wel dat de kans er is. Mijn man is het nu ook meer als voorheen. (niet dat mij dat uitmaakt want als ik het er niet mee eens ben krijgt ie het toch wel met me aan de stok haha)