[ul]
[li]Pegasus Airlines[/li][/ul]
Als iemand nog andere maatschappijen weet die ook in deze poll thuishoren (en dat zal zeker), laat het dan weten. Dan voeg ik die toe aan de lijst.
Groetjes!!
[ul]
[li]Pegasus Airlines[/li][/ul]
Als iemand nog andere maatschappijen weet die ook in deze poll thuishoren (en dat zal zeker), laat het dan weten. Dan voeg ik die toe aan de lijst.
Groetjes!!
Beste bjuure.
Dat is natuurlijk Martinair, dan Transavia en dan de KLM.
Op een andere topic heb ik gelezen dat je voor het eerst naar Turkije gaat. Hoe weet je dan dat Flyair de beste is? Heb je al met hen gevlogen dan? Tenminste ik neem aan dat die ene stem van jezelf is?
Mvg. Roanna,
Pegasus airlines
Inter Airlines
Turkisch Airlines
DutschBird
Ik vind InterAirlines op dit moment de beste!
Omdat:
Groetjes,
Iwi
Beste Roanna,
Je hebt gelijk, ik ben nog nooit eerder naar Turkije geweest. En ik heb wel Fly Air ingevuld. Dat heb ik als testje gedaan. Ik was gisteren voor het eerst op deze site, wist nog niet of en hoe alles werkte.
Tel die Fly Air van mij er dan maar niet bij.
Groetjes!
Bjurrre
De tussenstand is nu dus (die Fly Air van mij tel ik er niet meer bij):
(Krijg die nieuwe namen echter niet toegevoegd aan de stemlijst)
Het stemmen werkt niet goed.
Ik klikte eerst op de knop om de resultaten te bekijken, en daarna kreeg ik “je hebt al gestemd in deze poll”. Dat heb ik dus nog niet.
Overigens ter informatie:
Dutchbird vliegt niet op Turkije.
De KLM vliegt niet op de populaire vakantiebestemmingen, alleen op Istanbul.
Ik zou kiezen voor Transavia of Martinair, omdat veel van de Turkse maatschappijen op ongelukkige tijden vliegen ('s avonds laat vertrekken, en 's morgens vroeg terug, waardoor je 2 dagen en 2 nachtrusten mist), en omdat de Turkse maatschappijen hun toestellen volproppen met stoelen, dus heel weinig beenruimte.
Verder zou ik niet graag zitten in een van de oude rammelbakken van Onur Air (tot 28 jaar oud) of Fly Air (leeftijd vloot 15 tot 23 jaar). Ter vergelijking: leeftijd Transavia vloot: 1 tot 6 jaar.
Daar komt nog bij dat Onur Air en Fly Air na incidenten onder verscherpt toezicht van de inspectie luchtvaart zijn gekomen.
Hoi Gast,
Het lijkt me dat je er nogal verstand vn hebt, dus misschien kun je me wat verder op weg helpen.
Ik ga eind april voor 4 maanden naar Turkije, en vlieg dan waarschijnlijk met Turkish Airlines.
Dit doe ik, omdat ik heb gehoord dat TA flexibel is met evt. omboeken.
Kijk, als ik daar zit en ik wil/moet onverwachts eerder naar huis, dan moet ik ook weg kunnen snap je?
Ik heb namelijk gehoord dat dat nogal moeilijk kan worden als je met een charter vliegt, ivm de volle vliegtuigen. (vakantieperiode)
Vandaar T.A.
Heb jij wat informatie voor me over deze maatschappij?
Heb je misschien nog andere aanraders?
BVD
Groeten
Hoi Bjurrre
Ik wilde ook stemmen, maar er stond dat ik al gestemd had.
Klopt dus niet.
Mijn stem gaat alsnog naar Martinair. Kun je hiervoor zorgen.
groetjes, schol
:blink:
De tussenstand op 26 maart 2004 (13.20 uur) is (die Fly Air van mij tel ik er niet bij):
(Deze tussenstand zet ik hier neer omdat het stemmen in de poll niet goed werkt)
(Martinair en Transavia krijgen beide 0,5 stem, omdat ‘Gast’ beide maatschappijen noemt)
Originally posted by Meledim@26-03-2004, 09:16:04
**Hoi Gast,
Het lijkt me dat je er nogal verstand vn hebt, dus misschien kun je me wat verder op weg helpen.
Ik ga eind april voor 4 maanden naar Turkije, en vlieg dan waarschijnlijk met Turkish Airlines.
Dit doe ik, omdat ik heb gehoord dat TA flexibel is met evt. omboeken.
Kijk, als ik daar zit en ik wil/moet onverwachts eerder naar huis, dan moet ik ook weg kunnen snap je?
Ik heb namelijk gehoord dat dat nogal moeilijk kan worden als je met een charter vliegt, ivm de volle vliegtuigen. (vakantieperiode)
Vandaar T.A.
Heb jij wat informatie voor me over deze maatschappij?
Heb je misschien nog andere aanraders?
BVD
Groeten**
Voor een open ticket ben je inderdaad gebonden aan een lijndienst, en dat is meestal een stuk duurder als met een charter.
Even op internet gekeken, en Turkish Airlines lijkt inderdaad de goedkoopste. Jammer dat Basiq Air of Easy Jet nog niet op Turlije vliegen.
