Ik ben nieuw hier op dit forum dus ik zou me eerst even kort voorstellen. Ik ben Lisa ik ben 17 jaar en ik woon in Eindhoven. Ik heb sinds ongeveer 10 maanden een turse vriend die ik in Mahmutlar heb leren kennen.
En nou is mijn vraag mijn vriend is echt heeeel jaloers en dit vind ik juist heel fijn hoor, maar ik vroeg me af voor degene met een turkse vriend is jullie vriend ook zo jaloers? Of als je gewoon turkse mannen kent zijn die ook zo?
Ik ben hier echt heel benieuwd naar… Of dat nou gewoon zijn persoonlijkheid is of dat het in de turkse cultuur zit ofzo
Tsja, lastig te zeggen…mijn vriend kan jaloers zijn, maar dat kan ik ook! Mijn turkse ex was ook enorm jaloers, maar of dat typisch turks is? Denk het niet!
Ja ik zou het dus echt niet weten… Ik dacht het eigenlijk omdat als ik de nederlandse vriendjes van mijn vriendinnen zie die nooit echt jaloers zijn. Waarschijnlijk pas als het echt heel klef wordt met een andere man, terwijl mijn vriend niet eens wil dat ik al met andere mannen omga gewoon als vrienden, of dat ik bijvoorbeeld met me mannelijk collega’s praat enz.
Maar ik denk dat dat dan gewoon zijn persoonlijkheid is
Lisaa, welkom op het forum!! Ook altijd welkom om mee te praten op tlk! Soms kan het wel fijn zijn dat je vriendje jaloers is, de mijne is ook af en toe jaloers, maar op een gezonde manier ;)!
Ik zou wel oppassen dat het niet té jaloers gaat worden. Want als je al niet mag praten met vrienden of collega’s… vind ik het wel al ver gaan eerlijk gezegd…
Ogen open houden hoor meis in het begin is dat allemaal leuk, maar naar de toekomst toe kan hij gewoon nog bezitterig gaan worden… dus probeer er wel voor te zorgen dat het niet uit de hand loopt!
Ik merk zeker ook wel verschil met nederlanders hoor, maar hier in NL is het normaal om mannelijke vrienden te hebben als vrouw zijnde, en daar niet… Dus voor die jongens daar is dat ook gewoon niet beter weten…
Ja ik probeer gewoon een beetje een tussenweg te vinden omdat het dus inderdaad voor hier heel normaal is om als vrouw met mannen om te gaan maar daar dus helemaal niet. En als ie soms te jaloers wordt zeg ik er gewoon wat van
Maar ik denk dat het dan ook daardoor komt ja dat hij zo jaloers is, omdat het voor hem niet echt normaal is…
Mijn Turkse ex was helemaal niet zo jaloers.
Hier in Nederland kon ik gewoon uitgaan met vrienden, alleen als mn Nederlandse ex erbij was had hij liever dat ik thuis bleef.
Maar in Turkije zelf ook mocht ik gewoon op stap met Turkse vrienden, ook mannelijke vrienden, en dan bleef hij soms gewoon thuis.
Ik vertrouwde hem totaal en hij mij.
Bij m’n Turkse stiefvader is wel erg jaloers. M’n moeder mag eigenlijk niet eens opstap met vriendinnen, al doet ze dat wel gewoon.
Het ligt denk ik ook aan iemands karakter en of je aan die jaloezie telkens wil uiten ja of nee.
Ik denk niet echt dat dat een Turkse trek is, al klopt het wel dat het daar niet gewoon is dat je als vrouw met andere mannen opstap gaat!
Mijn Turkse vriend kan ook heel jaloers zijn. Hij wordt zelfs al ambetant als ik met een andere jongen op de foto sta. Ik kreeg ineens een smsje: “Who’s that boy hugging you on that picture?!” Nu had mijn collega een foto getagd op facebook van mij met een collega die naast mij zat en zijn arm over de rugleuning van mijn stoel had liggen, zelfs nog niet over mijn schouder! Ik vind het langs ene kant wel positief dat hij jaloers is, maar dit ging er voor mij toch over! Wij hebben er wel zeker 2 uur over zitten discussiëren.
Bij mijn vriend is dat precies hetzelfde ja, of altijd als bijvoorbeeld op facebook een jongen me een uitnodiging stuurt gelijk vragen wie dat is, en dan wil die ook echt alles weten (hij heeft mijn wachtwoord van facebook). Dat vind ik dus ook aan de ene kant wel fijn ja omdat ik wel merk dat hij echt veel om me geeft, maar toch is het soms een beetje overdreven…
En Leasa hebben je moeder en stiefvader daar eigenlijk nooit problemen over dan?
Ik snap toch echt niet dat meiden het FIJN vinden of een bevestiging van houden van als hun vriend jaloers is echt onbegrijpelijk SORRY
In mijn ogen is het een totaal gebrek aan vertrouwen in je partner want WAAROM is hij jaloers omdat hij JOU niet vertrouwd en dat is toch wel een heel belangrijk onderdeel in een relatie vindt ik.
En of dat nou in Turkije meer voorkomt of niet ik heb der 15 maanden gewoond en kon gewoon met vrouwen of mannen of beide weg zonder toestemming of afkeurende blikken zou der nog bij moeten komen.
Ieder zijn ding maar ik vindt niet dat je jalozie moet verdraaien in een bevestiging van houden van…
@Lisaaa17 mijn stiefvader maakte er vaak problemen over maar mijn moeder ging en gaat die discussie niet aan. Als hij het niet aan kan dat ze alleen weg gaat vind ze dat een gebrek aan vertrouwen en kan hij beter terug naar Turkije, zegt ze dan. Inmiddels hebben ze er nog weinig last van maar dat komt vooral omdat mn moeder voet bij stuk heeft gehouden.
Als het echt erg word met mijn vriend zijn jaloezie dan zeg ik daar wel wat van hoor, en dan vraag ik ook vertrouw je mij niet ofzo…? En dan is het meestal ook snel weer goed. Maar ik ben sowieso zelf ook wel jaloers. Waarschijnlijk gewoon omdat ik niet bij hem kan zijn en hem natuurlijk alleen maar ong 2 uurtjes per dag via skype zie, en als ik dan zou horen dat hij wel met andere meisjes omgaat (gewoon als vrienden) die hem wel echt en veel kunnen zien dan vind ik dat ook niet echt leuk.
Mijn ex askim kon ik echt jaloers zijn. Hij zei vaak op donderdag als ik naar de muziek ging niet met andere jongens zoenen he. Heb erg goede vrienden daar en hij vond niet alle fotos met hun leuk. Maar ex askim ging er zelf vandoor met een ander. Ik zei er ook altijd wat van dat hij normaal moest doen en me gewoon moest vertrouwen.
Jaloezie had ik zelf nooit echt last van tot ik dus bedrogen ben.
Toen A de eerste keer naar mijn foto’s keek op Facebook was hij echt geschokt en zelfs kwaad!
Hij begreep echt niet hoe het kon dat er zoveel mannen opstonden. Tja, ik heb nu eenmaal een paar goede mannelijke vrienden.
Dat begreep hij niet.
Gewone groepsfoto’s en foto’s vanop feestjes… Naast elkaar, of oké, hier en daar eens een maatje knuffelen…
Hij haat deze foto’s echt.
Heb er dan ook een heel deel afgehaald. Om hem een plezier te doen.
Maar dan kwam het op “homo"s”. 2 van mijn beste vrienden zijn homo!
Owwww, hebben we dan via FB ruzie gemaakt.
Dat zit er niet in dat die 3 ooit samen aan 1 tafel zullen kunnen zitten.