Waarom associeren zo veel mensen Alice Springs met de outback. Negentig procent van Australië is outback. Wat ik zou doen als ik in een maand van Cairns naar Melbourne wilde, is Cairns, Airlie Beach (Whitsundays), Mackay, Coppabela, Clermont, Emerald, Toowoomba, Brisbane, Sydney, Snowy Mountains/Victorian Alps, Melbourne.
Dan heb je het tropische noorden, de echte outback tussen Mackay en Toowoomba en als het echt opwarmt het relatief ‘koele’ zuiden met mooiste bergen van Australië.
Brisbane-Sydney langs de kust zou ik persoonlijk niet doen; het is vakantietijd en veel mensen trekken naar kust/strand. Maar parallel aan de kust zijn ook heel mooie wegen.
Wil je iets minder ver de outback in dan rijd je door tot Rockhampton, dan Biloela, Gayndah, Kingaroy, Toowoomba.
't Zijn maar suggesties en aan jou om je te oriënteren op alles wat er te zien is. Wil er best wat over zeggen maar dan in etappes als je zelf beslist hebt elke route neemt. En hoe je gaat reizen, want daar ben je volgens mij ook nog niet uit. Onderweg stikt het natuurlijk van de nationale parken, watervalroutes. Atherton Tablelands bij Cairns of Dorrigo Bellingen tussen Brisbane en Sydney) etc.
Sterkte.
Als jullie toch tips aan het geven zijn… :zon02:
Wij willen graag de langs de oostkust reizen in een maand (met de camper), maar we twijfelen nog een beetje over de beste maand. We willen graag een maand ergens tussen september - december.
Het hoeft van mij niet te warm te zijn (22-25 graden is meer dan genoeg).
En ik twijfel ook nog een beetje of ik alles bij een reisbureau zal boeken of de tickets en camper gewoon los. En zijn er dan nog dingen die ik niet moet vergeten? (zit alles in een camper, verzekering, etc, iemand ervaring?)
Alvast bedankt!
Linda
Hoi,
ik zou zeggen volg dit topic en wat betreft de tijd: september/oktober. Hoe veel van de oostkust wil je doen?
Zoveel mogelijk
maar wel rustig. We zijn ons ervan bewust dat we niet alles kunnen zien. We hebben ons op dit moment nog niet vastgelegd, dus ik ben alle tips op het form aan het verzamelen!
Ik heb de route die Willem269 eerder deze topic gaf, wat beter bekeken en die ziet er echt goed uit! Dus misschien is dat ook iets voor jullie Lintim? –> Cairns, Airlie Beach (Whitsunday Islands), Mackay, Coppabela, Clermont, Emerald, Toowoomba, Brisbane, Sydney, Snowy Mountains/Victorian Alps, Melbourne.
Goed te doen op een maand, je hebt een mix van steden, tropisch gedeeltes en onderweg heel wat nationale parken en dingen die je moet gezien hebben. Jullie gaan in die periode dan het geluk hebben om in het noorden geen last te hebben van het regenseizoen ![]()
Je wilt inderdaad heel veel in korte tijd. Natuurlijk is de hele ooskust te doen in een paar weken als je vooral snelweg wilt zien, tenministe…Willem269 heeft volkomen gelijk: probeer niet alles in één keer te doen!
Liggen jullie vluchten al vast? Anders zou je er voor kunnen kiezen om niet helemaal tot Melbourne te gaan, maar iets rustiger aan Cairns-Sydney te doen. Dan heb je tenminste echt de tijd om wat uitstapjes te maken en kun je thuis zeggen dat je Australië echt beleefd hebt, ipv te zeggen dat je er geweest bent.
De tijd van het jaar is inderdaad niet heel erg handig, maar ik neem aan dat jullie dat niet zo makkelijk kunnen omzetten ivm werk enzo. Anders zou ik inderdaad een andere tijd van het jaar nemen. Als dit vastligt, dan inderdaad beginnen in Cairns en afzakken naar het zuiden. Hou er rekening mee dat Cairns dan heel warm en supervochtig is. Regens kunnen nog even op zich laten wachten, maar zeker weten doe je het nooit.
Om de outback te zien, hoef je inderdaad niet naar Alice (zie Willems commentaar).
Probeer nu Cairns-Sydney te doen en ga gewoon nog een keer naar Australië! Het is een werelddeel, dus nooit helemaal te doen in een maand tijd:-)
Succes met de voorbereidingen!
De vluchten liggen nog niet vast, we overwegen inderdaad om melbourne te schrappen en het bij Sydney te houden (op een tof tempo reizen + een stad minder vs. je steeds haasten + een stad meer, tja
). Jammer genoeg moeten we het wel bij die periode houden wegens job. Bedankt voor de tips so far ![]()
Ook wij hebben er voor gekozen om Cairns-Sydney te doen… Nu nog het juiste vervoersmiddel (camper of auto/hostel) en de goede prijzen… ik heb er nu al zin in!!