Beste route door Australie?

Dan heb ik toch een vraagje? Waarom kies je de oostkust? Waarom niet de westkust? Daar heb je toch wat ‘oudere’ backpackers en de misschien wat meer ervaren reizigers. Uiteraard is de oostkust ook gezellig, hoor!

Overigens begin ik zelf in Darwin, via de westkust naar perth, Alice Springs, Melbourne, Nieuw-Zeeland, terug naar Melbourne en dan naar brisbane!

Dank je Anita ben nu weer wat gerustgesteld :wink: Jij gaat in ieder geval de andere kant op!! Nieuw Zeeland pak ik ook nog mee dat wil ik ongeveer eind november heen. Precieze route nog helemal uitstippelen qua tijd, met 11 weken toch passen en meten!! En tja waarom de oostkust. Daar kom je toch het meest van tegen op sites ed. Ook van vrienden die al eens geweest zijn …eigenlijk op advies van… maar een volgende reis zal dan aan de Westkust worden!!!

Zou dit een goede route kunnen zijn? :

Perth –> Maart/April
Darwin –> Mei/Juni
Alice springs –> Juli/Augustus
Cairns –> September/oktober
Brisbane –> December
Sydney –> Nieuwjaar
Canberra, Tasmanië, Melbourne en Adelaide –> tot Februari

Als je een jaar de tijd hebt, dan wel

@Nessia: je kunt je jongere, feestende backpackers redelijk omzeilen en je hoeft natuurlijk ook gewoon niet mee naar allemaal feestjes. Ik merkte dat er op campings vaak wat minder jongeren staan en ook in YHA-hostels zijn soms minder feestende jongeren. Verder is het ook een beetje afwachten én vraag het andere backpackers als je daar bent. Een hostel wat het ene jaar echt een jongerenhostel is, kan een paar jaar later een heel andere sfeer hebben. Spreek ter plekke mensen aan en vraag welk hostel ze je kunnen aanraden.
Aan de westkust zitten over het algemeen minder jonge, jongeren en het is er prachtig! Maar de oost- en westkust zijn verder niet zo goed met elkaar te vergelijken. Dus ik kan me voorstellen dat je het oosten ook wel wilt zien (het toerisme daar is er niet voor niets. Er zijn veel mooie plekken).
En het kan ook heel gezellig zijn, hoor, met een stel jonge mensen op pad!

Hoi Nessia,

in mijn huidige planning ga ik begin/half december naar Nieuw Zeeland en dan een week of 4/5. Zit jij echt vast aan je datums?

Gr. Anita

Thanx Francine. Heb over YHA hostels ook wel goede dingen gehoord en net wat je zegt je kunt het opzoeken of ontwijken. Heb van anderen ook alleen goede dingen gehoord maar het moet geen Chersonissos hoogseizoen zijn aan de oostkust zou zonde zijn haha.

Precies. Ook op tripadvisor staan vaak de yha hostels goed aangrschreven, maar niet in alle plaatsen!

Ha Anita,
Zit wel redelijk vast aan data ja. Heb maar 11 weken en wil heel veel zien dus met veel plannen, wilde dat ik een half jaar had…maar ja je kan niet alles hebben! Heb van 12-17 december een cowboycursus in Leconfield. Die twee weken daarvoor wil ik naar Nieuw Zeeland dus ongeveer eind november rond de 25e

Helaas dat haal ik niet!