Je kan een gok nemen, door een goedkope charter te boeken (campingvlucht), en de retourticket weg te gooien. Dan moet je daar vervolgens ter plekke een vlucht terug boeken, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Verder weet ik niet veel van Turkish Airways.
Hun vloot:
6 x Airbus A310, bouwjaar 1982-1989
7 x Airbus A340, bouwjaar 1993-2000
16 x Boeing 737, bouwjaar 1991-1994
26 x Boeing B737 New Gen., bouwjaar 1998-2002
9 x AVRO RJ, bouwjaar 1992-1994
Recente ongelukken (je vroeg erom):
2003: AVRO RJ tijdens landing in slecht weer verongelukt
1999: B737 zonder passagiers verongelukt
1994: B737 na 4 pogingen om te landen verongelukt in slecht weer (sneeuw) omdat de bemanning geen zin had om uit te wijken naar een ander veld.
1983: B727 tijdens landing in slecht weer
1979: F28, vleugel afgebroken in turbulentie
1976: B727 verongelukt tijdens landing omdat de piloten de kaart van een ander vliegveld gebruikten
KLM dus. Geen gezeur en gedoe, geen vertragingen. Gewoon professioneel. Heb ook weleens met THY gereisd, maar ik vind de bemanning niet prettig. En we hadden iets raars: we hadden onze baggage afgegeven bij het inchecken en toen we het vliegtuig ingingen (via zo’n trappetje op het veld zelf ipv via de sluis) stonden alle koffers buiten het toestel en moest je aanwijzen welke van jouw was zodat ze het konden inladen. Ik heb me laten vertellen dat dit niet de regel bij ze is, maar vreemd vond ik het wel.
Maar mijn grootste klacht bij THY is het personeel, onvriendelijke, koel, afstandelijk en uit de hoogte. Veel fijner vind ik de Nederlandse dames aan boord, er kan altijd een glimlach vanaf.
het probleem met de goedkopere vliegtuigmaatschappijen is: dat ze vaak van die stomme tijden hebben om op te vliegen. v.b. heen reis s’avonds heen en terug reis 's morgens al terug!!! dat heb je met de duurdere maatschappijen vaak niet!!! :rolleyes:
Originally posted by bjurrre@24-03-2004, 10:58:17
** De tussenstand is nu dus (die Fly Air van mij tel ik er niet meer bij):
- Martinair en Inter Airlines: 1 stem
- Fly Air, Turkish Airlines, Dutch Bird, Pegasus Airlines, Transavia, KLM en Onur Air: 0 stemmen
(Krijg die nieuwe namen echter niet toegevoegd aan de stemlijst) **
Hoi in 1999 met air Alfa gevlogen, dat viel niet tegen.
In 2001 met Air Anatolia, was heen helemaal niets.
Een oud versleten toestel en van een tijdschema was geen sprake
Veel kapot, smerig en onvriendelijk personeel.
Terug viel gezien de heenvlucht juist wel weer mee.
In 2002 met pegases, dat was echt geweldig goed.
En in Juni vlieg ik met Onur er, dus dat wordt afwachten.
Hallo Allemaal,
Nou doe mij maar Inter Airlines.
Ik vlieg 1 keer per mand naar Turkije, Antalya met Inter en heb nog nooit problemen gehad.
Geen vertragingen geen ongelukken helemaal nix.
Dames en heren aan boord zijn heel vriendelijk en het eten is ook nog eens inclusief!
Groetjes Giovanna
Turkisch airlines is echt klasse man je krijgt er geen plastic vorkjes enzo maar gewoon wat we thuis ook hebben, lekkere stoelen genoeg beenruimte enzo. Pegasus vind ik ook klasse!!! Maar onur ben ik echt niet over tespreken. Groetjes
hallo
ik wou effe zeggen dat dutch bird wel op turkije vliegt
ben er namelijk 2 jaar geleden naar turkije gevlogen met dutch bird
groetjes
ik heb altijd met turkisch airlines gevlogen maar omdat je een pakket neemt is het soms moeilijk om dan met turkisch airlines te vliegen met met flyair,onur air,sultan air en mng airs gevlogen en was gewoon 100 x niks zeg nooit nooit maar wil er gewoon nooit mee vliegen hoe die vliegtuigen van binne uitzien en nog alles kapot krappe stoeltjes je verveelt je dood als je er 4 uur me emoet vliegen met thy heb je meer ruimte en kan je muziek luisteren (speciale cassetes hebben ze) en tv kijke het is ook maar 15 a 20 euro duurder maja
inter airlains is de beste
Ik heb gekozen voor Martinair, ben al verschillende keren met hun gevlogen (niet naar Turkije) en was altijd dik tevreden.
Groetjes, Diamond
Ik heb alleen nog maar met Transavia (niet naar Turkije) en Fly air gevlogen. Beide keren waren me wel goed bevallen.
Bij transavia moest je wel voor alle hapjes en drankjes betalen, maar je kon tijdens de vlucht wel weer een ‘up to date’ film kijken… HEEL relaxed!!
En bij fly air zaten we op de terug weg vlakbij de wc, wat niet altijd even fris rook, maar je kreeg wel weer eten en drinken gratis.
Ik ben benieuwd waar ik strax mee vlieg Ik ben ook benieuwd hoe die vluchten zullen zijn, only one way to find out
Nog 36 daagjes
Groetjes Rieneke