Hallo…
Kan iemand mij vertellen of Januari een goede reistijd is om naar Australie te gaan… (oostkust) Ik ga voor het eerst alleen reizen dus alle adviezen en tips zijn welkom!! als ik het goed heb is het dan zomer daar toch??
heerlijk een maand weg uit het dan koude kikkerlandje… woehoeeee ooh was het maar al zo ver
Het is zomer dus het weer is heerlijk suptropisch. Wat voor tips zou je willen hebben ben zelf 9 maanden in Australie geweest.
Hallo Moria…
wat super zeg… dat je daar 9 maanden bent geweest…
ik wil het liefst op de bonnefooi gaan reizen ter plekke bedenken wat en waar ik heen ga…
of tips over goede slaap locaties hotels/hostel… ik heb nog nooit eerder een reis gemaakt alleen… dus het is allemaal nieuw en spannend… ik heb er zooveel zin in!!
Ik heb wel een paar vragen voor je…komen ze
-vliegtickerts?? online kopen of reisbureau?
- visum aanvraag?? waar en hoe ver van te voren met ik dan regelen?
- wat is een handige reis route (oostkant)
Ik heb nog veel meer vragen, maar dit is het voor nu even… thanks alvast… groetjes Daantje
Hallo,
Ik zou vliegtickets online kopen waarom omdat je bij een reisbureau altijd veel extra betaald voor het boeken enzo. Dat is op internet een stuk lager. Verder hebben ze betere aanbiedingen. Ik boek zelf altijd bij de vliegmaatschappij zelf die hebben vaak de beste deal. Emirates is goed te doen ook kwa prijs.
Als je een WHV gaat aanvragen en je krijgt deze heb je 12 maanden de tijd om Australie in te reizen.
Ik zou naar Sydney toe vliegen is meestal kwa prijs het meest gunstig. Ik zou dan van Sydney naar boven reizen eindigen in Cairns en vanaf daar weer reizen naar Darwin en Alice Springs en dan naar beneden reizen naar Adelaide en daar nog rondreizen en uiteindelijk weer eindigen in Sydney een soort rondje.
Ik heb mijn vliegticket uiteindelijk geboekt bij aussietours.be
Zij hadden een goede aanbieding voor jongeren tot 30 jaar. Gewoon die online reisburo een mailtje sturen me je wensen en laat ze maar offertes uitbrengen!
Januari is een van de slechtste maanden om naar Australia te gaan. De Australiers zijn dan zelf met vakantie en op veel plaatsen zal het erg heet zijn en het noorden van Australia is in de Wet. Heet en nat. Probeer een andere tijd van het jaar. September bv.
Yeehaw
Ik zou met mijn vriend van half december tot half januari gaan met misschien een paar dagen nieuw zeeland erbij. Dan best in Cairns starten en zo richting Sydney vermoed ik?
Een maandje Cairns - Sydney en dan … nog enkele dagen Nieuw-Zeeland! Je hoort toch gekke dingen.
NZ ligt niet naast de deaur. Is nog zo’n 3 uur vliegen en een “paar dagen” zal echt te kort zijn.
wat verstaan jullie onder een “paar dagen” naar NZ
Hey, ik lees overal dat de route Cairns - Sydney te doen is op 2 à 3 weken dus dachten we dat een kleine maand wel zou volstaan. Daar dachten we een 5-tal dagen nieuw-zeeland aan toe te voegen.
en wat zou je in 5 dagen in NZ willen zien dan
Nog niets specifiek in gedachten, we beseffen dat dit heel kort is en dus is het gewoon een denkpiste
je zal toch ook wel een aantal dagen in Sydney willen blijven? 4 dagen daar is niet te lang.
ja, absoluut! ook in cairns zouden we graag een aantal dagen blijven (voor great barrier reef enz), dus je rekent beter bv: 4 dagen cairns, 2 weken om van cairns naar sydney te gaan, 4 dagen sydney. het nieuw-zeeland plan (vb auckland) schrappen we maar beter als ik jullie reacties lees?
denk je dat er ergens nog outback zoals bv alice springs in te plannen valt?
eigenlijk willen we zo veel maar de jobs laten een langer verblijf niet toe helaas
Hierbij het weer in Cairns. Als je van veel regen en onweer en een superhoge luchtvochtigheid houdt is januari prima. Niet doen dus! Als je per se in januari moet, blijf dan zuidelijker. Sydney Brisbane, Hervey Bay, Blue Mountains, Snowy Mountains etc.
Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec
Max 31 31 31 29 28 26 27 28 28 29 31 31
Min 24 24 23 22 20 18 17 17 19 21 22 23
Rainfall 395 457 418 200 96 48 29 29 36 41 97 184
Rainy Days 18 20 19 18 14 9 9 8 8 8 10 14
Sorry, kreeg het staatje niet mooi onder elkaar maar alles loopt van januari tot december.
We hadden hier wat inspiratie opgedaan: Bouwstenen Kenia » individuele rondreizen | Riksja Travel en Bouwstenen Kenia » individuele rondreizen | Riksja Travel .
Link 1:
Sydney - Ayers Rock - Kings Canyon - Alice Springs - Darwin - Kakadu - Katherine - Litchfield - Darwin - Palm Cove - Great Barrier Reef - Mission Beach - Airlie Beach - Whitsunday Islands - Yeppoon - Hervey Bay - Fraser Island - Caloundra - Brisbane
Link 2:
Sydney - Alice Springs - Ayers Rock - King’s Creek Station - Alice Springs - Tennant Creek - Mataranka - Katherine - Kakadu - Darwin - Palm Cove - Mission Beach - Townsville - Airlie Beach - Mackay - Yeppoon - Hervey Bay - Noosa - Brisbane
(waar nodig dus een binnenlandse vlucht boeken, maar waar mogelijk ook vermijden kwestie de kosten wat te drukken)
Aangezien jullie afraden om tijdens januari in het noorden te vertoeven (hoewel ik dacht dat de regenwouden dan wel op hun mooist zijn?), zouden we die routes wat willen omsmijten zodat we half december in het noorden starten en dan tegen begin januari verder weg van de regen zijn (Of hebben we in december ook al heel veel kans?)
We overwegen ook om met een camper te gaan, maar scheelt dat nu aanzienlijk veel in prijs of kan je evengoed een hostel nemen (2 persoonskamer).
Leuk om de reis voor te bereiden, maar jeetje wat is dit moeilijk! Had nooit zo’n overload van info verwacht en je moet met zoooveel rekening houden
Alvast bedankt aan de ervaren reizigers voor hun reacties en advies!
Zowel Top End (Darwin) en Far North QLD zijn in de Wet. Wegen kunnen overstroomd zijn en zelf dagen gesloten. Weet je zeker dat je geen andere tijd van het jaar kunt gaan?
Regenwouden? Waar? Rond Darwin? Kakadu etc? Dat is mooi ná the wet. Eind februari, maart, april.
Sydney - Alice Springs en de rest? Weet je zeker dat je geen drie maanden hebt. Sydney - Alice Springs is 2800 kilometer. Route door prachtige gebieden, vooral in het jaargetijde waarin jij wilt/moet gaan. Schakel eens flink terug. Waarom willen mensen toch half Australië doen in zo korte tijd.
Wij hebben er lang, erg lang rondgereisd en nog niet alles gezien. Maar dat komt mede omdat we altijd met het weer meegereisd hebben. Darwin in juli, Perth rond de kerst, net als Melbourne en de Victorian Alps. Adelaide in februari/maart en ga zo maar door. Brisbane is ongeveer de hoogte die het jaar rond kan.
Hoe lang heb je precies? En in welke periode moet die reis liggen. En alleen met flinke binnenlandse vluchten (duur want geen Ryanair en Vueling in Australië) is te doen wat je wilt. Tuurlijk, Sydney - Alice Springs is te doen binnen een week. Maar alleen als je al het interssants onderweg vergeet.
Yeehaw, zeg er ook nog eens wat van. Of denk je dat we een hopeloos geval proberen te helpen.
PS Camper kan, maar reken op minder snelheid van reizen. Autohuur plus hostel is sneller en wellicht ietspietsie goedkoper. Auto kopen is voor korte termijn geen optie omdat je na een week van de vijf weken die je er bent al begint te piekeren over de verkoop.
We hebben een maand de tijd, dus 30 dagen, van half december tot half januari. Zo kort is dat nu ook weer niet? We deden West Amerika op 2 weken, wel aan een goed tempo, maar we waren er tevreden over en hebben toch heel wat gezien. 't Is een kwestie van een zo interessant mogelijke route te vinden (ik ben eerder een leek dan hopeloos dus vandaar de vragen).
Sydney, Cairns, Great Barrier Reef, Whitsunday Islands moeten sowieso aan bod komen, als het kan iets van outback (Alice Springs) en/of nationale parken (bv Fraser Island, …) Kangaroo Island leek ook leuk maar ligt bij Adelaide en dus ook uit de richting.
Van Cairns naar Melbourne langs de kust is in grote lijnen misschien het eenvoudigst (maar niet lang in het noorden blijven hangen dan) …