Hallo allemaal ben ik nog weer even. Weet niet zo goed hoe ik mij eigen vraag moet stellen dus ik antwoord hier maar…sorry :teeth: !
24 oktober ga ik voor 11 weken naar Australie. Begin in Cairns dan naar beneden tot Brisbane in tijdsbestek van ongeveer vier weken rond 25-11 dan naar Nieuw Zeeland voor twee weken. Van Christchurch rond de 9e terug naar Sydney, weekje cowboy cursus van 12-17 december en dan 18 of 19 december naar Alice Springs. Mijn reisbegeleider raad mij niet aan om in december naar Alice te gaan daar het dan ziedend heet is en stikt van de insecten!!! En dat ik beter tussen Sydney en Melbourne alles op mijn gemakje ga bekijken. Maarrr wat ik hoor…Ayers Rock mag je niet missen…dus…Hitte vind ik op zich niet erg insecten tja bah…Wie kan mij hierin adviseren Alice ja of Alice nee :paranoid: en weet iemand een goed hostel wat ik vast in Sydney kan boeken rond de 28e december??

en en en…voor ik aankom in Cairns…boek ik vanuit Nederland 1, 2, 3 nachten in een hostel of een week?? Pfff ik heb echt geen idee. Advies Cairns is daar een week te blijven helluppppie…

Ik zou wel voor in ieder geval de eerste nacht of eerste 2 nachten wat boeken. Dat geeft in ieder geval een gerust gevoel als je aankomt. Voor de rest heb ik er ook geen ervaringen mee.

Ligt er aan hoe je wil gaan reizen…

Ik ben eind december in Alice geweest. (Heb op kerstdag nog foto’s gemaakt “Ayers Roch met kerstmuts op mijn hoofd” :lol:) Insecten, tja, niet echt op gelet eigenlijk. Ja, natuurlijk zijn er vele vliegen, maar verder ?
De hitte… tja, ik vond het geen probleem, maar wij vertrokken iedere dag rond 4u 's ochtends om een wandeling te maken, op de warmste uren van de dag ergens schaduw (en indien mogelijk water) opzoeken en dan 's avonds nog een korte wandeling of zo.
Als het best uitkomt voor jouw planning, zou ik het zeker doen!

1 like

Dankje kiwi als ik er dan toch ben ;)… lekker warm …kan ook niet zeggen dat ik dat erg vind dus… Beter dan kou! Ga lekker mijn route aanhouden dus…

Hai Nessia,

Mijn naam is Loubna en ben 30 jaar.k ben zelf van plan om van 6 maanden in Australie te verblijven. Wil in spetember vertrekken en ben nu drukl bezig met het uitstippelen van de route.
Het enige wat vast staat is dat ik oud en nieuw in Sydney wil gaan vieren. Gedurende de totale periode wil ik gaande weg ook werken en steeds verder reizen. Heb jij nog tips?
Mijn voornemen is dat ik in okt-nov in Cairns en omgeving wil verblijven. Wellicht kunnen we een stukje samen reizen?

Gr,

Loubna

Hallo loubna

wat je volgens mij beter kunt doen is starten in melbourne/addelaide en dan okt. november richting sydney gaan, dit doen wij namelijk ook. In de periode okteber november zou het namelijk warm en heel nat kunnen zijn in het noorderlijke gedeelte. Tenminste dit is ons verteld misschien dat iemand anders het kan bevestigen. Zie al wel dat het aardig druk word onder nederlanders in Sydney.
en mocht je met oud en nieuw nog niet geboekt hebben zou ik dat snel doen, word namelijk heel snel duur of het zit al vol.

He Vinnied,

Bedankt voor jouw reactie. Ja dat is idd een goede tip. K land zelf op Sydney en jullie? K ben nog bezig om te kijken voor accomodatie met NYE . Hebben jullie dit al vast gelegd? Zelf ben ik van plan om daar te gaan werken en te reizen.
En jullie?

gr ,

Loubna

wij beginnen in Bangkok en gaan over land na Singapore dan vliegen naar melbourne en pakken daar de great oceaan Road ook een must Sleebos volgens velen en dan richting Sydney en hebben dan vanaf 23 dec in Sydney d-lux hostel prachtige ligging en schappelijke prijzen voor die periode.
verder zijn wij ook vanaf dan om te gaan werken zo hier en daar of langer ma weten nog niet. als je daar bent ga je toch heel anders denken als nu. ga jij alleen of met meerdere.